ترامپ نمایه

شاید آمریکا فراموش کرده که ایران کشور همت‌ها، باکری‌ها و متوسلیان‌هاست. اینجا کاوه‌ها دارد و آرش‌های کمانگیر. پس شیر را ترسی از جدال با کفتار نیست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سردبیر خبرگزاری دفاع مقدس در مطلبی نوشت: آمریکای ترامپ بالاخره خود را به خط پایان برجام رساند. ترامپ همانطور که وعده داده بود از برجام عبور کرد و حالا مردم ایران باید چشم انتظار یک دوره 90 الی 180 روزه برای بازگشت تحریم ها باشند. تحریم هایی که قرار بود از روز اول اجرایی شدن برجام از بین بروند و نرفتند و حالا قرار است با شکل و شمایلی جدیدتر در برابر ملت ایران قد علم کنند.

برجام که از همان ابتدا فرجامی با خود به همراه نداشت امروز بعد از چندین سال دوندگی و مذاکره با کدخدا این نکته را بر همگان مشخص کرد که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و این کشور به ابتدایی ترین حقوق حاکمیتی کشورها و معاهدات بین المللی پایبند نمی باشد.

آمریکا در حالی تا دقایق پیش در برجام حضور داشت که سیاست های چماق و هویج وی در قبال ایران منافع اقتصادی حاصل از برجام را برای کشورمان به کمترین سطح موجود رساند و عملا ایران را در اغمای برجام نگاه داشت.

خورشید تابان برجام غروب کرده و آبی دیگر از آن گرم نمی شود هرچند که هنوز تروئیکای اروپایی در تلاش است تا فصلی جدید در برجام  به وجود آورد. یقینا باید گفت که تاریخ معلم بزرگ برای دولتمردان است و این بار نیز تاریخ درسی را به ما داد که سال ها پیش با پلمپ شدن درب مراکز هسته ای داده بود. به نظر می رسد این بار باید ایران یک تصمیم جدی و قاطع در برابر تمامی بد عهدی‌های موجود اتخاذ کند و دل خوش به 4 قدرتی نباشد که دوشادوش ایالات متحده قرار گرفته اند و عملا پیاده نظام این کشور در مقوله برجام هستند.

سخنان ساعات پیش ترامپ و موضع گیری های دست و پا شکسته اتحادیه اروپا، این واقعیت را به نمایش گذاشت که از ماه ها پیش سناریوی خروج آمریکا از برجام تمرین شده بود و حالا نوبت اتحادیه اروپا است تا با ایفای نقش پلیس خوب ایران را راضی به حذف بخش عمده ای از توان نظامی خود کند.

آمریکا که با کوتاه آمدن کره شمالی از تولید سلاح های اتمی، خود را در جایگاه برتر یافته است حالا در حال تاختن اسبی است که توان هجومیش را به سمت ایران روانه ساخته.

اما ایران و ایرانی این نکته را به خوبی به اثبات رسانده اند که مردان و زنان روزهای سخت هستند و همانطور که از زیر آتشبار دشمن سرافراز و پیروز بیرون آمدند از پس تحریم های آمریکایی نیز سربلند بیرون خواهند آمد و یکبار دیگر نشان خواهند داد که غرب توان تصمیم گیری برای ایران را ندارد همانطور که توان تصمیم گیری برای غرب آسیا و سوریه را نداشت و با حضور ایران تمام سرمایه های انسانی و مادیشان به باد فنا رفت.

حالا نوبت سیاست گذاران ایرانی است که از میراث تهرانی مقدم ها دفاع کنند و مردانه پای آرمان هایی بیاستند که برای آنها خون های بسیاری داده شده است.

شاید آمریکا فراموش کرده که ایران کشور همت‌ها، باکری‌ها و متوسلیان‌هاست. اینجا کاوه‌ها دارد و آرش‌های کمانگیر. پس شیر را ترسی از جدال با کفتار نیست.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    7 0
    بله به شرطی که اشعث بن قیس ها حکومت نکنن
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    1 2
    آنهایی که خودشان را شیر و آمریکا را کفتار می دانستند الان یا در سینه قبرستانها هستند و یا در سواحل کالیفرنیا با زن و فرزندانشان در حال گشت و گزار.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    1 0
    امریکا فرموش نکرده است مشرق فراموش کرده است
  • یا لثارات الحسین IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    7 0
    مسولین فساد رو ریشه کن کنن و مشکلات را بر مردم بیشتر نکنن . و با غیرت مردم سو استفاده نکنن . والله خوب مردم به سخره گرفتن . دو تابیعتی ها و رفا طلبان فقط در فکر پر کردن جیب خودشون هستند . اگه جنگی هم بشه الفرار و در خارج از کشور از تلویزیون اوضاع کشور را رصد می کنن .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    5 0
    آمریکا متوجه شده رعیت کدخدائیش در ایران رئیس شده
  • ناشناس آذری IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    سانسورچی عوضی خیلی پست فطرتی .... تف
  • CA ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    اونم چه شیره، تنها ایراد این شیر تاریخ انقضاشه که گذشته و این شیر بریده و تبدیل به شله شده.خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس