کد خبر 853613
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
جوادی آملی

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسلام ستم پذیری را مردود می‌داند، گفت: تنها ملت‌های توسری خور هستند که در مقابل ستم دشمن صبر می‌کنند.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر سه‌شنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به حسنات انسان، سریعاً پاداش می‌دهد ولی در مورد گناهان به سرعت مجازات نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ گناهی نیست که خداوند آن را نبخشد، اضافه کرد: این همه بت پرست و مشرک در صدر اسلام بودند که با توبه مسلمان شدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند همه گناهان را جز شرک می‌بخشد، البته کسی که مرتد و کافر و مشرک شود با توبه بخشیده می‌شود ولی حکم فقهی آن سر جای خودش هست.

وی با اشاره به اینکه باید برداشت درستی از صبر داشته باشیم، اظهار داشت: صبر یا بر طاعت است و یا وقتی حادثه تلخ و یا حادثه ناگوار طبیعی رخ می‌دهد.

چشم و هم چشمی و فخرفروشی در حال رواج است

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه امام علی(ع) فرمود اگر دشمن سنگی به شما زد همان را به او برگردانید، افزود: صبر در برابر دشمن متجاوز جایز نیست و کسی جز ملت توسری خور و پست، ضربه دشمن را تحمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند روزی و رزق همه موجودات و مخلوقات را تضمین کرده است، گفت: چشم و هم چشمی و فخرفروشی از صفات ناپسند در صدر اسلام بود که امروز نیز این تفکر در حال رواج است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به واقعه کربلا، اظهار داشت: جریان عاشورا مهندسی شده و ماکتی از کل نظام هستی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    احسنت . باید به اسرائیل حمله کنیم
  • ناشناس IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    دیگه کار مردم از صبر گذشته!با ارز تا دیروز ۷تومن......از کدام صبر حرف میزنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس