کد خبر 853404
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
نفت تهران و استقلال

باعث تأسف است که نماینده کشورمان در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا به دلایل مدیریتی و مالکیت کناره گیری کند و به دسته پایین تر برود.

سرویس ورزش مشرقناصر فریاد شیران از پیشکسوتان باشگاه نفت تهران در یادداشتی درباره مشکلات این روزهای باشگاه نفت به مرور آنچه بر این تیم تهرانی گذشته پرداخت.

متن این یادداشت در ادامه می آید:

درباره باشگاه نفت تهران باید گفت در حال حاضر شرایط خیلی خیلی بحرانی دارد و متأسفانه به دلیل بی تدبیری مدیران میانی وزارت نفت یا شرکت ملی نفت دچار چالش شده و بعد از این همه سابقه طولانی در فوتبال تهران و ایران در امر بازیکن سازی حالا به دسته پایین تر سقوط  و سه بار مالک عوض کرده است. سرمربی تغییر داده و در نهایت این تیم به دسته پایین رفت.

چرایی اینکه این تیم به چه دلیلی به بخش خصوصی واگذار نمی شود مشخص است. به وزیر نفت گفته شده زیر مجموعه تان را خصوصی کنید و آن را باشگاه فرهنگی ورزشی نفت تهران بنامید. آقایان هم تصمیم گرفتند تیم را بفروشند. سه سال پیش این اتفاق رخ داد ولی با دخالت به موقع بازرسی کل کشور تا حدی جلوی این اشتباه گرفته شد که اگر نبود این تیم به شهر انزلی به جای ملوان رفته بود. با توجه به بحث صورت گرفته بازرسی کل کشور ورود کرد و یک مهلت ۴۸ ساعته به ملوانی ها داد که اگر می خواهید تیم را بخرید ۱۶ میلیارد به حساب شرکت نفت واریز کنید تا تیم برای شما شود. آنها هم پول نداشتند و در نهایت تیم را به شرکت بهنام پیشرو کیش فروختند.

الان در بازرسی کل کشور حرف این است که باشگاه های حرفه ای نمی توانند از بودجه دولتی استفاده کند. بر اساس تبصره ماده ۱۳ قانون برنامه پنجم و ششم این کار ممنوع شده است که دولت بودجه ای را برای باشگاه های تحت پوشش وزارتخانه که حرفه ای کار می کنند تخصیص بدهند. همین موضوع الان باعث شده که اکثر باشگاه های دولتی دچار چالش شوند. چالشی که برای نفت تهران و ۴ سال پیش برای نفت مسجد سلیمان اتفاق افتاد و سقوط کرد و الان دوباره به لیگ برتر صعود کرده است. مطمئن باشید که این مشکل برای همه باشگاه ها تسرّی پیدا می کند و باعث تعطیلی و نابودی همه باشگاه ها خواهد شد.

باشگاه نفت تهران از سه سال پیش این مشکل را پیدا کرده و حالا بازرسی کل کشور گفته شما می توانستید تیم را بفروشید و چرا فراخوان و آگهی روزنامه ای ندادید و یا آن را به مزایده نگذاشتید که مشتری واقعی بیاید و آن را بخرد. در واقع حتی فروش نفت تهران هم از دیدگاه بازرسی کل کشور مردود است.

کمیته واگذاری به سرپرستی دکتر سلحشور باشگاه را به بهنام پیشرو کیش داد که مالکش گلرخسار نامی بود. این تیم فصل قبل حتی قهرمان جام حذفی هم شد و سهمیه آسیایی هم کسب کردند. فصل که تمام شد این گروه هم دچار مشکلات مالی شد و در نهایت کمیته واگذاری تیم را به شخصی به نام جهانیان داد. حالا شرکت بهنام پیشرو کیش به قوه قضاییه رفته و در دادگاه رسانه از وزارت نفت، شرکت ملی نفت، تک تک اعضای هیأت مدیره و مدیرکل تربیت بدنی استان تهران شکایت کرده است. به این مضمون که فروش مال صورت گرفته است.

حیف است نفتی که سابقه طولانی داشته وضعیتش به این روز بیافتد که به دسته پایین سقوط کرده و هیچکس به داد این تیم نمی رسد. مسئولین وزارت نفت که قرار بوده با یک امضا کار باشگاه را راه بیندازند تیم را در بلاتکلیفی محض گذاشته اند. حدود ۴۰ میلیارد هم بدهی بالا آورده و تمام طلبکاران هم از شرکت نفت و وزارت نفت طلبشان را خواهان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    درود بیکران بر مرد اخلاق مدار و جسور فوتبال ایران.
  • US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    درود بیکران بر مرد اخلاق مدار و جسور فوتبال ایران.
  • بازیکن سابق IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    احتمال بالایی سال آینده یا سال بعدش استقلال و پرسپولیس هم با اعلام ورشکستی و کنار کشیدن دولت به این دو تیم اضافه میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس