کد خبر 852719
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
پورمختار

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را از روند کار چند لایحه همچون لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم ارائه کرد که این گزارش از اجرای FATF زیر پرچم این لایحه حکایت داشت.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در این نشست تعدادی از لوایح همچون لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی) و همچنین لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزارشی را در خصوص این لوایح به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

دولت روحانی رکورددار محرمانه‌ها +جدول

وی افزود: طبق این گزارش لوایح فوق‌الذکر در راستای اجرا و پیاده‌سازی FATF در کشور و تلاش برای خروج از لیست سیاه این گروه هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه‌شده آنچه که قابل ذکر است این است که این لوایح نمی‌تواند امنیت گردش‌های مالی و حساب‌ها و تراکنش‌های مردم را که مستقیم به آمریکا منتقل خواهد شد را تأمین کند و اطلاعات مالی در اختیار FATF قرار خواهد گرفت و همچنین در این گزارش آمده که ما در مورد تروریسم و مصادیق آن اختلافات جدی با FATF خواهیم داشت و حتی اگر حق شرطی هم داشته باشیم هیچ کارآیی برای ما نخواهد داشت.

پورمختار خاطرنشان کرد: همچنین در این گزارش آمده بود که این سازمان‌ها به عنوان ابزاری در اختیار کشورهایی همچون آمریکا قرار گرفته تا به کشورها فشار بیاورد که به این معاهدات بپیوندند و تعهدات را قبول کنند، درحالی‌که آمریکا و متحدانش به این معاهدات مقید نیستند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال در این معاهده در منطقه خاورمیانه عربستان مسئول مبارزه با تروریست و اجرای FATF شناخته شده و این درحالی است که عربستان تأمین‌کننده اصلی مالی داعش و طالبان و تروریسم در منطقه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس