الجزیره امارات

پرسپولیس در حالی باید به مصاف الجزیره امارات برود که این تیم ۵ ماه پیش در جام باشگاههای جهان چهارم شد و در ۱۰ دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا در ۹ دوره پای ثابت این مسابقات بوده است!

سرویس ورزش مشرق – در اولین دیدار دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، الجزیره امارات از ساعت 20 روز دوشنبه 17 اردیبهشت میزبان پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران است.

بررسی شرایط تیم الجزیره امارات نشان می دهد این تیم اماراتی در مواجهه با نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج موفقی نداشته و در اغلب رویارویی ها بازنده زمین مسابقه را ترک کرده است.

در ادامه به بررسی کارنامه عملکردی این تیم در ۱۰ دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های ایرانی خواهیم پرداخت با این توضیح که الجزیره هرگز رودرروی تیم پرسپولیس به میدان نرفته است.

*باشگاه ۴۴ ساله

الجزیره امارات در سال ۱۹۷۴ میلادی حدود ۴۴ سال قبل در شهر ابوظبی تأسیس شد. مدیر این باشگاه "منصور بن زاید آل نهیان" است که ۴۷ سال سن دارد و تنها ۳ سال از باشگاهی که مدیرش شده بزرگتر است!

*هر ۲۲ سال یک قهرمانی!

تیم الجزیره امارات تاکنون موفق شده طی این ۴۴ سال تنها دو بار به عنوان قهرمانی لیگ امارات دست پیدا کند. این تیم در فصول ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۷-۲۰۱۶ این دو مقام را از آن خود کرد تا بطور میانگین به ازای هر ۲۲ سال از عمر باشگاه یک عنوان بدست آورده باشد!

الجزیره امارات نه تنها هیچگاه در آزادی نباخته بلکه در ۴ بازی خود در این استادیوم (همه مقابل استقلال) یک برد هم داشته است!

*حریف پرسپولیس هم قرمز می پوشد!

بازیکنان تیم الجزیره با پیراهن سفید در رقابتهای لیگ اتصالات امارات به میدان می روند اما رنگ پیراهن های دوم و سوم این تیم به ترتیب مشکی و قرمز است.

*افت فاحش تیم قهرمان!

تیم الجزیره که مدافع عنوان قهرمانی بود در فصل تازه به اتمام رسیده لیگ اتصالات امارات با ایستادن در رده هفتم جدول ۱۲ تیمی به کار خود پایان داد البته با تفاضل گل منفی ۲! این در حالی بود که همین تیم فصل قبل در جدول ۱۴ تیمی با ۶۸ امتیاز و اقتدار کامل قهرمان شده بود!

کریس رونالدو در نیمه نهایی جام باشگاههای جهان زننده یکی از دو گل رئال مادرید مقابل الجزیره امارات بود!

*شکست خفیف به رئال مادرید!

این تیم ۵ ماه قبل در مسابقات جام باشگاه های جهان هم به عنوان چهارمی رسید. الجزیره نماینده کشور امارات بود که میزبانی دور قبل این مسابقات در سال ۲۰۱۷ را برعهده داشت.

الجزیره در دور اول "اوکلند سیتی" نیوزیلند و در دور دوم "اوراوارزد" ژاپن را شکست داد تا در نیمه نهایی به مصاف "رئال مادرید" برود. دیداری که در نهایت با نتیجه ۱-۲ به سود شاگردان زیدان به پایان رسید. گرت بیل و کریستیانو رونالدو در آن دیدار برای رئال گلزنی گردند و تک گل تیم الجزیره را هم رومارینهو گلزن برزیلی این تیم زد. البته در دیدار رده بندی، الجزیره ۱-۴ به "پاچوکا" مکزیک باخت و چهارم شد.

*آقای گل جام ملتهای آسیا نوک حمله الجزیره

"علی احمد مبخوت" ۲۷ ساله که از تیم های پایه الجزیره امارات به بزرگسالان این باشگاه راه یافته آقای گل دور قبل مسابقات جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۵ است. سالی که امارات سوم شد و مبخوت با ۵ گل عنوان آقای گلی آن دوره را از آن خود کرد.

او از سال ۲۰۱۲ به تیم ملی راه یافته و ظرف این ۵ سال با ۶۲ بازی ملی ۴۲ گل به ثمر رسانده تا در سطح ملی سومین گلزن برتر تیم ملی امارات باشد.

احمد مبخوت بهترین گلزن الجزیره امارات به شمار می رود

*گلزن خطرناک در رده باشگاهی

مبخوت در رده باشگاهی هم ۱۷۵ بار برای الجزیره به میدان رفته و ۱۱۶ گل به ثمر رسانده است. او فصل ۲۱۰۶ با ۳۳ گل بهترین گلزن لیگ امارات لقب گرفت ولی در فصل تازه تمام شده ۲۰۱۷ تنها ۱۳ گل زد. با این همه او در دور گروهی لیگ جاری قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ با ۵ بازی ۴ گل از مجموع ۹ گل زده تیمش را به ثمر رساند تا نشان دهد همچنان مهاجمی خطرناک است که چارچوب دروازه حریفان را به خوبی می شناسد.

*رومارینهو برزیلی

دومین گلزن برتر تیم الجزیره برزیلی است. رومارینهو در فصل ۲۰۱۷ لیگ امارات ۷ بار برای تیمش گل زد ولی در همین دوره لیگ قهرمانان آسیا از ۹ گل زده تیمش در مرحله گروهی ۴ گل را به خود اختصاص داد و می تواند در دیدار با پرسپولیس برای نماینده کشورمان خطرناک باشد. او نیز مانند احمد مبخوت ۲۷ ساله است.

*حضور مداوم در آسیا منهای ۲۰۱۵!

تیم الجزیره از سال ۲۰۰۹ که به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته غیر از سال ۲۰۱۵ در همه سالها حضوری مداوم داشته و نشان می دهد همواره جزو سه تیم برتر لیگ امارات بوده است.

الجزیره با ۸ بازی با استقلال بیشترین رویارویی را با آبی پوشان داشته و در مجموع موفق تر از نماینده ایران بوده است!

*گربه سیاه استقلالی ها!

این تیم در ۹ دوره ای که در رقابتهای لیگ قهرمانان حضور یافته مقابل تیم های استقلال تهران، استقلال خوزستان، تراکتورسازی و سپاهان به میدان رفته و از مجموع ۱۸ رویارویی تنها ۴ بار موفق به شکست دادن تیم های کشورمان شده است. از این تعداد ۲ بار استقلال تهران و یک بار استقلال خوزستان را شکست داده تا نشان دهد گربه سیاه استقلالی هاست. تراکتورسازی هم یک بار مقابل این تیم تن به شکست داده است.

*سنگین ترین شکست الجزیره به ایرانی ها

الجزیره در اوج بدشانسی در فصل ۲۰۱۱ در گروه تیم سپاهان قرار گرفت تا در دور رفت و برگشت به ترتیب با نتایج ۱-۵ در اصفهان و ۱-۴ در ابوظبی به نماینده کشورمان ببازد و سنگین ترین شکست خود را تجربه کند. البته این تیم در سال ۲۰۱۶ و در تبریز هم ۰-۴ به تراکتورسازی باخته بود.

الجزیره ۵ ماه قبل در نیمه نهایی باشگاههای جهان مقابل رئال مادرید با همه ستارگانش ۲-۱ باخت.

*گلزنان استقلال به الجزیره

تیم استقلال در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با این تیم در یک گروه قرار گرفت که محمد قاضی(۲گل)، آرش برهانی، فرهاد مجیدی، علی علیزاده، حسین کاظمی، فریدون زندی و حنیف عمران زاده موفق شدند در رویارویی با الجزیره برای تیم شان گلزنی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمر خریبین IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    40 30
    اینسری قراره احمد مبخوت رو اقای گل کنن خخخخخخخ
    • نصیر IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      9 8
      ببین دوست استقلالی اگر شب تا صبح خودتو پشت خربین قایم کنی رکورد بدترین نتیجه تاریخ باشگاه های ایرانی برابر یک تیم عربی یعنی باخت 6-1 استقلال برابر العین و خوردن 6 گل در 57 دقیقه از طول یک بازی تغییری نمی کنه!! حالا شما بیا پشت خربین قایم شد چندتا بازی تیم رقیب رو به هم بچسبون و...
    • میثم ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      6 6
      کیسه کشا آمار و دیدی که چه گندی زدین آبرو براااا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    4 3
    اینجوری که شما دارید از حریفتون تعریف می کنید معلوم میشه که جیگرتون ضرب دیده
  • لنگی در پیتی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    10 4
    آخه زپرتی توی اون جدولی که نشون دادی ،الجزیزه بد بخت کجاش گربه سیاه بوده ؟ از حالا میخواهید اگه لنگ بازی را برد بگید تیم رئال مادرید را بردیم ؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    2 1
    خخخخخخخ خندیدم
  • محسن666666 IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    5 4
    بابا عمر چطوره؟؟؟؟؟؟؟....خخخخخخخ
  • نادر IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    6 1
    تیم های عربی و شرق آسیایی در 20 سال اخیر پیشرفت عجیبی کردن السد قطر هم سابقه دومی در جام باشگاه های جهان رو داره اصولا از زمان تاسیس لیگ قهرمانان از سال 2000 و حرفه ای شدن این مسابقات با فرمتی مشابه اروپا هیچ تیم ایرانی قهرمان نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس