کد خبر 852443
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
چمران

رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص عملکرد شورای پنجم گفت:آنچه تا به حال دیده‌ایم همه توقف در پروژه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

به گزارش مشرق، مهدی چمران وی در خصوص عملکرد شورای پنجم و شهرداری تهران گفت: الان حدود یک سال از انتخاب شورای شهر و شهرداری می‌گذرد ولی میان آنچه که در ابتدا گفتند و شعارها با عملکرد تفاوت و تناقض است.

وی ادامه داد: البته می‌توان گفت که اصلاً هنوز عملی انجام نشده که بخواهد شعاری پیاده شود آنچه تا به حال دیده‌ایم همه توقف در پروژه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: حتی برنامه‌هایی که در حال اجرا بوده نیز متوقف شده مانند خط 7 مترو و یا خط متروی فرودگاه که به شدت به آن نیاز است.

بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان و رنجی که می‌بریم

چمران گفت: به هر صورت کاری هنوز انجام نگرفته که با شعار آن را تطبیق دهیم که بگوییم ایا آن  دستاوردها با شعارهای مطرح شده هماهنگ است یا خیر. آنچه می‌بینیم همه توقف در کارهاست.

وی در خصوص انتخاب شهردار تهران گفت: اعضای شورای شهر در نهایت به 7 گزینه رسیدند که البته یک یا دو نفر هم در این بین انصراف داده‌اند.

وی گفت: باقی افراد انتخاب شده نیز برنامه‌های خود را بیان می‌کنند و امید می‌رود که اعضای شورا بتوانند بر این اساس برنامه تنظیم کنند که چه کسی روی کار بیاید. البته اینکه فرد انتخاب شده بر اساس برنامه انتخاب شود و یا مسائل دیگری باشددیگر بستگی به خودشان دارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر در انتخاب این افراد این مطلب را اعلام کردند که باید حتماً گزینه انتخابی برای شهرداری تهران از جناح و حزب اصلاح‌طلب باشد و قاعدتاً اگر چنین چیزی نباشد باید از نقطه دیدگاه سیاسی در آن جناح قرار گیرد در نتیجه این انتخاب انتخابی است که قسمت  اعظم آن بر این است که از نظر سیاسی دارای آن تفکر و وابستگی سیاسی، حزبی و گروهی اعمال شود.

به اعتقاد چمران، قاعدتاً آن احزابی که در داخل قوی‌تر هستند در انتخاب گزینه موردنظر موفق‌تر هستند.

رئیس سابق شورای شهر در ارزیابی گزینه‌های انتخابی و تأثیر آن بر مدیریت شهری، گفت: درباره اینکه آن روند درست است و آیا با کمک این روش منافع شهر تأمین می‌شود می‌توان گفت که کاملاً مشخص نیست زیرا ممکن است فردی انتخاب شود که از نظر حزبی مورد تأیید باشد اما در اداره شهر و مدیریت شهری توانایی لازم و کافی را نداشته باشد و برعکس ممکن است که فرد انتخاب شده به عنوان شهردار فردی توانمند باشد در هر صورت گزینه‌ای که می‌خواهد بعد از قالیباف به عنوان شهردار تهران انجام وظیفه کند باید دارای روحیه جهادی با  عملکردی فوق‌العاده‌ای باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس