يکي از تلاش هاي سازمان منافقين در جريان انقلاب و پس از پيروزي انقلاب، آن بود که منافقانه و در عين اختلافات بنيادي، خود را به آيت الله طالقاني منتسب کند و از اين راه هم خود را مشروع جلوه دهد و هم بين ايشان و حضرت امام اختلاف بيندازد ولي هر دفعه با پاسخ هاي

به گزارش مشرق، آقاي جواد منصوري در همين باره خاطره جالبي دارد:
"مرحوم آيت الله طالقاني هميشه با تفکرات منافقين مخالف بودند و از سوي منافقين هم بسيار تهديد مي شدند ... ايشان [آيت الله طالقاني] بارها گفتند که: "من دقيقاً رهبري امام را تأييد مي کنم و پيرو ايشان هستم و نسبت هايي که به من مي دهند [درباره مخالفت با امام] دروغ است."
... درسال 57، آبان ماه،[يعني سه ماه پيش از پيروزي انقلاب] همين محمدرضا سعادتي که از سران مجاهدين خلق هم بود، در زندان اوين به مرحوم آيت الله طالقاني پيغام داد که: "اگر بيرون فتيد به آقاي خميني پيغام بدهيد که دولت تشکيل ندهد. ما خودمان اعضاي دولت را مشخص کرده ايم و کشور را اداره خواهيم کرد و ما هستيم که صلاحيت اداره کشور را داريم و اگر شما دولت تشکيل دهيد شکست خواهد خورد!"
مرحوم طالقاني پاسخ داده بودند که: "شما که هستيد که مي خواهيد در مقابل شخصيت عظيم امام بايستيد؟"
البته مجاهدين خلق يا همان منافقين اصلاً انتظار چنين پاسخي را از مرحوم طالقاني نداشتند و طبعاً به هدفشان که ايجاد شکاف بين ايشان و حضرت امام بود، نرسيدند."
(ماهنامه شاهد ياران، شماره 22، شهريور 86، صفحه 112)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس