کد خبر 852049
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
بن سلمان

فعال توئیتری مشهور سعودی که به فاش کردن مسائل پشت پرده خاندان سعودی معروف است، گفت، بن سلمان ولیعهد سعودی در عزل و نصب مسئولان با بی‌فکری عمل می کند.

به گزارش مشرق، مجتهد فعال توئیتری معروف سعودی در تازه‌ترین توئیت خود درباره معیارها و راهکارهای "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در عزل و نصب مسئولان گفت: او در این خصوص با بی فکری و بدون پروا عمل می‌کند.

به گفته او، نظام حاکم سعودی در تعیین مسئولان تمام موسسات دولتی و نیمه دولتی و نیز هیئت‌های پادشاهی و انجمن‌های به اصطلاح خیریه و سایر نهادها دخالت دارد.

** بله قربانگویی، معیار اصلی بن سلمان در تعیین مسئولان

مجتهد در توضیح این مطلب افزود: معیار بن سلمان در انتخاب مسئولان این است که این افراد کاملا حامی او باشند و به طرح معروف به "برنامه اقتصادی 2030" ایمان داشته و مروج آن باشند وعلاوه بر این با این افراد ارتباط شخصی داشته باشد.

وی ادامه داد: معیار انتخاب مسئولان تا پیش از این مبتنی بر لزوم دوستی و حمایت از آل سعود و پنهان کردن رازهای خاندان حاکم و جلب رضایت آنان بود و بر این اساس انتخاب مسئولان در چهار مرحله صورت می‌گرفت:

مجتهد با این توضیحات افزود: اکنون انتخاب مسئولان بدون هیچ کمیته‌ای صورت می‌گیرد و تمام آنچه انجام می‌شود این است که اسم یک نفر به ذهن بن سلمان خطور کند و اگر نیازمند مشورت باشد از دایره کوچک اطرافیانش (سعود القحطانی و ترکی آل شیخ و نیز بدر العساکر) فراتر نمی‌رود و نامزدی افراد نیز از سوی ترکی الدخیل و تیم ام. بی. سی اعلام می‌شود.

** بن سلمان به نتایج عزل و نصب‌های شتابزده اهمیتی نمی‌دهد

وی با اشاره به موارد زیاد برکناری‌ها در زمان بن سلمان، دلیل آن را شتاب زدگی ولیعهد و اقدام بر اساس برداشت‌های درونی و گزینش‌های احمقانه دانست که این حاصل شخصیت منفعل و جوان اوست که وقتی عزل و نصب می‌کند و مسئولان را در طول یک روز تغییر می‌دهد به نتایج این اقدامات توجهی ندارد.

مجتهد در پایان گفت: بن سلمان فقط به عزل و نصب‌های سیاسی که دایره گسترده‌ای دارد، اکتفا نکرده است، بلکه نفوذ دولتی که رهبری آن را در اختیار دارد تا اعمال نظر در مورد معلمان مدارس و دانشگاه‌ها و مدیران دولتی و شرکت‌های داخلی توسعه داد و به این ترتیب درصدد دخالت دادن دولت در بازنگری فراگیر در مسائل متعدد برآمد تا از جریان‌های مشخص و مسئولان و کارمندان آن خلاص شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس