کد خبر 851399
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
گیلا گملیل

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی ادعای تلاش ایران برای تثبیت نظامی در سوریه را فرصت خوبی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران دانست.

ببه گزارش مشرق، «گیلا گملیل» وزیر برابری‌های اجتماعی در کابینه رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعمال تحریم‌های گسترده علیه تهران شد.

گملیل طی سخنرانی در کنفرانس سالانه روزنامه «جروزالم پست» با فخرفروشی درباره توان سایبری تل‌آویو، گفت: «اسرائیل یک قدرت سایبری در جهان است و می‌تواند تمام خاورمیانه را به مرکز نوآوری‌های فناوری جهان تبدیل کند. این پاسخ ثابت ما به دشمنان خود از جمله ایران، حماس و حزب‌الله است».

وی با ادعای اینکه ایران قصد دارد امپراطوری سابق فارس را در غرب آسیا مجددا برقرار کند، افزود: «می‌بینید که ایران میلیاردها دلاری که از طریق رفع تحریم‌ها به دست آورده را مستقیم یا غیرمستقیم در پایتخت کشورهای عربی مانند بغداد، دمشق، بیروت و صنعا هزینه می‌کند تا امپراطوری ایرانی در منطقه ایجاد کند».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» این وزیر صهیونیست در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران در تلاش است تا پایگاه‌های نظامی دائم در سوریه ایجاد کند که شامل تاسیسات ساخت موشک‌های هدایت‌شونده نقطه‌زن در سوریه و لبنان نیز می‌شود. ما این مسئله را نپذیرفته و اجازه نمی‌دهیم رخ دهد».

گملیل با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 گفت: «بعد از امضای آن توافق، ایران در قبال همسایه‌گانش خطرناک‌تر و تهاجمی‌تر شد. ایران با نیروی بیشتری در تلاش است تا نفوذ خود را در خاورمیانه، از جمله مرز سوریه و اسرائیل، گسترش دهد».

وی سپس این ادعا را بهانه‌ای مناسبی برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران دانسته و تاکید کرد: «این یک فرصت خوب است تا تحریم‌های ایران را بازگردانیم. همه ما امیدواریم این اتفاق طی دو هفته آتی رخ دهد».

این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 7
    شما که دیشب زدید خاکستر کردید هر چی داشتیم...دیگه چی میگید!!!!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      9 0
      لعنت بر منافق عامریکایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس