کد خبر 851272
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
ایهود اولمرت

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که سال ۲۰۰۷ دستور حمله به سوریه با هدف ادعایی نابودی یک رآکتور هسته‌ای در منطقه دیرالزور سوریه را صادر کرد روز یکشنبه به ناتوانی این رژیم برای انجام اقدام مشابه در قبال ایران اعتراف کرد.

«اولمرت» که در همایش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» حضور داشت، گفت: «کاری که توانستیم با سوریه انجام بدهیم را با ایران نمی‌توانیم انجام دهیم.»

بیشتر بخوانید:

تداوم خیالبافی‌های لیبرمن مبنی بر بمباران تهران

ظریف: براندازی نظام ایران توهم است

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نوشت: «درباره سوریه (توانمندی هسته‌ای آن کشور را) نابود کردیم و می‌دانستیم که بازسازی آن به زمان نیاز دارد. در خصوص ایران، فاصله بیشتر است و سایت‌های هسته‌ای در مکان‌های مختلفی اکثراً در زیر زمین پراکنده هستند. توانایی اسرائیل برای نابودی توانمندی‌های هسته‌ای ایران بسیار کمتر است و این کار به توانایی‌های متفاوتی نیاز دارد [که ما نداریم.]»

این اولین اظهارات «اولمرت» بعد از آزادی از زندان است. وی که در پرونده دریافت رشوه به ۱۹ ماه حبس محکوم شده بود، تیرماه سال گذشته از زندان آزاد شد.

«اولمرت» سپتامبر سال ۲۰۰۷، دستور حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه را صادر کرد.  رژیم صهیونیستی ادعا کرده هدف این حمله منهدم کردن یک رآکتور هسته‌ای در سوریه بوده، اما دمشق این ادعا را رد و تأکید کرده در منطقه مورد حمله هیچ سایت استراتژیک وجود نداشته است. 

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه اظهاراتش در این نشست درباره سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران هم اظهارنظر کرد.

او گفت: «مطمئن نیستم کاری که ترامپ می‌خواهد بکند درست باشد. اگر جایگزینی وجود دارد، توافق را باید تغییر داد. اگر اینطور نیست، نباید برای تغییر آن عجله کرد.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند. 

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته؛  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است از کشورهای طرف توافق با ایران خواسته این توافق را اصلاح یا لغو کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    18 0
    همچین بزنن که نفهمید کی زده .صبح از خواب پا میشید میبینید یه زمانی اونجا تاسیسات هسته ای وجود داشته الان نیست
    • US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      7 0
      خخخخ ایول
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 8
    خاک تو سرتون تازه فهمیدین؟
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 6
    خاک تو سرتون تازه فهمیدین؟
  • US ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 2
    اش آنقدر شور بود كه فضه هم فهميد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    11 4
    گویا صبح امروز دوشنبه باز به ایرانی ها در سوریه حمله شده است . مشرق فعلا سیاست لال شدن و بعد هم مطابق معمول سیاست پفیوز و پف کردن را اجرا خواهد کرد . البته دستاوری چشم گیر مشرق و دوستان مثل همیشه اماده باش کل اسرائیل خواهد بود . خاک بر سرت پفیوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس