کد خبر 850842
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مخدر گل

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: ۸۴.۶ درصد معتادان به گل مجرد، مرد و سطح تحصیلاتشان دیپلم و زیردیپلم است.

به گزارش مشرق، فاطمه عباسی در مراسم رونمایی از کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در کشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه سازمان بهزیستی 25 درصد اعتیاد را کاهش دهد، در نتیجه در این راستا برنامه‌های پیشگیرانه و تحولی در دستورکار خود دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر، برنامه کاهش مصرف گل و حشیش است؛ چراکه با توجه به آخرین پیمایش صورت‌گرفته در زمینه شیوع اعتیاد در کشور، نشان داده که ماده مخدر گل دومین ماده مصرفی پس از تریاک است.

عباسی گفت: بر اساس طرح شیوع‌شناسی اعتیاد، 13 درصد از معتادان در این طرح گل مصرف می‌کردند و 84.6 درصد از آنها مرد، مجرد و سطح تحصیلاتشان دیپلم و زیر دیپلم بوده است.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: 15.4 درصد از این معتادان زمان بوده‌اند، 3.7 درصد دانش‌آموز و 15 درصد دانشجو گزارش شده است.

وی با تأکید بر مداخله به هنگام جهت جلوگیری از پیشرفت مصرف گل بین جوانان و نوجوانان در مورد دلایل گرایش به این ماده مخدر گفت: دسترسی راحت، نگرش مثبت به گل، کسب لذت ناسالم و دروازه ورود به مصرف  سایر مواد مخدر ازجمله این دلایل است.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بذر حشیش اکنون به راحتی در گلخانه و باغچه قابل کاشت است و این دسترسی به آن را راحت کرده است. همچنین این نگرش نادرست وجود دارد که مصرف گل اعتیادآور نیست، درحالی‌که توهم‌های ماندگار هم می‌تواند داشته باشد.

وی با انتقاد از فعالیت‌ رسانه‌های غیرمجاز در ترویج مصرف گل، ادامه داد: چون مصرف گل دروازه ورود به مصرف سایر مواد مخدر است، سازمان بهزیستی کارزار رسانه‌ای را در دستورکار خود قرار داده است که یک مرحله آن در 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و در سال جدید 5 و 13 فروردین در استان تهران اجرایی و از 8 تا 10 اردیبهشت در 14 استان پرخطر و پرتردد از نظر مسافرپذیری این طرح آغاز می‌شود.

وی گفت: با تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در سطح محلات شهر و آگاه‌سازی خانواده‌ها به دنبال کاهش تقاضا و عرضه گل هستیم تا بتوانیم میزان مصرف آن را مهار و کنترل کنیم.

وی با اشاره به توزیع یک میلیون بروشور در پارک‌ها، مراکز کارگری، میادین شهرهای بزرگ و... و همچنین نصب ایستگاه‌های سیار گفت: چنانچه خانواده‌ها به مشاوره بیشتری احتیاج داشته باشند به خط اعتیاد تماس بگیرند.

استان‌های البرز، مازندران، قزوین، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کرمان، استان تهران، گیلان، یزد، خوزستان، بوشهر و گلستان ازجمله استان‌های هستند که طرح کارزار رسانه‌ای برای مقابله با مصرف گل را اجرا خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • sosha IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    1 1
    به دلیل نداشتن همسر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس