کد خبر 850070
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کاوه مدنی

فرار معاون محیط زیست که تصاویر غیر اخلاقی‌اش توسط ضد انقلاب منتشر شده بود، افتضاحی برای نهادهای امنیتی وابسته به دولت تلقی می‌شود و از همین رو، ارگان رسانه‌ای روحانی به دنبال توجیه فرار مدنی است.

سرویس سیاست مشرق - چندی است که از ماجرای فرار کاوه مدنی یکی از معاونان محیط‌زیست از کشور می‌گذرد و هیچ‌کس به این سؤال پاسخ نداده است که مدنی با اجازه و استعلام چه کسی یا کدام نهاد امنیتی وارد ایران شد و چه وظیفه‌ای در این ران داشت و چرا از کشور فرار کرد!

البته مدنی خودش به ماجرای فرارش از کشور اشاره کرد و مسئله جاسوسی را دلیل گریختنش عنوان کرده است.

اما روزنامه دولتی ایران در مصاحبه‌ای با این متهم فراری، بدون اشاره به مکان فعلی مدنی، عملاً وی را از اتهام جاسوسی مبرا ساخته است و هیچ پاسخی هم به این سؤال نداده است که چرا مدنی از ایران گریخته است.

مدنی هم بدون هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره فرارش از ایران می‌گوید:

"رفتنش به خارج از کشور از ترس نبود، بلکه به خاطر فشار برخی از مخالفان بود که به او اجازه کار ندادند."

معلوم نیست این مخالفان چه کسانی بوده‌اند و چرا مدنی به دلیل فشار مخالفان از کشور فرار کرده است، مگر نمی‌شود به دلیل فشارها استعفا داد ولی از کشور فرار نکرد؟

مدنی درباره ماجرای استعفایش هم گفت:

" افرادی که عکس‌های خصوصی و قدیمی من را در شرایط خاص و بدون مجوز قضایی منتشر کردند، به اعتقاد من، افراد چندان معتقد و با وجدانی نیستند، در چنین شرایطی، کار کردن خود را به صلاح نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم از خودم بگذرم، در این ۷ ماه، همه تلاشم را کردم تا برای دوستان جا بیندازم که من عاشق کشورم هستم و صلاح، پیشرفت و آبادانی را می‌خواهم؛ اما نمی‌توانم توهین و تحقیر خانواده‌ام را بپذیرم..."

معاون فراری محیط‌زیست در این قسمت از مصاحبه‌اش، دلیل استعفا را انتشار تصاویری از حضورش در مجالس رقص و میگساری معرفی می‌کند و با اظهارات اولیه‌اش که می‌گوید به دلیل فشار مخالفانش از کشور خارج شده است، تناقض دارد.

مدنی همچنین در پاسخ به این سؤال که به دلیل ترس از کشور فرار کرده است، می‌گوید:

"به‌هیچ‌وجه این‌چنین نبوده و این بهانه را هم نمی‌پذیرم که کشوری من را دعوت کند، بعد مورد توهین قرار بگیرم و اجازه تحقیق و پژوهش نداشته باشم."

مدنی باز هم به این سؤال پاسخ نمی‌دهد که اگر مشکلی نبوده است، چرا این شخص از کشور فرار کرده و خارج از ایران، استعفا داده است؟

معاون رقاص محیط زیست در پاسخ به این سؤال که چرا درباره عکس‌هایی که به نام مالزی و در زمان تصدی معاونت منتشر شد شفاف‌سازی نمی‌کنید، هم گفت:

"گاهی اوقات سکوت بهترین جواب است. وقتی کسانی پول می‌گیرند که نفهمند و نشنوند و نبینند صحبت کردن با آن‌ها بیهوده است."

مدنی در این پاسخ هم نه اشاره‌ای به سوابق غیراخلافی‌اش می کند و نه می‌گوید که چگونه با وجود سوابق اینچنینی‌اش، اجازه ورود به دولت حسن روحانی را دریافت کرده است؟

به طور کلی مصاحبه انجام شده با مدنی توسط روزنامه ایران، سندی برای فرار دولت از زیر بار مسؤولیت و افتضاحی است که به واسطه خیانت در استعلام‌های امنیتی صورت گرفته است و دولت روحانی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    32 25
    حیف واژه زیبا و باارزش ایران که رو این کاغذ باطله آشغال گذاشتن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    0 0
    روزنامه دولتی خواننده اش فقط خودشه حتی رئیس دولت هم نمیخونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس