22.jpg

طرفداران عبدالله صالح و شورشیان وابسته به منصور هادی با پشتیبانی مستشاران و جنگنده های اماراتی حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و جنبش مقاومت انصارالله در غرب استان « تعز»انجام دادند.

به گزارش مشرق، پس از کشته شدن علی عبدالله صالح (رئیس جمهور اسبق یمن) شماری زیادی از طرفداران وی از جمله « طارق عفاش» (برادر زاده عبدالله صالح) به سمت مناطق جنوبی گریختند و به شورشیان وابسته به منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی) و نظامیان اماراتی پیوستند.

در روزهای گذشته طرفداران عبدالله صالح و شورشیان وابسته به منصور هادی با پشتیبانی مستشاران و جنگنده های اماراتی حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و جنبش مقاومت انصارالله در غرب استان « تعز» انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

عربستان و امارات برای "مقابله به مثل" آماده باشند

ولایتی: به نفع عربستان است امروز از یمن خارج شود

ادعای امارات مبنی بر تحت کنترل گرفتن پهپاد ایرانی

در این عملیات مواضع نیروهای یمنی در منطقه « موزع» (شرق و شمال پایگاه نظامی خالد) در غرب استان «تعز» هدف قرار گرفته شد اما نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با وجود حملات هوایی سنگین موفق شدند نیروهای مهاجم را عقب برانند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در روزهای گذشته، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله توانستند حدود ۱۵۴ تن از شورشیان را کشته و زخمی کنند و با شلیک موشک های ضدزره، حدود ۲۷ خودروی نظامی مجهز به دوشکا و حمل سلاح را در این محور منهدم کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی، ۱۰ خودروی نظامی اماراتی را هم منهدم کردند، گفت: حملات طرفداران عبدالله صالح و شورشیان منصور هادی وارد پنجمین روز شده اما به نتیجه ای نرسیده است.

یگان موشکی انصارالله در عملیاتی دیگر مواضع شورشیان را با چند حمله دقیق در حومه پایگاه راهبردی «خالد» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند؛ در این حملات حدود ۵۰ تن از شورشیان  کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، جنگنده ها و پهبادهای ائتلاف عربی هم در واکنش به حملات موشکی، بیش از ۱۲ مرتبه مواضع رزمندگان انصارالله را در پایگاه خالد هدف قرار دادند اما به نتیجه ای دست پیدا نکردند.

جنگنده های ائتلاف عربی به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، چندین مرتبه مناطق مسکونی مجاور بازار «البرح» را در منطقه «مقبنه» هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را برجای گذاشتند.

از محور جنوبی استان ساحلی «الحدیده» خبر می رسد، رزمندگان یمنی با عقب راندن شورشیان وابسته به منصور هادی و نظامیان اماراتی، توانستند بخش وسیعی از شهرک «الحیس» را پاکسازی کنند و نیروهای مهاجم را به سمت مناطق شرقی «الخوخه» فراری دهند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

با پاکسازی های صورت گرفته، تلاش ائتلاف عربی برای قطع ارتباط  نیروهای یمنی با دریا و محاصره زمینی آنان با شکست روبه رو شده است؛ در حال حاضر، حدود ۹۳ درصد استان الحدیده تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و رزمندگان مقاومت انصارالله است.

خبرها در محور شمال غرب استان «الحجه» و مناطق هم مرز با عربستان حاکیست، شورشیان، نظامیان سودانی و سعودی همچنان در صحرای «المیدی» در حال دست و پا زدن هستند و با وجود پشتیبانی جنگنده های عربستانی ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، بخش های وسیعی از صحرای «المیدی» همچنان تحت اشغال شورشیان است و رزمندگان انصارالله با وجود کمبود امکانات نظامی موفق شدند خسارت های سنگین مالی و جانی را به آنان وارد کنند.

شکست های شورشیان در این محور به حدی بوده که آنان صحرای «المیدی» را به باتلاق مرگ تشبیه کرده اند؛ رژیم سعودی قصد دارد با اشغال مناطق غربی استان «الحجه» راه ارتباطی استان «صعده» را با ساحل قطع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    عربستان خاک یمن رو توبره کشیده هیچی نذاشته ازش بیچاره شون کرده شما به خاطر دوتا ماشین خوشحالین
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      49 18
      تو مواظب خودت باش به تبره کشیده نشی
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      52 18
      چی زدید شما که این همه نگاهت خرابه. عربستان در باتلاق یمن گیر افتاده و بعد از چند سال هنوز حرف حوثی ها نشده. اگر شده خوب چرا تمام نمیشه این جنگ
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      53 16
      خاک بر سرت که هوادار دشمن اصلی اسلام او ایران یعنی سعوید ها هستی
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      36 10
      مسئله اين هست كه يمن هيچ تسليحات پيشرفته و ارتش منسجم نداره و درگير اختلافات داخلي است. با اينحال چند كشور را از دستيابي به اهدافشان باز داشته است.....
    • SG ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      32 6
      از گاو یه مو هم بتونی بچینی غنیمته خصوصاً نوع شیردِهِش....خخخ
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    65 22
    عربستان حریف چهارتا لخت نشد چطور اینقدر ادعا میکنه
  • حسین IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    23 33
    میدی سقوط کرده پایگاه طیبه الاسم افتاده دست نیروهای هادی کنترل حیس در اختیار نیروهای هادی هست صعده هم تحت شدید ترین حملاته کشته شدن صالح الصماد ضربه بزرگی به انصارالله بود چی نوشتی حالا من نمیدونم
  • فريبرز سپنتا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    43 16
    اصل ين همون قسمت كوهستانيشه كه پايتخت توشه و دست ماست. بيابان مال اونا
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    35 10
    جنگ بی حاصل , لعنت بر وهابی ملعون
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    45 8
    خدا دلیرمردان یمن رو حفظ کنه ان شاء الله خون شهید صالح الصماد مقدمه سقوط آل سعود باشد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    32 14
    خداروشکر، خدا رزمندگان یمنی رو حفظ کنه، اتفاقات بزرگی از این سرزمین به بشارت روایات اتفاق خواهدافتاد. ایشالا که سقوط آل سعود رو توسط این پابرهنگان شاهد باشیم
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    18 20
    حوثی ها آب می روند
  • NL ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    22 3
    خدا لعنت کنه کسانی را که در یمن فتنه گری کردند و یقینا مجازاتی سنگین در انتظار آنها خواهد بود.
  • محسن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    40 13
    آقا تو رو به امام حسین به یمنی ها موشک برسونید! تو رو خدا این ها رو تجهیز کنید از دولت فعلی انتظار نداشته باشید. این ها دلشان به حال ملت مظلوم یمن نمی سوزد از سپاه و ارتش و نیروهای بسیجی انتظار داریم خودشان دست به کار شده و هر چه می توانند در تجهیز یمن تلاش کنید تو رو خدا هر چه می تونید موشک برسونید به این ها ... یمنی ها خیلی مظلوم هستند.
    • GB ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      0 0
      باشه بهشون میگم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس