معاملات ارزی

سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ولی الله سیف در بانک مرکزی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و ولی الله سیف در بانک مرکزی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات نامه ۱۱بندی توکلی به جهانگیری

یکسان سازی نرخ ارز چقدر دوام می‌آورد؟

ولی الله سیف در این مراسم با رد عدم پرداخت ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان گفت: از ۲۲ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه ۹ هزار و ۲۱۰ فقره تخصیص ارز انجام شده که ارزش آن معادل ۲ میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار بوده است.

وی حجم تخصیص ارز به یورو طی روزهای گذشته را ۵ هزار و ۲۵۰ فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و ۲۶۴میلیون دلار است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: اولویت اصلی ما این است که سامانه نیما ه حرکت درآید و جریان تجارت خارجی کشور به جریان افتد.

وی افزود: در آینده متناسب با شرایط درباره تخصیص ارز در سامانه تصمیم گیری می کنیم تا شرایط بهتری برای پوشش تقاضای ارزی فراهم شود.

سیف ادامه داد: چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به عنوان عرضه کننده ارز، واسطه گران شامل بانک ها و صرافی ها که منابع را از سمت عرضه کنندگان به متقاضیان هدایت می کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخ ها، اولویت ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می دهد.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه این امکان را به بانک مرکزی می دهد که به صورت لحظه ای بازار ارز را رصد کند، گفت: بنابراین با این اقدام امکان سیاستگذاری فوری و مداخلات موثر برای حاکمیت فراهم می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    4 0
    همانند بودجه نهادریاست جمهوری ارز به چه نهادهای اختصاص دادند نهاد ریاست جمهوری یا داداش های رییس ومعاونش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس