کد خبر 849444
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
دانشکده محیط زیست

به نظر می‌رسد کاوه مدنی تیشه به ریشه تنها مرکز دانشگاهی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست که نقش بزرگی در نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در کشور داشت زد.

به گزارش مشرق، اواخر آبان ماه بود که کاوه مدنی با عنوان معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در جریان بازدید از دانشکده محیط زیست برای نخستین بار صحبت از تغییر کاربری دانشکده محیط زیست و ارتقا میزان دانش مدیران و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و همین‌طور محیط‌بانان به شیوه‌های پیشرفته و نوین به میان آورد. این سخنان مثل تخم لقی بود که به نفع دانشکده محیط زیست تمام نشد و چک‌وچانه برای انحلال دانشکده قوت گرفت.

پس‌ازاین اظهارنظر، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت که قصد دارد «دانشکده محیط زیست» را به «دانشکده محیط‌بان» تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

چه‌کسی حکم مأموریت بی‌بازگشت کاوه مدنی را امضا کرد؟

هرزگی‌های کاوه مدنی به کنار! جرم اصلی او جاسوسی است

جلسه هیئت‌امنای دانشکده محیط زیست و صحبت‌هایی که از انحلال قطعی از آن درز کرد باعث شروع اعتراضات در این دانشگاه شد.

اصغر محمدی فاضل، عضو هیئت‌امنای دانشگاه محیط زیست و رئیس پیشین این دانشگاه نیز اسفندماه گذشته با اشاره به جلسه روزهای گذشته هیئت‌امنای دانشگاه محیط زیست با ریاست سازمان محیط زیست، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص انحلال دانشگاه نه چیزی دیدم و نه چیزی شنیدم.

این عضو هیئت‌امنای دانشگاه محیط زیست البته انحلال یا تغییر وضعیت دانشکده را رد نکرد و گفت: هیئت‌امنا نه مصوبه‌ای منتشر کرده نه صورت‌جلسه‌ای به امضاء رسانده است و مادامی‌که مصوبات منتشر نشود، هر حرفی بیشتر گمانه‌زنی است.

این روزها در دانشکده محیط زیست به دانشجویان وعده نمره و رد کردن واحدها در صورت سکوت داده می‌شود اما دانشجویان این دانشکده همواره در تلاش هستند تا بتوانند قدیمی‌ترین مرکز آموزش محیط زیست خاورمیانه را حفظ کنند.

امید بزرگ حداد سرپرست دانشکده هم در نشستی دوساعته به پرسش‌ها و نگرانی‌های دانشجویان پاسخ داده است. بزرگ حداد به دانشجویان گفت: نگران نباشید چراکه ما موظفیم تا آخرین روز و آخرین نفر از شما که در این دانشگاه هستید خدمات آموزشی شامل کلاس و استاد و اردو و درس و … ارائه کنیم و برای پایان‌نامه هم استاد دیگر برایتان انتخاب می‌کنیم صحبت‌هایی که از مدیر بی‌تجربه موردقبول قرار نگرفت.

یکی از دانشجویان این دانشکده گفت: برخلاف صحبت‌های بزرگ حداد، وضعیت دانشگاه به سامان نیست، چراکه این سرپرست جوان و بی‌تجربه در امور اجرایی با تصمیمات احساسی و چندپهلو آتش اعتراضات را تندتر کرده است.

گفته می‌شود سرپرست تازه منصوب‌شده دانشکده محیط زیست پیش از نوروز وعده داده بود که با همه کارکنان قرارداد سه‌ماهه امضا می‌کند، اما اواسط فرودین ماه با چندین نیروی این دانشکده قرارداد مجددی امضا نشده است.

برخی از دانشجویان نیز می‌گویند وقتی دانشگاه به مرکز آموزش محیط‌بانی بدل شود دانشگاه منحل شده است و من از جایی مدرک گرفته‌ام که منحل شده و این صدمه به اعتبار مدرک ماست. موضوعی که منجر به تجمع دانشجویان شده و با شعارهایی همچون «مدرک بی‌اعتبار نمی‌خواهیم» همراه شده است.

دانشکده محیط زیست در امر آموزش محیط زیست سال‌ها موفق بوده و همواره متخصصان خبره‌ای تربیت‌کرده است، سمت‌های مختلف دانشجویان این دانشکده در ادارات محیط زیست استان‌های کشور، فعالیت‌های مستمر در پروژه‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد و حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور در قالب محیط‌بانی، کسب رتبه‌های برتر در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا گوشه‌ای از موفقیت دانشجویان این دانشکده است.

درحالی‌که همواره از کاوه مدنی به‌عنوان یک  نخبه علمی نام‌برده می‌شود، به نظر می‌رسد که او تیشه به ریشه تنها مرکز دانشگاهی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست که نقش بزرگی در نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در کشور داشت زد و با این تصمیم و پافشاری در کارنامه مدیریتی کوتاه‌مدت خود لکه سیاه بزرگی گذاشت که اعتراض دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و علاقه‌مندان به محیط زیست را به همراه داشته است.

این اعتراضات البته به‌سرعت مورد استقبال شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند قرار گرفت که اتفاقاً چه در زمان حضور و چه خروج مدنی از ایران به‌شدت از او حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    22 10
    کلا در فاز مخالف مدنی هستی.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      0 1
      مشرقه دیگه. کلا نظرش با اکثریت ملت، متفاوته.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    2 0
    چه جنایت بزرگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس