خبر ویژه

رئیس‌جمهور در حالی ادعا می‌کند در گزینش‌ها سخت‌گیری می‌شود که اگر حداقل اصول گزینش مراعات می‌شد، عناصر نفوذی به جای جستن رخنه و منفذ، شاهراه نفوذ نمی‌زدند!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آقای روحانی دیروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: چقدر در گزینش‌ها سوال و جواب‌هایی داریم که هیچ ربطی به گزینش نداشته و از آباء و اجداد و نحوه غسل و محل کار می‌پرسیم، اما نمی‌پرسیم که آیا متعهد هستیم که به مردم خدمت کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم یا خیر؟ اگر در سوال‌های گزینش، چنین نکته‌ای بود، من همه حرف خود را پس خواهم گرفت اما در گزینش، تنها سراغ اجداد، قبیله و حزب می‌رویم.


این ادعا در حالی است که در برخی عزل و نصب‌های مهم دولتی، کمترین ملاک‌های گزینش رعایت نشده است، چه رسد به سوال از غسل و نماز و آباء و اجداد فرد. چراکه اگر حداقل ملاک‌ها رعایت می‌شد، نباید افراد دوتابعیتی مانند دری اصفهانی، کاوه مدنی، فلان مدیر غارتگر و فراری وزارت نفت و ... به سمت‌های بالایی نظیر عضویت در تیم مذاکره‌کننده، معاونت سازمان محیط زیست و برخی مناصب مهم بانکی و نفتی می‌رسیدند.


در حقیقت حتی از وطن و تابعیت این افراد سوال نشده که مثلا در مذاکرات مهم و خطیر هسته‌ای، فلان مشاور بانکی و مالی عضو تیم، قرار است طرف ایران را بگیرد یا طرف آمریکایی را که تابعیتش را گرفته و برای خدمات در زیر پرچمش سوگند یاد کرده است؟! دقیقا به همین دلیل کاوه مدنی را از انگلستان و از وسط اجرای شوهای شبکه‌ دولتی انگلیس می‌آورند و در معاونت معاونت رئیس‌جمهور گماشتند و او سرپل نفوذ شبکه‌ بزرگ جاسوسی در پوشش محیط زیست شد، الحاق به توافق آب و هوایی پاریس را توجیه کرد، آدرس‌های غلط درباره برنامه‌ریزی محیط زیست داد که به نابودی روستاها و برخی منابع آبی منجر شد و زمینه جاسوسی علیه برنامه نظامی و موشکی را فراهم کرد.


یادآور می‌شود سایت شبکه دولتی بی‌بی‌سی، دیروز این تیتر قابل تامل را برای سخنان روحانی انتخاب کرد و در تیتر اول خود قرار داد؛ «روحانی: نباید خیلی فکرمان را مشغول دشمنان کنیم!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    5 0
    گزینش مثل وام بانکی می ماند، برای ارقام پایین وثیقه و ضامن برای رقم های بالا رابطه. خیلی از افراد دارای مسئولیت در دولت فعلی برای رد کردنشان نیاز به گزینش هم نیست.
  • ایرانی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    6 0
    « نباید خیلی فکرمان را مشغول دشمنان کنیم!» که راحت تر به اهداف مورد نظرشان بر علیه ملت دست پیدا کنند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس