کد خبر 848797
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
علی مطهری

نایب رئیس مجلس گفت: مسئولان نباید در مقابل حوادثی مانند برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان، به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در خصوص ویدیوی منتشره شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران که بحث هایی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: در این ویدیو چند نکته قابل توجه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توام با تندی و توهین بوده از نکات قابل توجه است و درواقع از هر دو طرف خطا داشته اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سخنگوی ناجا به فیلم برخورد پلیس با یک دختر

دستور وزیر کشور درپی انتشار فیلمی از گشت ارشاد

وی با بیان اینکه به نظر من پلیس باید مراقب باشد در اینگونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود، گفت: ممکن است بسیاری از این مسائل دام‌هایی باشندکه برای پلیس می‌گسترانند تا فیلم‌هایی را تهیه و در فضای مجازی قرار دهند، بهتراست که پلیس در اینگونه موارد به تذکر، آن هم با لحن ملایم و نرم اکتفا کند.

مطهری با تاکید بر اهمیت حفظ اقتدار پلیس  ادامه داد: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد-حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله ور شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار پلیس در کشورهای دیگر زیاد است و یک پلیس با اشاره دست خودروهای بسیاری را به سمت راست هدایت می‌کند و آن‌ها با اشاره پلیس به سرعت می‌ایستند و به فرمان پلیس احترام می‌گذارند و پلیس اقتدار خیلی خوبی در اکثر کشورها دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما پلیس اقتدار لازم را ندارد و این موضوع باید اصلاح شود و مسئولان ما نباید در مقابل اینگونه حوادث به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    78 10
    باز هم الحمد للّٰه
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    4 1
    چه عجب ازمطهری
  • ایلیا IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    5 1
    احسنت عقل و منطق یعنی همین . سوءنیت و عقده گشائی وطر فداری از اهل منکرات وتوهین به پلیس . جهالت است .
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 1
    برن اقتدار رو از پلیس آمریکا یاد بگیرن
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    8 1
    نتیجه رفتار نرم و ملایم و ناز و نوازش مجرمین میشه همین که برای پلیس تره هم خرد نمیکنن! اسلام گفته مدارا ولی نه همه جا! صلابت و شدت این روزها خیلی بهتر نتیجه میده
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    5 1
    خدا پدرت رو بیامرزه
  • حسین PL ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 1
    درست میگه
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 1
    اینم فهمید
  • سید AE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    4 1
    چه عجب! به قول قدیمی ها امروز صبح روی کدام دستت بیدار شده ای!؟
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    5 2
    چطور شد مطهری هم یک حرف درست وحسابی زد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    عجیبه.خیلی عجیبه.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    افرین.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    بازم خدارو شکر که الحمدلله وگرنه والا به خدا
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 1
    البته پلیس داریم تا پلیس. پلیسی که در خدمت و مراقبت از مردم و جامعه باشد بدون نیاز به هیچ چیزی از جانب مردم حمایت می شود و دارای اقتدار بالایی خواهد بود . ولی پلیسی که در خدمت صنف و طبقه و گروه سیاسی خاصی باشد منفور مردم می شود و طبعا اگر اقتداری هم دسته باشد تو خالی و در حد همان تیراندازی و کتک زدن است . پلیس آمریکا را هم جو گیر نشوید که سه نوع پلیس دارند : پلیس محلی ، پلیس ایالتی و پلیس فدرال . پلیس فدرال اقتدار واقعی را دارد چرا که بازیچه سیاست نیست . نمونه اش همین اواخر در مورد ترامپ . پلیس ایالتی هم چون تابع دولت ایالتی و مردم ایالت است آنهم اقتدار لازم را دارد . ولی پلیس محلی که شبیه همین گشت ارشاد نیروی انتظامی خودمان است درگیر فلان شخص و بهمان کارتل و فلان سیاستمدار است و معمولا افتضاحات را همین ها بوجود می آورند .
    • امین IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      1 0
      خطاب به 13:28، بهتر است یک طرفه به قاضی نرویم، مجروح کردن مامور پلیس و فحاشی به ماموران پلیس اصلاً قابل توجیه نبوده و نیست، در همه جای دنیا ، تمرد از امر مامور قانون جرم است، البته درسته که ماموران هم باید سعه صدر داشته باشند و برخوردشان حرفه ای باشد، ولی نباید کسی انتظار نوازش مجرم فحاش و گردنکش را از جانب پلیس داشته باشد، البته بهتر بود بیشتر توضیح می دادید که گشت ارشاد که مامور اجرای قانون حجاب است ، درگیر کدام شخص و کارتل و سیاستمدار شده است، چون کلی گویی و مبهم حرف زدن که هنر نیست .
    • سعید IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      1 0
      افتضاح واقعی آنجاست که برخی درصدد تضعیف پلیس هستند و خواستار پلیسی منفعل هستند که تماشاچی اقدامات مجرمانه باشد، افتضاح انجاست که یک طرفه به قاضی برویم و مجروح شدن مامور پلیس و فحاشی به ماموران پلیس را اصلاً روی مبارکمان هم نیاوریم ، افتضاح واقعی آنجاست که برخی افراد مشهور نظیر سلبریتی ها و ورزشکاران به حمایت از مجرم ، زشت ترین الفاظ را که شایسته خودشان است، نثار ماموران نیروی انتظامی کردند، افتضاح واقعی آنجاست که برای سرپوش گذاشتن بر مساله کاوه مدنی ( افتضاح یک دوتابعیتی دیگر) ، سناریوی قدیمی ایجاد درگیری و فیلمبرداری از آن را دوباره باب کنند.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام پلیس انتظامی متاسفانه امنیت شغلی اش تحت الشعاع کارهای تبلیغاتی وخدعه های رسانه ای قرارگرفته دست این شیرمردان عرصه امنیت واخلاق را میبوسم
  • موسوی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 0
    چه عجب این اقا از بی حجابها و امریکاییها حمایت نکرد!!! چه عجب از فتنه اییها حمایت نکرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس