تولید ملی نمایه

زمانی که شعار اقتصاد مقاومتی توسط برخی مسؤولان روی زمین مانده و در برخی جلسات اقتصادی دولتی‌ها، حتی نامی از اقتصاد مقاومتی برده نمی‌شود یک جانباز عزیز در عرصه اقتصادی تلاش می‌کند و موفق هم می‌شود.

به گزارش مشرق، «سرافرازی در سنگر رونق اقتصادی» این حکایت جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس است، دیروز را سرافرازانه پشت سر گذاشت و امروز با افتخار در سنگر تولید تلاش می‌کند.

می‌خواهم از کسانی بگویم که سال‌های نه چندان دور قطعه‌ای ارزشمند از وجودشان را دادند تا قطعه‌ای هر چند کوچک از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

بیشتر بخوانید:

داستان عجیب جانباز 70 درصدی که می‌خواهد مدافع حرم باشد + عکس

قهرمان امروز گزارش ما مردی است که روشنای چشمانش را فدای میهن ایران اسلامی کرد تا برای همیشه دلش روشن شود.

این قهرمان قصه ما خودش را فدا کرد تا ناموس مملکت در امان باشد و چشم هرزه‌ای جرأت نگاه چپ به ناموس ایرانی و خاک ایران را نداشته باشد.

صحبت از جانباز سرافراز اسلام و انقلاب حسین عباسی و عباسی‌هاست، همان‌ها که هنوز که هنوز است خاطره رشادت‌هایشان در میدان رزم لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و خواب دشمن را آشفته می‌کند.

ایثار و جهاد قهرمان قصه ما تنها به دوران دفاع مقدس مربوط نمی‌شود، بلکه در عرصه جهاد اقتصادی نیز با وجود جانبازی و شرایط سخت، لحظه‌ای دست از تلاش نمی‌کشد و برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تولید کالاهای داخلی سر از پا نمی‌شناسد. 

در زمانی که شعار اقتصاد مقاومتی و تولید ملی توسط برخی مسؤولان روی زمین مانده و در برخی جلسات اقتصادی دولتی‌ها، حتی نامی از اقتصاد مقاومتی برده نمی‌شود و بدون توجه به تولید داخلی، حتی چای خارجی هم سر میز برخی مدیران خودنمایی می‌کند، یک جانباز عزیز در عرصه اقتصادی نیز همچون عرصه نظامی دست از تلاش نمی‌کشد و می‌خواهد تا حد توان در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تلاش کرده و در این عرصه نیز فدایی ولایت شود.

قهرمان قصه ما خستگی را خسته کرده است و نشانی از خستگی و رخوت در صحبت‌های او احساس نمی‌کنی.

جرقه ایجاد کارگاه در سال ۱۳۹۰ بر ذهن جانباز عباسی زده شد، وی در سال ۱۳۹۰ با ایجاد طرح جمع‌آوری ضایعات فلزی و غیرفلزی کارگاهی در ایلام ایجاد کرد و در ابتدا با یک کارگر کارش را به طور جدی شروع کرد، اما اکنون تعداد کارگرانش به ۲۰ نفر رسیده است.

به منزلش که رفتیم با آغوش باز پذیرای‌مان شد و وقتی فهمید خبرنگار هستم بسیار خوشحال شد و بدون هیچ مشکلی ما را به داخل منزل دعوت کرد.

این جانباز سرافراز اسلام در ابتدای صحبت‌های خود در گفت‌وگو با خبرنگار می‌گوید: وقتی یک نفر بدن سالمی دارد و بعد آن مشکلی برایش پیش می‌آید، تحمل آن بسیار سخت است و آن زمان قدردان نعمت سلامتی است.

حسین عباسی می‌افزاید: مدت‌ها طول می‌کشد با مشکل سازگار شود و شاید هم هر لحظه به امید کسب سلامتی و تندرستی در حال زندگی کردن است.

این جانباز اضافه می‌کند: خداوند با صبری که به من عطا کرد توانستم این سختی را پشت سر گذاشته و بتوانم در کنار تحمل این مشکل تلاشم را در حوزه‌های دیگر بیشتر کنم.

عباسی تصریح می‌کند: با توکل بر خدا وارد این حرفه و شغل شدم و توانستم با تلاش و کوشش در این راستا موفقیت‌هایی را کسب کنم.

وی ادامه داد: در این مدت هم هیچ‌گاه احساس نکرده‌ام دینم را نسبت به وطنم ادا شده، دیروز در جبهه جنگ بوده و  امروز هم در این جبهه (جبهه کار و تلاش و رونق اقتصاد وطنم) در حال تلاش هستم.

این جانباز تأکید می‌کند: در سال ۱۳۹۰ توانستم با ایجاد طرح جمع‌آوری ضایعات فلزی و غیرفلزی کارگاهی را در ایلام ایجاد کردم و ابتدا با یک کارگر این کار را شروع کردم.

عباسی متذکر می‌شود: امروز با توکل بر خدا تعداد کارگران شاغل در این کارگاه به ۲۰ نفر می‌رسند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول تلاش هستند.

این جانباز تبیین می‌کند: استان ایلام شرایط مطلوبی برای کار و فعالیت دارد و این استان در این بخش نیازمند احداث کارخانه بازیافت است که باید مد نظر مسؤولان باشد.

وی ادامه می‌دهد: ضایعاتی که در استان جمع‌آوری می‌شود با هزینه بین یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان هزینه به استان اصفهان حمل می‌شود و اگر استان ایلام کارخانه داشته باشد هزینه حمل از آن کسر خواهد شد.

یکی از کارگران شاغل در این کارگاه معتقد است که حسن خلق حسین عباسی جانباز اسلام بهترین شرایط کار را در کارگاه فراهم کرده است.

وی یادآور شد: چند سالی بود که بیکار بودم، اما با آشنا شدن با آقای عباسی توانستم در این کارگاه مشغول فعالیت شوم و امرار معاش داشته باشم.

این کارگر مطرح می‌کند: از درآمدم در این کارگاه رضایت دارم و توانستم‌ به عنوان نان‌آور خانواده پاسخگوی نیازهای خانواده‌ام باشم.

این جانباز سرافراز مانند دیگر جانبازان همراهان همدلی دارد که طی مسیر را برایشان آسان کرده که جا دارد از همه خانواده‌های جانبازان تقدیر و تشکر شود.

همسر جانباز سرافراز اسلام حسین عباسی در این باره می‌گوید: تعدادی از بستگان و خانواده خودم می‌گفتند که همسرم نابینا بوده و امکان زندگی در این شرایط فراهم نیست.

وی می‌افزاید: اما با توکل بر خدا با جانباز اسلام ازدواج کردم و امروز از زندگی و نوع انتخابم بسیار راضی هستم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس