کد خبر 848717
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
عابر بانک نمایه

نتایج این نظرسنجی یکی دیگر از علائم هشداری است که نشان می دهد بودجه خانوارهای کانادایی از زمانی که بانک مرکزی کانادا از ماه جولای نرخ بهره وام را افزایش داده به حد خطرناکی محدود شده است.

به گزارش مشرق، یک سوم کانادایی ها از اینکه با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا زیر بدهی بمانند هراس دارند.

طبق یک نظرسنجی ملی که توسط موسسه MNP، یکی ازمعتبرترین شرکتهای مشاور کانادا در زمینه مشاوره کسب و کار و حسابداری انجام شده، بیش از 30 درصد کانادایی ها از اینکه بالا رفتن نرخ بهره بانکها می تواند موجب ورشکستگی آنها شود ابراز نگرانی کرده اند.


نتایج این نظرسنجی یکی دیگر از علائم هشداری است که نشان می دهد بودجه خانوارهای کانادایی از زمانی که بانک مرکزی کانادا از ماه جولای نرخ بهره وام را افزایش داده به حد خطرناکی محدود شده است. با وجود اینکه نرخ بهره از تابستان تنها نیم درصد افزایش پیدا کرده بسیاری از شاخص های ارزیابی تنگدستی شرکت MNP از جمله شاخص بدهی مصرف کننده در سه ماهه پایانی 2017 نسبت به دوره ژوئن تا سپتامبر به اندازه قابل توجهی بالا رفته است.

بیشتر بخوانید:

چرا «مدنی» راه «خاوری» را در پیش گرفت؟

نتایج نظر سنجی:

1.  یک سوم کانادایی ها گفته اند دیگر نمی توانند در کنار باز پرداخت بدهی ها از عهده مخارج ماهانه خود برآیند. شاخص بدهی MNP از سپتامبر 8 درصد افزایش یافته است.

2. خانواده هایی که از عهده مخارج بر میآیند نیز با کاهش چشمگیر 30 درصدی پس انداز از 890 دلار در جولای به 630 دلار مواجه هستند.


-در مجموع حدود نیمی از کانادایی ها (48 درصد) گفته اند در پایان ماه کمتر از 200 دلار برایشان باقی می ماند (مساوی پول چند پاکت سیگار)


3.  بیش از 40 درصد اعلام کرده اند با بالارفتن بهره بانکی دچار مشکل مالی خواهند شد و یک سوم هم از ورشکستگی هراس دارند.

منبع: کانال خارج بدون فیلتر 2025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    17 9
    از ما نظر سنجی نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس