بر اساس این گزارش، آخرین نوشت: در پي تصادف شديد دو تن از فرزندان حجت الاسلام محمد رضا میر تاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور در شهرستان داراب که منجر به خسارات شديد به اين دو فرد شده است؛ نتايج اوليه کارشناسي اين تصادف نشان می دهد کیسه هوای این خودروی سمند سورن به هنگام تصادف عمل نکرده و همین امر بر شدت حادثه افزوده است.
به همین دلیل کارشناسان تصادف و ماموران پلیس راهور براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی شرکت سازنده خودرو را هم در این حادثه مقصر معرفی کردند و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
مدير مسئول محترم سايت مشرق
با سلام و آرزوي توفيقات
با سلام و آرزوي توفيقات
احتراما عطف به خبر منتشر شده در تاريخ 23 آذرماه سال جاري در سايت آخرين نيوز تحت عنوان درد سر ايربک براي فرزندان معاون احمدي نژاد، لذا دستور فرماييد پاسخ ذيل جهت تنوير افکار عمومي طبق وفق قانون مطبوعات دراسرع وقت منتشر شود.
1- در خودروها معمولاً كيسه هاي هوا بر روي داشبورد و غربيلك فرمان جهت محافظت از راننده و سرنشين جلو از ضربه هاي مستقيم از جلو پيش بيني شده است. در تعدادي از خودروها كيسه هاي هوا بر روي ستونهاي جانبي جلو ، وسط و عقب جهت محافظت از راننده و سرنشيان جلو و عقب در مقابل ضربه هاي جانبي پيش بيني شده است.بنابراين، بر حسب ضربه وارده از جلو و يا جانبي هركدام از كيسه هاي هواي مرتبط عمل خواهد نمود.
2- در خودروي سورن فقط كيسه هاي هوا روي داشبورد و غربيك فرمان نصب شده است كه بر اثر ضربه مستقيم از جلو عمل خواهد نمود. بمنظور آگاهي خريداران ، اين مورد در دفترچه راهنماي خريدار نيز قيد شده است. (براي خودروي سورن در صفحه 110 دفترچه راهنماي دارنده محصول درج گرديده است.
3- تصادفاتي از نوع واژگوني خودرو (چپ شدن ، غلطيدن ، ضربات جانبي كه به قسمت جلوي خودرو ضربه شديد وارد نشود) منجر به عملكرد كيسه هواي روي غربيك فرمان و داشبورد نخواهد شد و چنانچه در چنين شرايطي كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان عمل نمايند اين مورد ايراد تلقي خواهد شد.
4- در رابطه با خودروي موضوع خبر، بر اساس بازديد بعمل آمده از خودرو توسط تيم كارشناسي ايران خودرو، خودروي فوق واژگون شده و قسمت جلوي خودرو فاقد آثار ضربه به شرح فوق بوده و بنابراين عمل نكردن كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان ايراد تلقي نمي شود.
1- در خودروها معمولاً كيسه هاي هوا بر روي داشبورد و غربيلك فرمان جهت محافظت از راننده و سرنشين جلو از ضربه هاي مستقيم از جلو پيش بيني شده است. در تعدادي از خودروها كيسه هاي هوا بر روي ستونهاي جانبي جلو ، وسط و عقب جهت محافظت از راننده و سرنشيان جلو و عقب در مقابل ضربه هاي جانبي پيش بيني شده است.بنابراين، بر حسب ضربه وارده از جلو و يا جانبي هركدام از كيسه هاي هواي مرتبط عمل خواهد نمود.
2- در خودروي سورن فقط كيسه هاي هوا روي داشبورد و غربيك فرمان نصب شده است كه بر اثر ضربه مستقيم از جلو عمل خواهد نمود. بمنظور آگاهي خريداران ، اين مورد در دفترچه راهنماي خريدار نيز قيد شده است. (براي خودروي سورن در صفحه 110 دفترچه راهنماي دارنده محصول درج گرديده است.
3- تصادفاتي از نوع واژگوني خودرو (چپ شدن ، غلطيدن ، ضربات جانبي كه به قسمت جلوي خودرو ضربه شديد وارد نشود) منجر به عملكرد كيسه هواي روي غربيك فرمان و داشبورد نخواهد شد و چنانچه در چنين شرايطي كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان عمل نمايند اين مورد ايراد تلقي خواهد شد.
4- در رابطه با خودروي موضوع خبر، بر اساس بازديد بعمل آمده از خودرو توسط تيم كارشناسي ايران خودرو، خودروي فوق واژگون شده و قسمت جلوي خودرو فاقد آثار ضربه به شرح فوق بوده و بنابراين عمل نكردن كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان ايراد تلقي نمي شود.
با سپاس
علي مصريان
رئيس اداره اطلاع رساني
علي مصريان
رئيس اداره اطلاع رساني