کد خبر 848106
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
زنان افریقایی

نهادهای حقوق بشری از آزار جنسی و هتک حرمت زنان مهاجر آفریقایی در شهر عدن که تحت سیطره نیروهای اماراتی و سعودی قرار دارد، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر و کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل با ارائه گزارشی اعلام کردند که ماموران نهادهای امنیتی وابسته به دولت مستعفی یمن، مهاجرانی را که از شاخ آفریقا به یمن سفر می‏‌کنند، در داخل بازداشتگاه‏‌های شهر عدن مرکز جنوب یمن، مورد شکنجه و تعرض جنسی قرار می‎دهند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جنگ رسانه‌ای خاموش میان عربستان و امارات

سازمان «دیده بان حقوق بشر» در گزارشی اعلام کرد که نیروهای تحت حمایت امارات و عربستان، تعدادی از زنان مهاجر آفریقایی را بازداشت کرده‌اند.

این سازمان می‌‏گوید که با هشت نفر از زنانی که اخیرا در شهرستان البریقه در عدن در بازداشت بودند و همچنین تعدادی از مهاجران اتیوپیایی، سومالیایی و اریتره‌‏ای، گفت‌‏وگویی انجام داده است و همگی آنها بر تعرض جنسی به زنان و دختران آفریقایی توسط نگهبانان و ماموران زندان‌های عدن تاکید کردند.

کمیساریای امور پناهندگان نیز گزارشی مشابه را با استناد به شهادت‎ مهاجرانی که از زندان‏‌ها آزاد شده‌اند، صادر و در آن اعلام کرد که زنان آفریقایی در زندان‏‌هایی که تحت سیطره امارات و عربستان قرار دارد، به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

کمیساری امور پناهندگان سازمان ملل در بیانیه خود از سخت‌گیری شدید مراکز امنیتی در عدن در ورود نهادهای حقوق بشری به زندان‏ها خبر داد و از مسئولان اماراتی و سعودی خواست که به آنها اجازه گفت‌‏وگو با مهاجران را بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • من IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    0 0
    عه. مگه عربستان اونجا زندان هم در کنترل داره؟ آخه یه جوری تا الان بازتاب داده شده بود خبرای یمن که انگار دشمن پشت دروازه ها داره ناخن می جوعه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس