گاف ارتش اسرائیل و بی‌بی‌سی درباره پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه +عکس

ارتش اسرائیل تصویر هوایی فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی تهران را به عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه به رسانه‌ها ارائه کرد.

به گزارش مشرق، شب گذشته برخی منابع اسرائیلی به نقل واحد سخنگویی نظامیان این رژیم تصاویر و گزارشی درباره پایگاه‌های هوایی و مراکز هدایت پهپادهای ایران در خاک سوریه منتشر کردند. این گزارش در بین برخی رسانه‌های دیگر همچون بی‌بی‌سی نیز بازتاب یافت.

اما دقت در تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که «تصویر هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران»‌، البته با 180 درجه چرخش، به عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در خاک سوریه ارائه شده است.

نکته جالب اینجاست که در تصاویری که پایگاه‌ جروزالم‌پست منتشر کرده‌اند، تصویر هوایی میدان آزادی تهران کاملا هویدا و آشکار است. اما بی‌بی‌سی فارسی- در اقدامی سئوال‌برانگیز - این بخش از تصویر را که شامل محوطه میدان آزادی است، از تصویر حذف کرده و سپس تصویر را منتشر کرده است.

در ادامه نگاهی موشکافانه به تصاویر جروزالم‌پست و بی‌بی‌سی فارسی می‌اندازیم.

در عکس زیر که از روی صفحه وبگاه جروزالم‌پست گرفته شده است،‌ تصویری در صدر گزارش مشاهده می‌شود که دارای این توضیح در بخش زیرین آن است (حروف خاکستری رنگ و مایل):

«تصویر اطلاعاتی منتشر شده از سوی "نیروهای دفاعی اسرائیل" در 17 آوریل 2018، که تأیید کننده درگیری [حضور] ایران در سوریه است. (منبع تصویر: واحد سخنگویی "نیروهای دفاعی اسرائیل")

Photo intelligence released by the IDF on April 17, 2018 proving Iranian involvement in Syria. (photo credit: IDF SPOKESMAN’S UNIT)

در تصویر زیر که بزرگ‌شده همان تصویر بالایی است، به راحتی محوطه میدان آزادی تهران در کنار فرودگاه مشاهده می‌شود. لازم به ذکر است، همانطور که پیشتر اشاره شد، این تصویر 180 درجه چرخش داشته است. در زیر همین تصویر، عکسی که از روی گوگل‌مپ گرفته شده است ارائه شده است.

در این بخش، تصویری از میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد که از گوگل‌مپ گرفته شده است، ارائه شده است و در ادامه تصویری که 180 درجه چرخش داده شده‌ است نیز قرار گرفته است.

این تصویر دقیقا، در همان جهتی (با 180 درجه چرخش) است که تصویر ارائه شده از سوی دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل به رسانه‌ها نشان می‌دهد.

اما این ماجرا بخش دیگری نیز دارد، در حالی که اصل عکس ارائه شده از سوی اسرائیلی‌ها حاوی محوطه میدان آزادی است، اما بی‌بی‌سی فارسی در خروجی گزارش خود، محوطه میدان آزادی را از تصویر حذف کرده است. بی‌بی‌سی نیز در توضیح این تصویر به صراحت به عبارت «پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه» اشاره کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    14 58
    خخخخخخخ از دست این انسان ها واقعا انسان ها چرا اینقدر با هم دشمن هستند؟ایکاش یه روزی این جنگ های مسخره تموم بشه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 1
    برای اس چه ارزشی دارد؟
  • حسین PL ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    71 3
    دلیل 1001 مؤید ابهت پوشالی اراذل صهیونیست و کفتارهای انگلیسی
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    14 1
    به به! پیشرفت کردند!
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    63 2
    رژیم موهوم و توهمات
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    89 2
    بی بی سی ملعون که زیر نظر ام ای شش ووزارت خارجه انگلیس کار میکنه تو خبرهاش طوری جلوه میده که اینگار صهیونیست ها بی تقصیر هستند وبمباران انها در سوریه دفاع از خود است وهرگونه مقابل مثل ایران تجاوز محسوب میشود وان صدها بمباران صهیونیست ها در سوریه را به نحوه موزیانه ای از خبرهاش حذف میکنه ورود یک پهبادرا به جولان اشغالی را همیشه در خبراش می اورد که به مخاطبش طوری جلوه بده که صهیونیست ها درحال دفاع از خود سوریه را بمباران میکنند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    84 2
    امام صادق خداوند دشمنان مان را از احمقان قرار داده
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    107 2
    اسراییل درحال جان کندن است
  • سید IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    9 1
    انشاءاللّه به کوری چشم امثال زیباکلام پایگاه سوری پهپادهای سپاه هم راه اندازی خواهد شد. تا چشم حسود اصلاح طلبان تهوع آور از حدقه درآید!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    9 1
    چنان بکوبم برسرت فراموش کنی نام پدرت ! گیج ومنگی ودرخوفی / میدان آزادیست خاک برسرت !/
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 1
    چرا اس 300 ....یه بار هم باور ....اونم ورژن بهینه شده برای سوریه.....تو مسائل تکنولوژیکی ایران باید ماجراجو باشه....کلاهک ذوالفقار باید برای فرار از رادارها و رهگیری ناوها بهینه بشه....واینک آخرالزمان(بالاخره من این جمله را یه جا حساس تاریخی میگم)....
  • DE ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    میخواسته آزمایش تان کنه ببینه آیا فرود گاه خود را از بالا می شناسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس