حبیب کاوش

نفرمایید که کار به آنان سپرده شده و شما دخالتی در آن نمی‌کنید که مسموع نیست.شما وزیر ارشاد هستید و آن جمع هم به ظاهر منعکس کننده نظرات و منویات شمایند.شما وزیر ارشادید!باید وزیر همه باشید!

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- خیل اعتراضات گسترده به داوری جشنواره فجر از سوی اغلب اهالی سینما و واکنش به ناداوری‌های جشنواره سال گذشته همچنان ادامه دارد. در شرایطی که فیلم لاتاری با استقبال گسترده مردمی مواجه شده و در صدر جدول پرفروش‌ها قرار دارد، به رغم پیش‌بینی کارشناسان نتوانست توفیقی در جشنواره فجر پیدا کند. در تازه‌ترین واکنش، حبیب کاوش در صفحه اینستاگرام خود نسبت به ناداوری‌های فجر و مافیای سینما، خطاب به وزیر ارشاد نوشت:

جناب آقای صالحی

وزیر محترم فرهنگ ارشاد اسلامی

پس از سلام و ادب و تبریکات این عید تازگی ها و دوباره شدن ها و تکامل یافتن ها ان شاءالله...عرض می‌کنم شما در بدو طلوع تان در قامت وزیر ارشاد،این فرهنگی ترین وزارت خانه کشور از خود پیشینه ای فرمودید که من و به احتمال زیاد،بسیاری از اهالی هنر را چه در نگاه و چه در جان! به وجد کشاند.شما از مطالعه کتاب های ماندگار!دیدن فیلمهای بسیار تاثیر گذار!محشور بودن با تئاتر و...فرمودید!شما همانید!نه خوانش کتاب ها را میتوان که از شما بر گرفت و نه دیدن آن فیلمها و نه ... ،به نظر، شما پیش از آنکه یک رجل سیاسی باشید یک انسان منطقی هستید،چه بدون آغشته بودن بر منطق هرگز نمیتوان آن کتابها،فیلمها،تئاترها و نوا ها را از راه جان درک کرد.


عرض می‌کنم چندی است که یک میل غیر قابل مقاومتی در معاونت سینمایی به وجود آمده تا همه چیز به شکل سالهای دهه شصت یا همان دوران "دیکتاتوری دلسوزانه"!؟-البته به گفته خودشان- بازگردد.
کلمه داور بی اختیار آدمی را یاد ترازو میاندازد،در فرهنگ معین و در معنای داور آمده است:دادور ،حکم، کسی که میان نیک و بد حکم کند،کسی که برای قطع و فصل مرافعه دو یا چند نفر انتخاب میشود...

بیشتر بخوانید:

آقای وزیر! آیا فیلمهای اسکاری و جشنواره‌ای منعکس‌کننده همه چهره ایران است؟


داوران محترمی که برای جشنواره ملی فجر انتخاب شدند بی هیچ گفتگو از فرهیختگان،نخبگان و اثرگذاران سینما هستند و حقیر خود از هر چند نفر اینان بسیار آموخته و هنوز هم می آموزم،اما این فرزانگان (موضع) ویژه سیاسی دارند و هر چند نفر-فاش میگویند و از"گفته"خود دلشادند-و دلیلی هم ندارد که نگویند و دلشاد هم نباشند!آنچنانکه بعضی دیگر و در جناح های دیگر می‌گویند و دلشاد هم هستند!اما...آیا این اشخاص ارزشمند در غیاب مدافعان جناح مقابل به تنهایی "داور بی طرف "و یا"ترازوی میزان"جشنواره فجر می‌توانند باشند - که یک جشنواره ملی است - ؟!که مملو از فیلم‌های دو جناح حاضر در ایران است ... و آن جنس از داوری ها و مصاحبه‌های صادقانه دوستان داور، خود روشن کننده بسیارهاست.

نفرمایید که کار به آنان سپرده شده و شما دخالتی در آن نمی‌کنید که مسموع نیست.شما وزیر ارشاد هستید و آن جمع هم به ظاهر منعکس کننده نظرات و منویات شمایند. گو اینکه همه می‌دانند معاونت سینمایی توسط چه دستان پنهانی اداره می‌شود،.و بالطبع بسیاری کارها از جمله تعیین داورها و... به دبیر و ... ارتباط مستقیمی ندارد که فعلاً شرح اش بماند برای بعد ان شاءالله ...اما شما وزیر ارشادید!باید وزیر همه باشید!اصلاح طلب و اصولگرا و حتی دگراندیش!
آن انفجار اختتامیه و ...را به خاطر دارید؟اگر در خانه کس است یک حرف بس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس