کد خبر 846809
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
لودریان

وزیرخارجه فرانسه به بهانه وخامت اوضاع انسانی، درباره سرنوشت تروریست‎هایی که احتمال می‌رود درجریان آزادسازی ادلب با نیروهای سوریه مواجه شوند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با نشریه «ژورنال دو دیمانش» و تنها یک روز بعد از  مشارکت کشورش در تجاوز نظامی علیه دولت سوریه، درباره وخامت اوضاع انسانی در شهر «ادلب» که در اشغال تروریست‌ها است، هشدار داد.

به گفته لودریان، درحال‌حاضر ۲ میلیون نفر ساکن ادلب هستند که صدها هزار نفر از آنها را تروریست‌ها و خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهند که در جریان آزادسازی سایر بخش‌های سوریه، به آنجا گریخته‌اند.

به ادعای لودریان، فاجعه انسانی ادلب را تهدید می‌کند و سرنوشت این شهر باید در جریان روند سیاسی که شامل خلع سلاح به‌زعم وی شبه‌نظامیان است، تعیین شود.

ظاهراً این ادعای آقای وزیر از آنجا ناشی می‌شود که برخی تروریست‌ها می‌گویند هدف بعدی ارتش سوریه ادلب است.

درهمین‌راستا، لودریان که تا دیروز نگران حمله شیمیایی ادعایی علیه سوری‌ها بود، دوباره یاد توجیه قدیمی حضور ائتلاف غربی در سوریه افتاد و گفت: یادمان باشد که دشمن اصلی داعش و بقیه گروه‌های تروریستی در حال انسجام در شرق سوریه هستند.

وی همچنین تاکید کرد که پاریس حواسش به وضعیت شمال شرق سوریه هست چرا که به هر حال فرانسه در پاکسازی آن از لوث داعش نقش داشته است!  

لودریان در ادامه ادعاهای خود افزود: روسیه واقعیت موجود در صحنه سوریه مبنی بر اینکه حمایت از بشار اسد توجیه‌پذیر نیست را انکار می‌کند.

به ادعای وی، چه در سال ۲۰۱۳ و چه در ۲۰۱۷، روسیه منکر استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی شده است و مکانیسم راستی‌آزمایی سازمان ملل تنها ابزار اعمال فشار بر دولت دمشق بود.

نهایت آنکه لودریان مدعی شد: به دلیل همین اعمال فشار بود که روسیه تمدید این مکانیسم را وتو کرد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس