کد خبر 846772
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
فیش حقوقی نجومی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: قاعدتا تعداد زیادی از مدیران برای بهره مندی از مزایای پاداش پایان خدمت به صورت خود خواسته در انتهای سال ۹۶ بازنشست شده‌اند.

به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص پاداش بازنشستگی نجومی چند تن از مدیران بانک مرکزی و برخی دستگاههای اجرایی گفت: با توجه به تصمیم مجلس در قانون بودجه جهت تعیین سقف پاداش پایان خدمت؛ بازنشستگی خودخواسته مدیران با حقوقهای نجومی دور از انتظار نبود.

 وی با بیان اینکه خبر دریافت پاداش پایان خدمت میلیاردی یکی از مدیران بانک مرکزی را نه تایید میکنم و نه تکذیب، گفت: در بودجه 97 پاداش پایان خدمت محدود شده و سقف آن 7 برابر حداقل حقوق است.

عضو کمیسیون برنامه و  بودجه گفت: سال گذشته حداقل حقوق 1.2 میلیون تومان بوده و طی 30 سال این رقم 36 میلیون تومان شده است و 7 برابر آن حدود 250 میلیون تومان می‌شود. این در حالی است که در سال 96 سقف دریافتی برای پاداش  پایان خدمت لحاظ نشده بود و مدیران می‌توانستند با پاداشهای نجومی نیز بازنشست شوند.

لاهوتی ادامه داد، در سال 97، هفت برابر حداقل حقوق حدود 300 میلیون تومان است و هر فردی در سال 97 بازنشست شود نمی‌تواند بیش از این رقم دریافتی داشته باشد. به این ترتیب تعداد زیادی از مدیران تصمیم گرفتند در پایان سال 96 بازنشست شوند تا مشمول حکم قانون بودجه 97 که همان تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت است، نشوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگیهای خود خواسته در دستگاههای اجرای در پایان سال 96 محدود نبوده و قاعدتا تعداد زیادی مدیران اجرایی برای اینکه مشمول حکم قانون نشوند، بازنشست شده اند، گفت: هیچ ایرادی به قانون مصوب مجلس وجود ندارد اما وقتی مدیری با حقوقهای ماهیانه بسیار بالا می‌بیند که بازنشستگی در سال 97 ضرر 700 میلیون تومانی برای او به همراه دارد، تصمیم می‌گیرد در پایان سال 96 بازنشست شود.

وی ادامه داد، بر اساس بند دیگری از قانون بودجه، کارکنان و مدیران با حقوق بالای 5 میلیون تومان شامل افزایش حقوق نمی‌شوند و دریافتیهای زیر 5 میلیون تومان از 10 تا 18 درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    3 0
    اختلاف حقوق حداکثر 3 برابر و در موارد خاص نهایتا 5 برابر ......گر جه عادلانه نیست اما قابل تحمل است . بیش از این باشد گیرنده - دهنده و سکوت کننده هر سه ملعونند........
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    5 0
    حالا چرا عزا گرفتين . هر كسي اضافه گرفته از حسابش بر دارين فقط زورتون به ضعيفا ميرسه مرگ بر خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس