کد خبر 846325
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
تسلیحات شیمیایی

تیم کارشناس‌های وابسته به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی راهی سوریه شده‌اند و قرار است از 14 آوریل (شنبه 25 فروردین) کار خود را شروع کنند.

به گزارش مشرق، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که تیم خود را برای بررسی حمله شیمیایی ادعائی در غوطه به سوریه اعزام کرده است.

این سازمان شامگاه پنجشنبه گفت که تیم کارشناس‌های وابسته به خود راهی سوریه شده‌اند و قرار است از 14 آوریل (شنبه 25 فروردین) کار خود را شروع کنند.

«بشار الجعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل ساعاتی پیش طی کنفرانسی اعلام کرد که دمشق برای 4 تن از کارشناسان سازمان مذکور روادید صادر کرده است.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی از سوی مخالفان و عناصر وابسته به گروهک جیش الاسلام در غوطه، سه‌شنبه این هفته دولت سوریه رسما از سازمان مذکور خواست این مسئله را بررسی کند که با استقبال این سازمان روبه رو شد.

مخالفان دولت سوریه و حامیان غربی آن‌ها از جمله آمریکا دمشق را عامل این حمله می‌داند، ادعائی که به اعتراف وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد هیچ سندی برای آن وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه بارها درباره متوسل شدن تروریست‌ها به حربه استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی با هدف تحریک غرب علیه دمشق هشدار داده بود که آخرین بار آن جمعه بود و تروریست‌ها به فاصله یک روز بعد از این هشدار حمله شیمیایی در شهر دوما صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    2 1
    مشرق مثل این که خواب هستی غوطه شرقی ازاد شده است و نیروهای پلیس نظامی روسیه و حفظ امنیت سوریه وارد دوما شدند و شما هیچ خبری در این زمینه تاکنون منتشر نکردی! سه ساعتی هست که اخرین نیروهای جیش الاسلام همراه با زن و بچه هایشان دوما را ترک کردند.
    • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      0 0
      هنوز کامل تخلیه نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس