محمد نوازی

پیشکسوت تیم استقلال گفت: تساوی در تبریز به دلیل غیبت تعدادی از بازیکنان تیم بود که البته امیدواریم تا دیدار با الهلال این مشکلات برطرف شود.

سرویس ورزش مشرق – گسترش فولاد تبریز در هفته بیست و هشتم لیگ برتر موفق شد روند خوب تیم استقلال در هفته های گذشته در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را متوقف کند. تساوی استقلال در تبریز تاحدی باعث ناراحتی هواداران این تیم شد. به ویژه به این دلیل که استقلال باید در دیدار آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دیدار الهلال برود.

محمد نوازی در گفت و گو با مشرق، درباره استقلال و شرایط این روزهایش حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

*استقلال بالاخره متوقف شد؟

- این برای من و هواداران ناراحت کننده بود ولی باید به یاد داشته باشیم که استقلال با تعداد زیادی مصدوم راهی تبریز شده و بود و یکی دو بازیکنی هم که به میدان رفتند در شرایط آرمانی نبودند و کمی با ترس بازی کردند.

* به لحاظ فنی چه تحلیلی از این دیدار دارید؟

- بازی طبق پیش بینی که من قبل از آن کرده بودم با درایت خوب سرمربی گسترش آغاز شد. آقای کریمی به خوبی می دانست برای از کار انداختن استقلال باید خط هافبک این تیم را مختل کند. در این میان آندو (آندرانیک تیموریان) نقش بسزایی در این مورد داشت. او عامل تخریب خط هافبک استقلال بود که در این بخش از وظایفش به درستی عمل کرد و ابراهیمی و جپاروف را به طور کامل از چرخه بازی خارج کرده بود. جنگ روانی که او در میانه زمین براه انداخت نشانه تجربه بالای این بازیکن بود گه در جام جهانی و اروپا توپ زده است. در واقع استقلال حریف آندو نشد.

* اما جپاروف که پاس گل داد؟

- این به دلیل شاخصه های بارز این بازیکن استثنایی است. او از یک فرصتی که بدست آورد بهترین بهره را برد. در نقطه مقابل گسترش به دفاع چند لایه نمی گذاشت توپ به داریوش شجاعیان برسد و جابر انصاری و علی قربانی هم به شدت مراقبت می شدند.

* غیبت وریا غفوری تا چه اندازه به ضرر تیم شد؟

- طبیعی است که وریا از بهترین بازیکنان استقلال و حتی لیگ برتر است. قطعا بودن او در بازی نقش مؤثری در روند کاری تیم داشت که البته متأسفانه او در حال حاضر مصدوم است.

* روی گل گسترش چه کسی مقصر بود؟

- یک نفر روی گل مقصر نبود. بازی تأثیرگذار آندو که درباره اش گفتم، تمرکز خط هافبک استقلال را برهم زد و این موضوع باعث شد تا سامان نریمان جهان با حرکت سریع بین مدافعان تمرکز آنها را بیشتر برهم بزند و رضا خالقی فر هم که مترصد گلزنی به استقلال بود کار را تمام کند. یک نفر روی گلی که استقلال خورد تقصیر نداشت.

* تیام چرا کاری از پیش نبرد؟

- او آخرین بار حدود یک ماه پیش به زمین رفته بود. طبیعی است که در بازگشت از مصدومیت بازیکن تا حدی آرامتر و با احتیاط بازی می کند. قطعا به او توصیه هم شده بود که آرامتر کار کند. فرشید اسماعیلی هم در یکی دو روز قبل بازی تمرین نکرده بود و شفر آنها را برای تغییر نتیجه به زمین فرستاد وگرنه اگر بازی یک – صفر باقی می ماند قطعا درباره آنها ریسک نمی کرد.

* برای بازی با الهلال این مشکلات حل می شود؟

- استقلال برای همین منظور زودتر به کویت رفت تا بتواند در آرامش، هم کار درمانی بازیکنان مصدوم را دنبال کند و هم به دور از استرس برای صدرنشینی دورخیز کند. الهلال تیم خطرناکی است که هرگز، حتی الان که دیگر بختی برای صعود ندارد نمی توان آن را دست کم گرفت.

* اما الهلال فقط دو مساوی در این گروه داشته و در سه بازی دیگرش باخته است!

- همه ما می دانیم که روابط سیاسی بین ما و عربستان به چه ترتیب است و این می تواند در ایجاد انگیزه برای آنها هم تأثیرگذار باشد. با این همه استقلال برای اینکه در دور بعد بتواند از شرایط میزبانی اش بهتر استفاده کند باید در این بازی برنده شود و سه امتیاز را بگیرد تا با خیال راحت تری به دیدار با تیم دوم گروه مقابلش فکر کند. استقلال اگر بازی نیمه دوم مقابل سیاه جامگان را بازی کند می تواند الهلال را راحت شکست بدهد.

* درباره ماندن و نماندن شفر حرف و حدیث های زیادی به میان می آید. نظر شما چیست؟

- نباید اینقدر این موضوع را بزرگ جلوه داد. نه شفر بدون استقلال بیکار خواهد شد، نه استقلال تیمی است که بدون او بی مربی بماند. البته ادامه کار با این مربی که تا این اندازه استقلال را خوب هدایت می کند خوب است ولی این همه پرداختن به این موضوع فقط حساسیت طرفین را بالاتر می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    36 4
    خیلی هم مهمه ، هواداران شفر رو میخوان مگر اینکه وزارت ورزش بخواد خودش رو مقابل مردم قرار بده
    • هرمز IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      0 0
      یالایالا ما شفر و میخوایم یالا ،،، شفر چقدر قشنگه ایشالا مبارکش باد موهاش هنایی رنگه ایشالا مبارکش باد خخخخخخ
  • US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    23 2
    انقدر نگو آندو بگو حریف داور نشد . آندو هزار تا خطای خطرناک که منجر به مصدومیت بازیکن میشد انجام داد و داور هرّ و هر بجای کارت دادن تماشاش میکرد . البته اونم لابد از بالا به داور گفته بودن چنین کند چون حضرات بخاطر نتایج خوب شفر راضی به نگه داشتنش نیستن .
  • GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    24 2
    راست میگه خب تا أمثال پرویز و صمد و داش علی و مؤمنی و نوازی و دیگران هستند دیگه شفرو میخایم چیکا؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    26 6
    پرسپولیسا چه نقهشه برای استقلال کشیدن خاک توسر پیشکوست حسود که به جای تیم به فکر باند خودش باشه
  • حسین IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    7 1
    مشرق جان تو با اینکه لوگوتو آبی میبندی اما قبلا هم نشون دادی که پرسپولیسی هستی انقدر جفنگیات به خورد مردم نده ما بعد از کخ سرمربی خارجی نداشتیم حالا بعد از سالها که لنگ دائم مربی خارجی آورده،ما هم یه مربی آوردیم که داره خوب نتیجه میگیره انقدر خائن نباشید البته مودبانه اش این میشه
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    9 1
    شفر باید بمونه وگرنه من می دونم باشما.
  • رضابانکی IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 0
    کل کل با شفر وناراصی بودن ازاو نشانه رذلی یک فردمیباشد که بدخ اه تیم استقلال است وگرنه شفرراهمه دوست دارند اگر استقلال رادوست داشته باسند شفر استقلال رارو اورد عظمت دادقدرش بدانید ومخالفانش رانهیب بزنید که خفه شونددوره باند بازی گذشته ۰ کارایی ونتیجه مهم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس