کتاب ابووهب -شهید حسین همدانی - کراپ‌شده

روز دوشنبه ، ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴، همدان به احترام شهید همدانی قیام کرد. مراسم استقبال و بدرقه سردار شهید حسین همدانی یکی از مراسم بی نظیر در همدان به شمار می آید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب عکس «ابووهب» فقط یک کتاب عکس نیست و در بخش های مختلف آن، سعی شده تا نگاهی گذرا به مقاطع زندگی سردار شهید حاج حسین همدانی داشته باشد.

«ابووهب» لقبی برای سردار همدانی بود که حالا بر تارک کتاب ارزشمندی نشسته که حاوی تصایر او در طول زندگی پربرکت و مراسم تشییع و خاکسپاری اش بعد از شهادت است. این کتاب که به همت سارا همدانی (دختر شهید) و سید حسن شکری تدوین شده، مجموعه نسبتا کاملی از تصاویر شهید همدانی در طول زندگی‌این دنیاییِ اوست.

«ابووهب» را نشر صاعقه با کمک سازمان هنری رسانه ای اوج و نشر 27 بعثت به چاپ رسانده و آن را با قیمت 55000 تومان در اختیار علاقمندان قرار داده است.

برخی «چند دقیقه با کتاب»های مختلف را اینجا بخوانید:

آمده‌ایم خیار بکاریم!

سر «شیرعلی» از تنش جدا شد + عکس

خاطرات جسته و گریخته‌ی یک جانباز + عکس

«فتانه» در روزهای سخت کنارم بود + عکس

لحظاتی با خاطرات رنگیِ یک شهید

فلانی! نگو حاج عمار شهید شده + عکس

«احمد متوسلیان» هست و خواهد بود

«پسران حاج علیرضا» را می شناسید؟ + عکس

وقتی «مصطفی» مشت «مرتضی» را باز کرد!

قهر بر سر مجلس «محمود کریمی» یا «منصور ارضی»! + عکس

طراحی این کتاب 3 زبانه را محمد صمدی بر عهده داشته و سعی کرده که عکس ها را با بالاترین کیفیت و در زیباترین نحو چینش، برای درج در کتاب آماده کند.

این کتاب در 8 فصل تدوین شده که به غیر از سخن مولف، سالشمار زندگی شهید همدانی و وصیتنامه، زندگی شهید را به 5 فصل تقسیم کرده است.

در بخشی از زندگی نامه شهید همدانی که در این کتاب آمده می خوانیم:

پس از مراسم باشکوه تشییع جنازه در تهران، بنا بر وصیت شهید همدانی، پیکر مطهر این شهید جهت خاک سپاری به همدان منتقل شد و بعد از ظهر یکشنبه، میان استقبال بسیار گرم مردم عزادار همدان ، که شعار «خوش آمدی سردار» را سرداده بودند و دست نوشته هایی با مضمون «بزم عاشوراییان را شمع بود» با خود حمل می کردند، از میدان سپاه تا میدان باباطاهر این شهر تشییع و سپس برای برگزاری آخرین وداع همرزمانش به داخل حسینیه ثارالله سپاه استان همدان انتقال داده شد.

روز دوشنبه ، ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴، همدان به احترام شهید همدانی قیام کرد. مراسم استقبال و بدرقه سردار شهید حسین همدانی یکی از مراسم بی نظیر در همدان به شمار می آید. همه خیابان های اصلی منتهی به گلزار شهدای باغ بهشت همدان مملو از زن و مرد و پیر و جوان بود؛ طوری که حمل تابوت حامل پیکر مطهر شهید همدانی، که چون نگینی روی دستان همرزمان و مریدانش و انبوه جمعیت سیاه پوش شهر می درخشید، تا محل خاک سپاری در گلزار شهدا ساعت ها طول کشید.

میدان بزرگ امام خمینی (ره) شهر همدان از ساعات اولیه صبح مملو از جمعیت بود. مراسم تشییع با سخنان سرلشکر پاسدار، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آغاز شد. ایشان، با اشاره به شخصیت والای شهید، گفت: مردم همدان فرزند مجاهدی مانند سردار همدانی را به نظام و انقلاب تقدیم کردند و از این جهت باید برخود ببالند. این سردار بزرگ پس از برهم زدن توطئه دشمنان در فتنه سال ۸۸، داوطلبانه به سوریه رفت و با بهره گیری از تجارب خود به تشکیل بسیج عظیم مردمی در آن کشور پرداخت و باعث پیروزی و نجات سوریه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

در ادامه، وهب ، پسر ارشد شهید، متن وصیت نامه شهید همدانی را قرائت کرد و سپس نماز به امامت آیت الله طه محمدی بر پیکر پاک شهید اقامه شد.
با خیل عظیم جمعیت حاضر در مراسم، که لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد، پیکر شهید همدانی، پس از عبور از میدان امام خمینی (ره) تا میدان شهدا و سپس با انتقال به گلزار شهدای باغ بهشت همدان، میان حزن و اندوه و عزاداری مردم، کنار مزار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

رهبر انقلاب، روز چهارشنبه، ۲۲ مهرماه، در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، ضمن یادآوری تشییع باشکوه پیکر شهید همدانی، به ویژه در شهر همدان ، که نشانه قدردانی ملت از تأمین کنندگان امنیت است، فرمودند: این جایگاه برتر علمی که به دست آورده اید به برکت امنیت کشور نیز بوده است. بنابراین، باید قدردان تأمین کنندگان امنیت، همچون شهید سردار همدانی، باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز یکشنبه، ۲۶ مهرماه، با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز را تبریک و تسلیت گفتند. ایشان، با اشاره به اخلاص و مجاهدت سردار شهید همدانی در میدان های خطر، رقم خوردن این سرنوشت شوق انگیز را آرزوی دیرینه مجاهدان راه حق خواندند و گفتند: خداوند باب شهادت را برای بندگان خالص خود باز گذاشته و حیف است که مرگ مجاهدان و اسوه هایی نظیر شهید همدانی در راهی غیر از راه شهادت رقم بخورد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    17 18
    چه بسیار نیروهای موثر در خاموش کردن آتش فتنه 88 که به راحتی در سوریه از دست رفتند. فتامل.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
      7 10
      براحتی نبود.برای اسلام بودوافتخار است
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
      4 12
      چرا خیلی راحت بود.مفت از دست رفتند. البته آنها از دنیا و پسا برجام راحت شدند اما واضح است که تذبیر ویژه ای برای حذف کسانی که قاطعانه در مقابل فتنه 88 ایستادند در کار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس