کد خبر 845866
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
پاسداشت سالگشت شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید صیادشیرازی، پرچم‌دار وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح بود و ما هر چه برکت داشتیم، از این راهبرد بود که «ید واحده» بودیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی شامگاه گذشته در نوزدهمین یادواره شهید سپهبد صیادشیرازی و شهدای منطقه اسلام‌آباد زنجان که در مسجد چهارده معصوم (ع) اسلام‌آباد زنجان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، افزود: همه می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم. تولیدکننده با ارتقای کیفیت و کاهش قیمت، فروشندگان با فروش کالای ایرانی و پرهیز از فروش کالای قاچاق و متقابلا مصرف‌کنندگان نیز به مصرف کالای ایرانی اهتمام داشته باشند تا شاهد رونق اشتغال جوانان کشور باشیم و به تکلیف خود در برابر این تاکید مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شاگردان شهید صیادشیرازی بود و در مراسم تشییع شهید صیادشیرازی حضور داشت، گفت: فضای کشور در آن سال فضای ملتهب بود، شهادت شهید صیادشیرازی فضای کشور را آرام کرد و معنویت را به کشور برگرداند. من در تشییع شهید صیادشیرازی حضور داشتم و به ستاد کل رفتم که آنجا مقام معظم رهبری بزرگوارانه برای تشییع این شهید تشریف آوردند و نشستند و بر تابوت این شهید عزیز بوسه زدند. همچنین حضور مردم در مراسم تشییع بی‌نظیر و چشم‌گیر بود. این سئوال برای من پیش آمد که چطور یک انسان آنقدر عزیز می‌شود؟

وی افزود: خدای متعال پاسخ این سئوال را در قرآن کریم داده و فرموده است: «کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌ اند به زودی [خدای] رحمان برای آنان محبتی [در دلها] قرار می‌ دهد». و این یک قاعده الهی است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مگر شهید صیادشیرازی چه ویژگی‌هایی داشت که این‌گونه شد، خاطرنشان کرد: اولین ویژگی شهید، اخلاص بود و شیطان بر او راه نداشت. به عنوان نمونه می‌توان گفت وقتی خرمشهر آزاد شد، امام خمینی (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد». امام خمینی (ره) این سخن را با حکمت فرمودند، زیرا می‌دانستند شیطان در کمین است و زمانی که پیروزی پیش می‌آید شیطان وسوسه خود را آغاز می‌کند. امام همه اینها را با حکمت الهی خود می‌دیدند و عکس‌العمل شهید صیادشیرازی عجیب بود که بعد از این عملیات‌ها درخواست مرخصی کرد و در تمام مدت مرخصی به جز مواردی که برای کارهای ضروری وقت می‌گذاشت دائم در سجده شکر الهی بود، زیرا این پیروزی را از آن خدا می‌دید و به دلیل این رفتارهای این شهید، می‌گویند او مخلص بود و شیطان در او راه نداشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: از ویژگی بارز دیگر شهید صیادشیرازی این بود که او پرچم‌دار وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح بود، نیروهای مسلح در شرایط خاصی بعد از انقلاب قرار داشتند. دشمن به انقلاب نوپا حمله کرده و وضعیت داخلی کشور به هم ریخته بود، حتی رییس‌جمهور خائن آن روز به تفرقه نیروهای مسلح دامن می‌زد ولی شهید صیادشیرازی راهبردی اتخاذ کرد و گفت ما باید از ترکیب مقدس برای عملیات استفاده کنیم. ترکیب مقدس یعنی هرکس که می‌خواهد از کشور دفاع کند پشت به هم از آرمان‌های کشور و انقلاب دفاع کند و تا آخر عمر خود پای این هدف ایستاد، هر چند بسیاری او را شماتت کردند ولی ما هرچه برکت داشتیم از این راهبرد بود که «ید واحده» بودیم و هر جا به سختی خوردیم جایی بود که از هم جدا شدیم.

وی افزود: امروز دشمن همین را دنبال می‌کند و با تمام توان تلاش دارد بگوید جمهوری اسلامی اتحاد ندارد ولی به عنوان یک سرباز می‌گویم هر کسی از هر جایی هست باید متحد و منسجم در برابر این توطئه بایستد. ما امروز دشمن قسم خورده‌ای داریم که با تمام توان می‌خواهد ما نباشیم و هر جا ما می‌خواهیم کار اقتصادی کنیم، مانع ایجاد می‌کنند و به این موانع، رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان را اضافه کنید. در این شرایط راه ما این است که به راه شهید صیادشیرازی برگردیم.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: شهدا و خانواده‌های شهدا و مردم همین را به‌حق از ما انتظار دارند تا با وحدت و انسجام همه برای اعتلای انقلاب اسلامی راه طی کنیم و به مردم اطمینان می‌دهیم خون همه شهدای بزرگوار در رگ‌های تک‌تک جوانان ایرانی به ویژه نیروهای مسلح جاری است و آماده‌ایم از کشور و نظام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دفاع کنیم لذا تاکنون کسی جرات نکرده به برکت این انسجام و آمادگی کاری از پیش ببرد و بعد از این هم به حول و قوه الهی جرات این کار را نخواهند داشت.

همچنین در این مراسم سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید صیادشیرازی اظهار کرد: پیام این مجلس و پیام خانواده‌های شهدا این است که شهدا به عهد خود وفا کردند و این مردم هم عهد بستند که راه شهدا را ادامه دهند و هر فتنه‌ای علیه نظام، اسلام و انقلاب از هر نقطه‌ای حس شود آن فتنه را در نطفه خفه خواهند کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس