کد خبر 845603
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
ارز سکه طلا دلار

بعد از اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی بعنوان ارز تک نرخی، قیمت ها در بازار طلا نزولی شد و سکه نیز از ۲ میلیون تومان روز گذشته به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، شب گذشته با اعلام دولت، دلار با قیمت 4200 تومان تک نرخی شد. دولت البته به بازاری ها هشدار داده که هر نرخی غیر از 4200 تومان غیرقانونی است و قاچاق محسوب می شود.

برهمین اساس و با تصمیم دولت از امروز عرضه ارز فقط با قیمت 4200 تومان خواهد بود. این قیمت گرچه برای تمامی‌گروه‌های کالایی در نظر گرفته شده است اما تهیه آن مشروط به ارائه اسناد و مدارک لازم برای تخصیص ارز خواهد بود.

گزارش های میدانی نشان میدهد که تمامی صرافی‌ها امروز خرید و فروش دلار را متوقف کرده‌اند. با وجود اینکه دلار عرضه نمی‌شود مردم مجددا در مقابل صرافی‌ها تا اعلام نرخ جدید از سوی بانک مرکزی صف بسته‌اند.

ببینید:

عکس/ بازار ارز تهران پس از تک‌نرخی‌شدن دلار

با این وجود اما تعدادی از صرافی ها نرخ دلار امریکا را در تابلوهای خود به 4200 تومان تغییر داده اند این درحالی است که هنوز برخی دلال ها در خیابان فردوسی زمزمه دلار 5900 تومانی را دارند.

همچنین معاملات سکه نیز به دلیل نوسانات زیاد و مشخص نبودن قیمت جدید انجام نمی‌شود. البته امروز سیف درباره سکه را هم این نکته را مورد اشاره قرار داد که قیمت سکه با دلار 4200 تومانی محاسبه خواهد شد که برهمین اساس سکه نیز ارزان می شود.

بانک مرکزی البته از امروز حراج روزانه سکه را متوقف  و اعلام کرد که حراج طبق روال قبل در روزهای زوج و ساعت 15 برگزار خواهد شد.

محمد کشتی آرای در مورد وضعیت امروز بازار طلا و سکه گفت: اظهار نظر در مورد بازار هنوز زود است اما در واکنش اولیه قیمت سکه طرح جدید 200 هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر هنوز بازار طلا آنچنان که باید شفاف نیست، چرا که داد و ستدها در شهرستان‌ها هنوز شروع نشده و باید بعد از شروع شدن داد و ستدهای کشور در بازار طلا دید چه اتفاقاتی می‌افتد. اما در کل با تک نرخی شدن دلار، قیمت سکه و طلا روند کاهشی را از سر گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین نیم سکه حدود 100 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 15 هزار تومان افت قیمت داشته است، ادامه داد: عرضه در بازار زیاد شده است و مردم برای فروش سکه روانه بازار شده‌اند. وی درعین حال به مردم توصیه کرد در شرایط التهاب بازار دست به خرید و فروش نزنند و هیجانی درباره سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیم نگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    تقاضای ارز در یکی دو ماه اخیر بالای هفتاد درصدش کاذب و غیر واقعی و فقط برای سفته بازی و سودجویی آنی بود . حالا که بالاتر از 4200 طبق قانون قاچاقه و پیگرد داره کار دلار دیگه تمومه و بعیده تا مدتهای طولانی بالاتر از 4200 بره . الآن 4600 التماس میکنن خریدار نداره . سکه هم قطعا میاد یک میلیون و سیصد و کمتر
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 0
      بخواب! ولش کن دلار و سکه را! بخواب!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 0
    الان دلار شد 4400 خریدار نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس