کد خبر 845543
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
پرویز پرستویی

معصومه جلیل‌پور، دختر تبریزی در بیمارستان ابن سینا بستری است و اسیدپاش از داخل زندان زنگ می‌زند و همچنان تهدید می‌کند. خانواده‌اش به شدت نیاز به وکیل و رسانه‌ها و فعالان مدنی داخل ایران دارند.

به گزارش مشرق، پرویز پرستویی در اینستاگرام خود نوشت: «معصومه جلیل‌پور، دختر تبریزی در بیمارستان ابن سینا بستری است و اسیدپاش از داخل زندان زنگ می‌زند و همچنان تهدید می‌کند. خانواده‌اش به شدت نیاز به وکیل و رسانه‌ها و فعالان مدنی داخل ایران دارند».

روزنامه‌ی «شهروند» نیز خبر داد که فردا مصاحبه‌ای با این دختر منتشر خواهد کرد.

در تلگرام این نشریه چنین نوشته شده است: "«معصومه جلیل پور»، زن ۲۶ ساله ای است که شب سال نو به صورت و بدنش اسیدپاشی و دو انگشتش با قمه قطع شد. «محمد» نام پسری است که خواستگار او بود و بعد از اینکه جواب رد از «معصومه» شنید، اول تهدید کرد که سرش را می بُرَد و بعد از فاصله بسیار نزدیک روی صورت و بدنش اسید ریخت.

«محمد» را یک روز بعد دستگیر کردند و «معصومه» حالا در بیمارستان ابن سینای تبریز بستری است و خانواده اش به دلیل وضع بد مالی توان پرداخت هزینه های درمانش را ندارند؛ صورت او کاملا از بین رفته و به چشمهایش به امید نجات، قرنیه پیوند زده اند.

«معصومه» در گفتگوی اختصاصی با «شهروند» می‌گوید که از خدا و مردم فقط صورتش را می‌خواهد: «حالا با این صورت از بین رفته چطور زندگی کنم وقتی حتی پول پرداخت هزینه یک شب بستری در بیمارستان را نداریم؟»" توانا از همه‌ی نیکوکاران دعوت می‌کند به یاری این دختر و خانواده بشتابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • AE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    23 53
    ما سالها هشدار دادیم تحصیلات عالیه و نیز اشتغال زنان و دختران سبب میشود با غرور خاص روی اعصاب پسران عاشق مجرد راه روند و این پسران ناخواسته و تحت فشار عصبی شدید دست به این اقدامات جنایتکارانه بزنند. بارها به سایت دفتر مقام معظم رهبری نیز نامه نوشتیم که روند جذب دختر در دانشگاه و استخدام انان دارد کشور را به سمت فاجعه میبرد ولی کسی این حرف های ما را قبول ندارد . حالا هم خیال میکنند اسید پاشان مقصر هستند و دنبال این میگردند که چرا اسید پاش جنایتکار ما دارین. جالب اینجاست برخی زنان شاغل کارشان به حدی رسیده که نیاز جنسی مدیر کل و معاون و...همزمان برطرف میکنند. روزانه چقدر رابطه جنسی در ادارات دولتی داریم که نگو و نپرس. قتل شوهران توسط زنان شاغل هم زیاد داریم تا زن شاغل از شر مزاحم راحت شود و با خیال راحت به صاحب کار خدمات جنسی بدهد. از ماست که بر ماست. من معتقدم اسید چاش جنایتکار هست ولی مقصر نیست. مقصر کسانی هستند که راه اشتغال دختران و تحصیلات عالیه رو باز کردند.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      27 3
      نظر من هم مثل شماس، کلا قضیه تقصیر زنانه و مردهای بیچاره رو اعصابشون کنترل ندارن و اسید پاشی میکنن. البته کار غلطیه هاااا. برای دختر خودتم خدایی نکرده اگه قربانی شد همین حرفارو میزنی؟
    • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      39 5
      سایت مشرق چرا نظرات چنین مریضهای روانی رو منتشرمیکنی؟
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      26 0
      ناشناس 11:52 اتفاقا برعکس پسرا باید به خودشون مسلط باشند.چرا باید دخترای بی گناهی مثل این، جور این پسر های اینچنینی رو بکشند ؟ اگه قوه قضائیه ادعای عدالت داره باید دو انگشت اون پسر آشغال رو قطع کنند و صورتش رو هم چنان با اسید صاف کنند که از این به بعد کسی فکر چنین غلطی رو نکنه .
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      19 0
      مشرق شان و شخصیت نداره که چنین نظرات سخیفی را چاپ میکنه. اما نظرات سیاسی انتقادی را سانسور میکنه. الانم سانسور کن. چون من نوشتم که تو خودت بخونی قبل سانسور.
    • خودم .. ! IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      9 1
      بعد در مورد رواّبط جنسی بین مدیرآن و کآرمندـآن بفرمآیید به مشکلـاتی فکر کنید کِ این روزهآ دآمن خآنوآده هآی نیآزمند و کم بضآعت و بی پول رو گرفته .. ! رواّبطِ کثیفِ جنسی برآی گذرآن زندگی، به هیچ وجه قآبل توجیه نیس امآ ای آدم ! برو تحقیق کن کِ چرآ یک دختر یک زن مجبور می شود بآ یک مدیر وآرد رآبطه شود ؟! برو ببیین چ چیزی بآعث شد اخلآق رو ب ابتذآل نهد .. برو تفحص کن چرآ تعهد در جآمعه رو ب سستی رفت .. ! برو تحقیق کن چرآ یک #مدیر_مرد از کآرمندِ زنش درخواستِ رآبطه ی کثیف دآرد ؟! ب نظر تو اون مدیر مقصر اس یآ دختری کِ برآی کار و پول درآوردن واسه رفع نیآزهآ ، به آن جآ رجوع کرده ؟! بعد هی شروع ب دآستآن سآزی کن تآ بگی اسید پآشی ب خآطر شنیدنِ جوآب منفی ، بر گردنِ دخترآن اس .. ! اسیدپآشی به هر دلیلی ، یکی از کثیف ترین کآرـآس و هیچ توجیهی و دلیلی بر آن نمی توآند فرض شود ! پس دآستآن تعریف نکن ! + آخ ! آخ از زخمی قدیمی کِ گآهی بآ شنیدن این حوآدث ، دل و جآنم رو به آتیش می کشد و دلم می خوآد فریآد بکشم ... #نکنید .. ازدوآج بآ انتقآم و زوری نمی شود ! شما این جوری یک #زن رو می کُشید .. می کشیدش ! ب خدـآ قسم می کشیدش .. !
    • خودم .. ! IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      19 5
      چون مشرق خودش مریضه و روآنی ! پس نظرآتِ روآنی هآی به درد نخور رو منتشر می کند !
    • مهسا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      25 5
      خدا شفات بده ما خانمها درس نخونیم سرکار نریم که امثال شماها زبونتون دراز و درازتر شه؟؟؟ مشرق اگه نظرمو چاپ نکنی زن ستیزی خودتو نشون دادی
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      3 14
      افرادی که کور کورانه و بدون دقت در نظرات دیگران انها را مریض روانی میخوانند خودشان مریض روانی مزمن هستند
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      7 0
      خدا شفات بده
    • مهدی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      19 2
      خیلی از به دخترها به خود من جواب منفی دادن، یعنی باید منم به صورت اونها اسید می پاشیدم؟ این چه استدلالی هست که شما می کنی؟
    • نیلوفر IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      9 0
      اونم مثل شما برادر محترم روانی بوده آدم ها حق انتخاب دارن .
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      1 5
      در جواب فردی به نام نیلوفر که هم نظر دهنده اول رو روانی خواند و هم متنقدش رو باید گفت ی روانپزشک برو ببین حال و روز خودت چطوره. ای بسا خودت از اون دونفر روانی تر باشی که کورکورانه لجن پراکنی میکنی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 8
    باوجود این همه ناهنجاری تو اجتماع وشرایط سخت ازدواج همچین مسایلی هم پیش میاد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    4 30
    اولا " این خانم چهرشون شبیه دختر مجرد نیست دوما" ایشان مگر جواب منفی ندادن چرا باهاش بیرون رفته ؟؟؟سوما" پسری دست به کارخطرناک با دختر میزند که خود دختر چراغ سبز نشون داده یعنی تا حدودی امیدوارش کرده بعد جواب رد داده ....در آخر هم ازدواجی که زیر نظر والدین نباشد همین میشه !!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    7 0
    حتما اسید پاش ادمی بود ه که از لحاظ روانی مشکل داشته که بهش جواب رد داده تقصیر این بیچاره چیه پسر درست تو این اجتماع به سختی پیدا میشه
  • هومن IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 10
    نظر أولي درست به نظر مياد اما نه در اين مورد چون اين دختر بيچاره اصلا گويا شاغل نبوده كه به خاطر غرور و تكبر خواستگارش رو رد كنه ولي در كل اگر خانمها سر كار نروند و به فكر أزدواج باشند خيلي از مشكلات اجتماعي و حتى اقتصادي كشور مثل بيكاري جوانان كه نياز أساسي به شغل دارند حل ميشود
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 11
    اینکه در نظرات امده بود اگر دختر خودت بود همین حرف رو میزدی در جواب باید گفت دختر هر کس اسید بهش بپاشند همین حرف رو میزنیم.ما گفتیم اسید پاش جنایتکار هست ولی مقصر نیست مقصر کسانی هستند که مردان را بیکار و زنان را شاغل کردند. وقتی میگیم اسدپاش جنایتکار هست یعنی مجازات او سرجای خودش محفوظ هست. حرف اصلی اینه اگر راه اشتغال گسترده زنان را باز نکرده بودیم الان این خانم محترم به نام معصومه صورت داشت و آمنه بهرامی هم چشم داشت. امروزه اشتغال گسترده زنان دودش اول به چشم خودشان میرود. اون زنی که شاغل هست و عاشق همکارش شده و بعد شوهر خودش رو به قتل رسونده در نهایت خودش اعدام میشه و هستی اش تمام میشود ولی اگر شاغل نبودهستی اش تمام نشده بود فقط بی شغل بود. همین
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      14 0
      اون نظرقبلیت رو هم جواب دادم مشرق منتشرنکرد فقط میگم خدایا جامعه مارو ازشرامثال تو که بدون شک مریض روانی هستین نجات بده که میگی دختران با غرور روی اعصاب پسرمجردراه میروند اگه کمی می فهمیدی اینقدرزوددرمورد چیزی که نمیدانی قضاوت نمیکردی مگرنخواندی که آن بی شرف روانی عوض اینکه ازکارش پشیمان باشدمدام ازداخل زندان تهدیدمیکند. تو به این حرامزاده روانی میگی پسرعاشق؟ پس امیدوارم چندتا از این پسران عاشق سر راه خانواده ات قرار بگیرندتا درد آن خانواده را بفهمی. البته من امثال آمنه رامقصرمیدانم اگر به آن مردک عوضی روانی رحم نکرده بود الان این جانیان با کمک امثال تو به جان دختران این مملکت نمی افتادن درحالیکه مدافعان حرم جان میدهندتا مردم این سرزمین درآرامش به سرببرند شماها اینگونه امنیت مردم رابه بازی میگیرید
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 7
      تو که اصرار داری نظر اول توسط ی بیمار روانی ابراز شده آیا با نظر دهنده حاضری بری پیش روانپزشک تا ببینیم تو روانی هستی یا او؟ چرا از دیدن و شنیدن نظر متفاوت اینقدر عصبانی میشی؟ آیا این خودش دلیل نیست که مریض روانی مزمن هستی؟
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      6 0
      از گفته های شما اینطور استنباط میشه که زنان شاغل مرتکب خیانت میشن. یعنی منظورتون اینه که تمام زنان خانه دار وفادار به شوهرشون هستن؟!!!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 5
    اون فردی که میگه مشرق نظرات سخیف رو منتشر میکنه و منظورش نظر اول هست باید بهش گفت آیا نظر اول سخیف هست یا تو فکر میکنی سخیف هست؟ کدام یک؟ ظاهرا فکر تو اینه نظر اول سخیف هست لیکن آیا تا حالا اندیشه کردی که شاید فکر خودت سخیف باشه نه نظر اول؟؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    13 0
    چرا تو زندانه اعدام کنین بره قمه کش رو
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    اگه مصاحبه رو بخونید کامل می‌بینید رابطه مجازی داشتن پسره اراذل اوباش بوده دختره می‌فهمه جواب رد میده ...اینستاگرام آشنا شدن ...دختره آرایشگاه داشته و آدرسش رو گذاشته پیجش ....خونواده پسره تولیدی کراک دارن آشپزخونه مواد مخدر ...الان هم داره تهدید می‌کنه دختره رو .....مملکت به کجا داره می‌ره ...قوه قضاییه چیکار میکنه
    • P IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 0
      واقعا" یا شوخی کردی ؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      رفتم خوندم ....... *٢٦سالم است، متولد ‌سال ٧١ و دیپلم دارم.ما در اینستاگرام با هم آشنا شدیم. ارتباط خیلی زیادی نیز با هم نداشتیم، چون من سالن آرایشگاه داشتم و از صبح تا شب کار می‌کردم. قبل از این هم یک ازدواج ناموفق داشتم و چون همسرم خلافکار بود از او جدا شدم و دیگر هم قصد ازدواج نداشتم. محمد از اینستاگرام به من گیر داده بود و دست برنمی‌داشت، بعدش چندباری یکدیگر را دیدیم. در دو ماه آخر او ول‌کن نبود، آدرس سالنم را در اینستاگرام گذاشته بودم، او دیده بود و هر روز می‌آمد دم در آرایشگاه.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 3
      صفحه اش اگر خانوادگی بود نباید ادرس میزاشتن اگر صفحه ی کاری بود چرا عکس خودش را گذاشته و چرا باز بوده مردان دیدن و چرا مردان را فالو کرده ....؟؟؟
  • سما IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 0
    آخه اول حرفای این خانم بخونید بعد نظر بدید خود ایشون میگن دیپلم داره کارش هم آرایشگری پس نه تحصیلات زیادی داره نه کار اداری. مرد یا زنی که بخواد هرزه باشه به شغل و تحصیلاتش نگاه نمی کنه . پس الکی از آب گل آلود ماهی نگیرید.
    • P IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 13
      وضع مالی آرایشگرها خوب هست چطور میگه پول یک شب بستری را ندارم !!!
  • غلامرضا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    10 0
    اونایی که میگن خانوما درس نخونن وسر کار نروند احمق وعقب مانده ذهنی هستند چون خودشون عرضه ندارن درس بخونن وبا یک خانوم تحصیل کرده ازدواج وزندگی کنند.حرف مفت میزنن...
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 8
      البته اونایی که نمیفهمند اشتغال زنان سبب بیکاری مردان متاهل شده وهمسر و دختر این مردان متاهل در مضیقه مالی هستند و هزاران آسیب به انها میرسد این افراد احمق تر هستند و حرفشان مفت تر هست
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 0
    21
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      3 8
      اشتغال زنان و دختران سبب بیکاری مردان متاهل شده و زنان و دختران همین مردان شاکی هستند از اشتغال زنان لذا عقب مانده ذهنی و احمق کسی هست که اینو نمیفهمه و فقط شعار حمایت از اشتغال دختران میدهد
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 11
    بنده اطلاع دارم درآمد آرایشگاههای زنانه خیلی زیاد و حتی نجومی هست. اون وقت از قول قربانی اسید پاشی نوشته شده پول بستری یک شب را ندارد و از قضا از صبح تا شب در آرایشگاه کار میکرد. مگه میشود ادم درامدش نجومی باشه ولی پول هم نداشته باشه!!!؟؟ البته اگر نقل قول صحیح باشد.. مطلب بعدی اینه اون کسی که میگه مخالفان اشتغال زنان عقب مانده هستند خودش عقب مانده تر هست بلکه باید گفت مریض و عقب مانده ذهنی خودش هست که نمیفهمد اشتغال زنان تا حالا ضربات شدیدی هم به مردان زده و هم به زنانی که شوهرانشان بیکار هستند
  • تهرانی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    11 0
    اکنون اصلا نباید درباره این دختر قضاوت و داوری کرد فقط باید به ایشان کمک کرد تا دردهایش کمتر شود.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    9 0
    خدا لعنتت کنه ای کسی که میگه جنایتکار هست ولی مقصر نیست. خدا لعنتت کنه. تو از اون اسیدپاش بدتر نباشی کمتر نیستی.
  • saeeid IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    9 0
    جالبه اساتید منطق و نظر دادن اصل ماجرا عمل وحشیانه یک موادفروش و لات را ول کردند به بحث درآمد ارایشگری و شغل زنان و.. چسبیدند . الحق که با این افکار و تز دهنده ها حقمان بیشتر از اسیدپاشی و تهدید و وحشی‌گری است. صورت مساله چیست و اونوقت چه چیزهایی این مردم نظر میدهند؟!؟!؟؟!
  • حسین GB ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    9 0
    اشتغال بانوان یا اون بیچاره چه ربطی داره ؟ نکنه پرفسور شما با یه من سبیل میخوای کار آرایشگری زنان بکنی یا کار خانم دکترهای ... و یا هزاران شغل دیگه - ؛طرف جنایتکار است ولی مقصر نیست ؛ عجب جمله فلسفه‌ای استاد؟!؟! ببینم چقدر هم پیگیر تایید تز خودت تو کامنت‌های مختلف هستی - یا رو رو نابود کرده و ای کاش میکشت اینطوری بهتر بود اونوقت در مورد درآمد آرایشگری نظر میدند . اینا دیگه کیند؟!؟!؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      0 6
      اینا کسانی هستند که عقل تو قد نمیده بفهمی چی گفتند. پس بهتر بچسبی به مطالبی که عقلت قد میده و از اظهار نظر در مورد این افراد پرهیز کنی. چون فوق عقل تو نظر میدن و توان درک حرفشون از عهده فکر قاصر تو خارج هست
  • ناشناس IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    6 0
    نکنه مشرق تو هم طرفدار اون جنایتکاری که نظر برحق منو منتشر نمیکنی
  • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    5 0
    نظرات برحق رو انتشار نمیدی و نظرات ناحق رو انتشار میدین این کار یعنی دفاع از اسیدپاشی نامردان. کار شما از جنایت اسیدپاشی بیشتر نباشه کمتر نیست
  • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    2 0
    خواهرم آرام باش که مالک اشترهای امام زمان انتقام تو و امثال شما را از جنایتکاران خواهند گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس