کد خبر 845180
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
سکته مغزی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب، گفت: اختلال تکلم، ضعف اندام‌ها و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

به گزارش مشرق، علی امینی هرندی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار داشت: این کنگره بین‌المللی هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که با همکاری سخنرانان وپژوهشگران از داخل و خارج کشور بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی، طب اورژانس، پرستاری و رشته‌های وابسته از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌رود.

وی افزود: جدیدترین درمان‌ها و یافته‌های نوین و سیاست‌گذاری‌ها در بخش درمان در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب در این کنگره مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و دستاوردهای بزرگی از سراسر دنیا برای شرکت‌کنندگان در این کنگره خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

زنان باردار در معرض خطر سکته مغزی

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ادامه به موضوع سکته مغزی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت توجه به ارجاع به موقع بیمار سکته مغزی به مراکز درمانی و درمان سریع این بیماران، گفت: زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا 4.5 ساعت پس از بروز سکته است و اگر از این زمان بگذرد عوارض آن می تواند ماندگار شود.

امینی‌هرندی در پاسخ به اینکه آیا آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش احتمال سکته‌های مغزی شود، اضافه کرد: آلاینده های شهرهای بزرگ هم می تواند باعث بروز سکته های مغزی بیشتر و هم باعث افزایش احتمال مرگ و میر ناشی از آن شود. همچنین آلودگی هوا سبب مشکلات تنفسی و قلبی و در نهایت سبب ایجاد عوارض مغزی می‌شود. استرس روزانه نیز از فاکتورهای خطر مهم در بروز سکته مغزی به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    0 0
    باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس