ماماه تیام

بی دلیل نیست که بزرگترین دلخوشی هواداران استقلال در یکی دو ماه اخیر ورود یک گلزن تمام عیار به این تیم به نام مامه تیام است.

سرویس ورزش مشرق – بررسی عملکرد خط حمله تیم استقلال در فصل جاری تا پیش از هفته بیست و هشتم لیگ برتر نشان دهنده تنبلی مهاجمان این تیم است که باید بار اصلی گلزنی تیم را به دوش بکشند.

بر اساس این گزارش، با بررسی آماری تعداد گلهای زده شده در این فصل برای استقلال در لیگ برتر مشخص می شود بار اصلی بر دوش هافبک های این تیم بوده تا مهاجمان!

* آمار گلزنی های لیگ برتر!

استقلال تاکنون (قبل از دیدار برگشت با گسترش فولاد) در این فصل 38 گل زده دارد که از این تعداد فقط یک گل توسط مدافع حریف (در دیدار رفت با نفت تهران) به ثمر رسیده و سایر گلها توسط بازیکنان استقلال وارد دروازه حریفان شده است. استقلال با این تعداد گل زده(38) پس از پرسپولیس با 43 و ذوب آهن با 42 گل زده در مکان سوم گلزن ترین تیم های این فصل تا این مرحله از مسابقات قرار دارد.

*سهم 19 درصدی مدافعان!

از اتفاقات جالب در تیم استقلال گلزن بودن مدافعان این تیم است که چیزی در حدود 19% گلهای این تیم را به ثمر رسانده اند. روزبه چشمی و وریا غفوری هر یک با 3 گل زده تا اینجای لیگ بهترین مدافعان استقلال هستند. پژمان منتظری هم یک گل برای استقلال به ثمر رسانده تا آمار مدافعان 7 گل از مجموع 38 گل این تیم باشد.

*سهم 48 درصدی هافبک ها!

استقلال مانند فصل قبل باز هم هافبک های گلزنی را در اختیار دارد. شاید این خاصیت این تیم در همه سالهایی است که قلعه نویی یا مظلومی هم مربیگری این تیم را در دست داشتند. فرشید اسماعیلی با 5 گل بیشترین سهم را بین آنها دارد. سرور جپاروف و داریوش شجاعیان نیز هر کدام 4 گله هستند. محسن کریمی که در یک دیدار 3 گل زد و بعد مصدوم شد هم در این گروه گلزن جای دارد. امید نورافکن و امید ابراهیمی نیز هر یک با یک گل در این تعداد سهیم هستند تا مجموع 18 گل استقلال توسط هافبک هایش به ثمر رسیده باشد.

*سهم 32 درصدی مهاجمان!

آنچه هواداران استقلال را تا پش از ورود مامه تیام آزار می داد گل نزدن های مهاجمان استقلال و موقعیت خراب کردن های آنها به ویژه علی قربانی بود. کسی که البته با دو گل اخیرش مقابل سیاه جامگان حالا با 5 گل بهترین گلزن استقلال در خط حمله محسوب می شود. پس از او جابر انصاری در 27 هفته فقط 4 گل زده است و مامه بابا تیام 2 گله است. بهنام برزای هم یک گل برای این تیم زده است. خط حمله استقلال تا اینجا فقط 12 گل به ثمر رسانده و آمار ضعیفی از خود برجای گذاشته است. آنها فقط 5 گل بیشتر از مدافعان تیم زده اند!!

*اثرگذاری هافبک ها در آسیا!

این گلزنی در لیگ باعث شده تا شفر به درستی گاهی به هافبک هایش در خط حمله هم اعتماد کند. دیدیم که در دیدار با الریان چطور زوج فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان از سوی شفر در نوک خط حمله به کار گرفته شدند و یکی (فرشید) پاس گل اول را داد و دیگری (داریوش) برای تیم پنالتی گرفت. همچنین در دیدار رفت با العین اسماعیلی ارسال کننده هر دو پاس گل مامه تیام بود تا بازی با نتیجه 2-2 تمام شود. یکی از پیشکسوتان استقلال در همین باره می گفت: "خدا این هافبک ها را از ما نگیرد".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • WORD IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    10 6
    اين چه متني هست گذاشتي آخه درك و فهم اين قدر پايين تا حالا فوتبال ديدي چيزي ازش ميفهمي ميدوني تاكتيك چيه ميدوني مصدوميت چي هست واسه ما اومدي تحليل نوشتي واقعا خاك بر.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس