کد خبر 844697
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
سانحه هوایی

روند سقوط پرنده‌های نظامی آمریکا که در یک ماه اخیر روندی صعودی داشته، ادامه یافت و روز جمعه، یک فروند بالگرد توپدار آپاچی در حین یک مأموریت آموزشی به زمین خورد و ۲ خلبانش کشته شدند.

به گزارش مشرق، سریال حوادث هوایی خونبار ارتش آمریکا ادامه دارد و امروز یک بالگرد توپدار ارتش این کشور سقوط کرد و ۲ خلبانش را به کام مرگ کشاند.

بیشتر بخوانید:

واکنش توییتری به سقوط ۳ هواپیمای آمریکایی

سقوط یک هواپیما در کالیفرنیا+عکس

این بالگرد که به لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا تعلق داشته، ساعت ۹:۵۰ روز جمعه به وقت محلی، در یک پایگاه محلی آموزشی در ایالت کنتاکی به زمین خورده است.

ارتش آمریکا گفته که تا زمان اطلاع‌رسانی به خانواده دو سرباز کشته‌شده، نام آنها اعلام نمی‌شود.

این ششمین سانحه هوایی  ارتش آمریکا در کم‌تر از یک ماه گذشته است؛ از ۲۳ اسفند، روزهای خونبار ناوگان هوایی ارتش آمریکا آغاز شد.

ابتدا دو خلبان یک فروند جنگنده اف-۱۸ که مشغول به یک عملیات آموزشی بودند، در فلوریدا سقوط کردند و کشته شدند؛ فردای آن روز، یک فروند بالگرد ترابری نیمهسنگین «بلک هاوک» که در حال انتقال سربازان آمریکایی در غرب عراق بود، به زمین خورد و ۷ سرباز را به کشتن داد.

۴ روز پیش، روز پرحادثه‌تری برای نظامیان آمریکا رقم خورد ابتدا یک جنگنده عمودپرواز «هریر» در حین فرود در پایگاه آمریکا در جیبوتی (شرق آفریقا) سقوط کرد که البته خلبانش به سلامت، ایجکت کرد. عصر همان روز اما، یک فروند بالگرد ترابری سنگین «سوپر استالیون» در کالیفرنیا سقوط کرد و هر ۴ سرنشینش کشته شدند.

فردای آن روز یک هم یک فروند جنگنده اف-۱۶ در نزدیکی پایگاه هوایی «نیلس» در نوادا سقوط کرد و خلبانش کشته شد.

فرسوده شدن تجهیزات ارتش آمریکا، یکی از محورهای تبلیغات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ بود؛ وی قول داده بود که با تخصیص بودجه‌ای مناسب، این مشکل را حل کند.

ترامپ برای مخارج امسال ارتش کشورش، بودجه‌ای ۷۱۶ میلیارد دلاری به کنگره پیشنهاد داد که البته تصویب شد؛ این بزرگ‌ترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 3
    خدا را شکر . خدایا خزان
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 1
    از بس پولتون رو خرج جنگ در منطقه می کنند ، پول کافی برای اورهال و بروز رسانی تجهیزات نظامی خودشون خرج نمی کنند
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 0
    آمریکا از لحاظ نظامی و آمادگی نظامی خیلی عقب رفته برعکس روسیه و چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس