کد خبر 844671
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: راکتور تحقیقاتی تهران با بهره گیری از توان داخلی بازسازی شد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، علی اکبر صالحی با بیان اینکه سن این راکتور ۴۰ سال بود اظهار داشت: در یک سال گذشته با تلاش محققان و جوانان ایرانی، این راکتور به طول کامل بازسازی شده و امروز راکتوری جوان در خدمت فعالیت های تحقیقاتی کشور است.

بیشتر بخوانید:

برجام منتفی شود ضرب شستی برای دشمنان خواهیم داشت

وی افزود: در کنار نوسازی این راکتور،​ نخستین بار مدار آزمایش سوخت هسته ای ایجاد و نصب شده است تا تاب آوری سوخت تولیدی برای استفاده در نیروگاهها نیز در این راکتور تحقیقاتی انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان خاطرنشان کرد: مدار نصب شده در این مجموعه، توان ایجاد فشار ۲۰ تا ۳۰ اتمسفر فشار و آزمایش تاب آوری سوخت تولیدی در برابر حرارت و تشعشعات راکتور را دارد.

صالحی ساخت این تجهیزات را افتخاری جدید برای محققان ایرانی دانست و افزود: این تجهیزات تست ساخته شده برای راکتورهای تحقیقاتی قابل استفاده است و گام نخست برای طراحی و ساخت تجهیزات تست در ابعاد بزرگتر با تاب آوری ۱۶۰ اتمسفر برای استفاده در روند تولید سوخت نیروگاهی است.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و کارگاهی ساخت این تجهیزات مدار تست سوخت هسته ای به همت جوانان ایرانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این مدار فرایندی ضروری در روند تولید سوخت نیروگاهی است و سوخت پیش از تکمیل فرایند تولید باید آزمایش های تاب آوری در برابر حرارت، فشار و تشعشعات راکتور را پشت سر بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 0
    تو حرف نزن
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    7 0
    آقای صالحی برای روز صنعت هسته ای چه خبری دارید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس