نقشه.jpg

در 48 ساعت گذشته، مجموعی از شبکه های تونلی چند کیلومتری در غوطه شرقی دمشق کشف شده که محله های مختلف را به یکدیگر متصل می کردند و امکان انتقال نیرو، سلاح در تونل ها وجود داشته است.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه در مناطق تازه آزاد شده غوطه شرقی برای کشف هسته های خاموش تروریست ها، انبارهای سلاح و مجموعه شبکه های تونلی و خنثی سازی تله های انفجاری ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق حجم خسارت های وارد شده به غوطه شرقی را در 7 سال گذشته گسترده و غیر قابل باور توصیف کرد و گفت: تروریست ها مکان سالمی را در غوطه شرقی نگه نداشته اند.

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

وی با بیان این که زندگی در غوطه شرقی دمشق ممکن نیست، افزود: گروه های تروریستی تمامی زیر ساخت ها را در مناطق مختلف نابود کرده اند و چیزی از کمربند سبز دمشق باقی نمانده است.

غیر قابل سکونت بودن غوطه شرقی برای مهاجران سوری
از بین رفتن تمام زیرساخت های غوطه شرقی توسط تروریست ها

این منبع میدانی با بیان این که بازسازی غوطه شرقی دمشق و بازگشت صدها هزار آواره و جنگ زده به دهها میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: مردم سوریه هیچ گاه کشورهای تروریست ها را نخواهند بخشید.

 به گزارش مشرق، در 48 ساعت گذشته، مجموعی از شبکه های تونلی چند کیلومتری در غوطه شرقی دمشق کشف شده که محله های مختلف را به یکدیگر متصل می کردند و امکان انتقال نیرو، سلاح در تونل ها وجود داشته است.

بیشتر بخوانید:

طوفان مردم، تروریست‌ها را در جنوب حماه فراری داد/ استقبال از ارتش سوریه با قربانی کردن گوسفند+ تصاویر و نقشه میدانی

منبع میدانی مشرق در غوطه شرقی دمشق اعلام کرد: کشف تونل های چند صد متری موضوع عادی در غوطه شرقی است چرا که تونل های وجود دارند که برای مثال شهرک جوبر را به شهرک عین ترما متصل می کردند.

شبکه های تونلی چند کیلومتری در غوطه شرقی

وی افزود: تونل های چند کیلومتری در غوطه شرقی به راحتی برای تردد خودروهای نظامی توسط تروریست ها احداث شده بود و نیروهای سوری برای آزمایش این تونل ها با خودرو در داخل تونل ها رانندگی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در شهرک جوبر ( غده سرطانی دمشق در زمان اشغال) یک شهرک زیر زمینی کشف شده که با ورودی شهر دمشق فقط 500 متر فاصله داشته و امکان انتقال تجهیزات و نیرو با خودروهای زرهی در آن فراهم شده بود.

کشف تونل های چند صد متری برای انتقال تجهیزات توسط تروریست ها

به گزارش مشرق، در حال حاضر حدود 95 درصد غوطه شرقی دمشق برای تامین امنیت و خنثی شده از تله های انفجاری از وجود مردم تخلیه شده است؛ تاکنون حدود 160 هزار نفر از غوطه خارج شده اند اما حدود 90 هزار نفر دیگر به عنوان سپر دفاعی در گروگان تروریست های جیش الاسلام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    31 1
    نگوئید جیش الاسلام بگوئید حیوان السعودی
    • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
      0 0
      باید مناطق تخریب شده به عنوان موزه جنایت غرب وسعود نگهداری شده و کنار آنها شهر های جدید ساخته شود واز این مناطق برای گردشگری جنگ استفاده بشه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    18 1
    نگوئید جیش الاسلام بگوئید حیوان السعودی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    21 2
    1- چرا عبادی پرواز هواپیماهای متجاوز را محکوم و آنها را به شورای امنیت شکایت نمی کند 2- چرا مجلس عراق سکوت کرده 3- چرا مردم عراق و شهرهای شیعه علیه حضور نظامی و تجاوز آمریکایی ها راهپیمایی نمی کنند باید هر روزه راهپیمایی انجام بدهند 4- چرا عملیاتی استشهادی علیه اشغالگران آمریکایی اسرائیلی در عراق صورت نمی گیرد
    • قریشی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      7 1
      به زودی ان شا الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس