کد خبر 844067
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
یوسی کوهن

رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل "موساد" ادعاهای تازه‌ای را علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، "یوسی کوهن" رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل "موساد" ادعا کرده است که 100 درصد مطمئن است که ایران هنوز متعهد به تولید یک بمب هسته‌ای است و اعتقاد دارد که جامعه بین المللی باید توافق هسته‌ای را تغییر داده یا آن را لغو کند.

وی توافق هسته‌ای با ایران را یک اشتباه وحشتناک ارزیابی کرده و گفته است: این توافق به ایران اجازه می دهد تا بخش های اصلی برنامه هسته‌ای اش را همچنان دست نخورده حفظ کند و تهران قادر خواهد بود تا ظرف چند سال سایر محدودیت های اعمال شده را نیز از بین ببرد.

رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل اظهار داشت: آنگاه ایران قادر خواهد بود تا اورانیوم مورد نیاز و کافی را برای زرادخانه بمب های هسته‌ای، غنی سازی کند.

وی از تصمیم مربوط به لغو تحریم های ایران نیز انتقاد کرد و گفت: لغو تحریم ها موجب افزایش چشمگیر رفتارهای تجاوزکارانه از سوی ایران شده و تهران همچنان به توسعه برنامه های موشک بالستیک دوربرد ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

از ترور سَرمهندس حماس تا استخدام سیستماتیک «پرستو»/چشمان رییس موساد به ایران دوخته شده است +تصاویر

کوهن در ادامه مدعی شد: به عنوان رئیس موساد 100 درصد مطمئن هستم که ایران هرگز ابعاد هسته‌ای نظامی برنامه خود را متوقف نکرده است. این توافق ایران را قادر خواهد کرد تا به این ابعاد نظامی نیز دست یابد. به همین دلیل است که من بر این باورم که توافق هسته ای یا باید به طور کامل تغییر کند یا لغو شود. ناکامی در انجام این کار یک تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواهد بود.

سایر مقام های رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز خواستار آن هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود یا آن را تغییر دهد. البته برخی محافل سیاسی رژیم صهیونیستی نیز به ابعاد مثبت توافق هسته‌ای ایران اشاره می کنند و بر این باورند که توافق هسته‌ای توانسته است توسعه برنامه هسته ای ایران را به تاخیر بیندازد.

ترامپ تا اواسط ماه می فرصت دارد تا درباره تمدید معافیت های ایران از تحریم های هسته‌ای تصمیم گیری کند. وی تهدید کرده است که در صورت عدم تغییر و اصلاح توافقنامه هسته‌ای از این پیمان خارج خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رسول ترک IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    1 2
    همچین میگه اسراییل انگار اتوبوس دو طبقه هست گمشو باو لجن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس