روزنامه

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید با مذاکرات موشکی با اروپایی‌ها، بهانه زدایی کنیم

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:

«سال ۹۷ هم مثل سال‌های گذشته برای ایران همواره حساسیت‌های خاص خودش را دارد. مشخصاً تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه یک نقطه عطف در سال جاری است که دولت ترامپ می‌خواهد تکلیف خودش را با برجام مشخص کند. ترامپ اعلام کرد که برجام را پاره خواهد کرد مگر اینکه دغدغه‌های سیاسی-امنیتی پایان‌ناپذیر آمریکایی‌ها در دل برجام گنجانده شود. لذا نوعی آماده باش سیاسی-دیپلماتیک در ایران هم برای اینکه چه نوع رفتاری در پیش بگیرد، ایجاد شده است. درواقع ما باید عقلانیت بیشتری را در سیاست خارجی‌مان حاکم کنیم و نباید وارد فضای انتحاری شویم که ممکن است برایمان طراحی شود ...ما باید وارد یکسری مذاکرات جدی امنیتی با اتحادیه اروپایی شویم که در آنجا دغدغه‌های متقابل خودمان را مطرح کنیم. اروپایی‌ها باید بفهمند که اگر ایران و موشک‌های ایران و توان عمق استراتژیک ایران و جنگیدن ایران با تروریست‌ها نبود، تهدید عملی داعش حتماً به مرزهای اروپا می‌رسید...شکل دهی یک راهبرد و مذاکرات جدی امنیتی با اتحادیه اروپایی برای اینکه بهانه‌زدایی شود از اینکه ایران را تهدید اروپا نشان دهند. ایرانی‌ها از سال ۲۰۰۱ میلادی که برنامه موشکی شهاب ۴ خود را به حالت تعلیق درآوردند، نشان دادند که برای امنیت جامعه جهانی و به‌خصوص امنیت اروپا احترام قائل هستند».

اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. این جریان با همین شیوه و با دوگانه سازی دروغین «هسته ای-معیشت»، صنعت هسته‌ای را به تعطیلی کشاند ولی در سوی مقابل، تحریم‌ها پابرجا ماند و هیچ دستاوردی از برجام عاید ایران نشد. در حال حاضر نیز این جریان همسو با عملیات روانی دشمن، مدعی است که باید درباره توان موشکی کشورمان، بهانه زدایی کنیم و روند خسارت بار برجام را در حوزه موشکی و منطقه‌ای نیز پیاده سازی کنیم!

چندی پیش روزنامه شرق در یادداشتی به قلم یکی از کارشناسان سیاسی وزارت امور خارجه با عنوان «غروب برجام» نوشته بود: «بهتر است تهدید ترامپ برای اصلاح برجام را جدی گرفت و...به کاستن از تنش‌های منطقه‌ای برخاست. به‌نوعی باید به‌دنبال "برجام ۲" در منطقه بود و موضوع "برجام ۱" را پایان‌یافته نشان داد».

«ناصر هادیان» از حامیان برجام نیز در هفته‌های گذشته در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه ایران با اشاره به موضوع مذاکرات موشکی گفته بود: «من مخالف ردکردن کلیت مذاکره هستم. چه دلیلی دارد بگوییم مذاکره نمی‌کنیم؟ حتی درباره موضوع موشکی. سوای مذاکرات، یک راه دیگر هم پیش پای ایران وجود دارد و آن اینکه به کشورهای خواهان مذاکره پیشنهاد دهد که برای مدت زمان محدودی برد موشک‌های خود را مثلاً از ۲ هزار کیلومتر افزایش نمی‌دهد. نتیجه چنین پیشنهادی این است که ایران خودش داوطلبانه و بدون فشار هیچ کشوری این کار را کرده و هروقت اراده کرد، می‌تواند دست از این تعهد بردارد. ضرر آن نیز این است که این کار را بدون هیچ ما به ازایی انجام می‌دهد. اما آنچه از این اقدام یکجانبه حاصل می‌شود، ایجاد نوعی اعتمادسازی بین المللی است».

جماعتی که ادعای تسلط بر زبان دیپلماسی را داشت، یک روز مدعی شد که «امضای کری تضمین است»، روز دیگر مدعی شد که «اروپا تمام قد مقابل ترامپ ایستاده است» و موگرینی هم گفته است که «هر چه تهران بگوید». اما همانطور که منتقدان نیز بارها و بارها اعلام کردند، اروپا با آمریکا همصداست و قصد دارد تا اقتصاد ایران را معطل برجام نگه دارد. دیروز به بهانه هسته‌ای و امروز به بهانه موشکی. بنابراین تنها نتیجه بهانه زدایی، خالی شدن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت و استمرار دستاورد تقریباً هیچ است.

** ابطحی: جار و جنجال درباره یک اپلیکیشن خارجی، نشانهٔ عقب‌ماندگی فرهنگی است

«محمد علی ابطحی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «تلگرام، اینترنت نیست» نوشت:

«بحث "تلگرام" و فیلتر شدن یا نشدن آن به یک بحث ملی تبدیل شده است. مسوولان عالیرتبه کشور در این چند روزه اظهارنظرهای مختلفی کرده‌اند. صرف اینکه یک اپلیکیشن ساخت کشوری در کشور دیگری اینقدر مورد گفت‌وگوی مسوولان عالیرتبه قرار گیرد نشانه‌ای از عقب‌ماندگی فرهنگی است. یک اپ باید کلی پول خرج کند که در کنار رقبایش اسمش در یک رسانه دست چندمی مطرح شود. عملاً در رسانه‌ها و در کلام مسوولان تلگرام به جای اصل اینترنت نشسته است که این حساسیت نسبت به یک اپلیکیشن مایه تأسف و انحطاط فرهنگی است. برای شکستن انحصار باید سرویس‌دهنده‌های داخلی کیفیت و امنیت داشته باشند تا به صورت طبیعی و به دلیل سرعت بیشتر برای دانلود کردن خود به خود مردم به سرویس‌های داخلی مراجعه کنند. در مورد پیام‌رسانان داخلی کیفیت بخشیدن به آنها کار دشواری نیست. جوانان اهالی فضای نت و تحصیلکردگان این حوزه آن قدر توانایی دارند که بتوانند مشکلات فنی و باگ‌های احتمالی را سامان دهند».

در روزهای گذشته «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته بود انتشار پول مجازی تلگرام ضربه‌ای جبران ناپذیر به اقتصاد ایران خواهد زد. این کار دقیقاً مشابه فعالیت شرکت‌های هرمی است که بدون آنکه کالایی وارد کشور شود یا خدماتی صورت گرفته باشد پول ملی و اندوخته ایرانیان را از کشور خارج خواهد کرد و به تدریج دود آن به چشم مردم خواهد رفت.

یکی از فعالین فضای مجازی با اشاره به جنجال رسانه‌ای و شیون و زاری برای تلگرام نوشت: «چرا نمی‌گذارند پرچم تلگرام در مقابل پیام‌رسان‌های بومی بیافتد؟! ما روزانه ۳۰ گیگ پهنای باند کشورمان است.۲۵ گیگ آن را تلگرام می‌سوزاند.۴، ۵ شرکت عمده، وارد کننده پهنای باند کشور و فروشنده اصلی آن هستند. حال پیدا کنید مالکان آن ۴، ۵ شرکت را. معادله حل می‌شود!».

یکی دیگر از فعالین فضای مجازی نیز با اشاره به جنجال درباره باگ (حفره امنیتی) شبکه‌های پیام رسان داخلی نوشت: «همان ایرادی که شبکه‌های پیام رسان داخلی داشتند و برطرف شد، در ابتدای فعالیت تلگرام نیز وجود داشته است».

** روش دولت برای جبران کسری بودجه، موجب افزایش فقر و نابرابری است

روزنامه شرق در گزارشی اقتصادی نوشت:

«در اقتصاد تک‌محصولی ایران، تنها راه‌حل مرسوم و سهل‌الوصول برای رفع کسری بودجه و تنگناهای مالی نرخ ارز است و با نادیده‌گرفتن ریشه‌ها و عوامل کلیدی، نسخه افزایش نرخ ارز و اقلام اساسی به‌عنوان تنها راهکار کلیدی اقتصاد معرفی می‌شود. این نسخه برای گذران روزمره امور دولت و استمرار کسب منافع رانتی‌ها، همه فشارها را با اعمال مالیات تورمی به عامه مردم منتقل می‌کنددراین‌میان به سود بنگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی و قشر قلیلی از جامعه بخش خصوصی واقعی و مردم روزبه‌روز نحیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند؛ بنابراین سیاست‌گذاری‌ها به جای کاهش نرخ تورم و پرداختن به ریشه مشکل به درمانی معطوف می‌شود که اقتصاد را وارد مارپیچ تورمی و دور تسلسل مخرب «افزایش نرخ ارز > افزایش نرخ تورم > افزایش نرخ ارز» می‌کند. این در حالی است که مالیات تورمی در اصل فشار آن به اقشار ضعیف و متوسط وارد می‌شود.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در سناریوی اعمال مالیات تورمی به جای «قطع مخارج غیرحاکمیتی و غیرضروری دولت»، «قطع یا حداقل توزیع و کاهش تدریجی رانت‌ها» و اخذ مالیات از ثروتمندان و درآمدهای بالا»، با ایجاد تورم (از طریق بالابردن بهای اقلام کلیدی، خدمات دولتی و نرخ ارز) فشار همه اینها به عامه مردم منتقل می‌شود که پیامدهای آن افزایش فقر و نابرابری، تشدید رکود در بخش خصوصی و بیکاری است. بنابراین نادرست‌ترین نوع مالیات، مالیات تورمی است که اقشار ضعیف و طبقه متوسط را هدف می‌گیرد».

«سیده فاطمه مقیمی» عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مهم‌ترین آثار منفی افزایش نرخ ارز را می‌توان در افزایش نرخ تورم و کاهش تولید دید که تهدیدی برای نرخ رشد اقتصادی محسوب می‌شود، اما عامل مخرب‌تر از رشد نرخ ارز در اقتصاد، نوسانات پی‌درپی قیمت است که به بی‌ثباتی اقتصادی دامن می‌زند. عدم ثبات قیمت ارز باعث می‌شود امکان هیچ‌گونه پیش‌بینی در بازار و محاسبات اقتصادی وجود نداشته باشد، چراکه نهاده‌های تولیدی اولیه بر مبنای مواد اولیه وارداتی شکل می‌گیرد».

روزنامه ابتکار نیز در شماره امروز در گزارشی اقتصادی نوشت:

«می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. در اولین جلسه هیات دولت امسال، رئیس جمهوری برنامه ریزی دولت برای ریشه کن کردن فقر و کاهش فاصله دهک‌های درآمدی را برنامه اصلی دولت در سال جاری عنوان کرد...نگاهی به اتفاقات اخیر اقتصادی که در سطح کشور رخ داده است، نشانه‌هایی از عملکرد دولت در خلاف جهت کاهش فقر دارد. اولین موضوعی که این نشانه را تأیید می‌کند، این است که در ۳ ماه اخیر قیمت دلار افزایش هزارتومانی را تجربه کرده است. این اتفاق به گفته کارشناسان اقتصادی آثار تورمی به دنبال دارد و باعث کاهش قدرت خرید مردم نیز می‌شود».

گفتنی است روزنامه بهار-۲ بهمن ۹۶- در مطلبی نوشته بود: «مسئولان اقتصادی دولت چند روزی از اجرای برجام نگذشته بود که از برنامه دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز برای جلوگیری از رانت و فسادهای موجود در این حوزه که به دلیل ارز دونرخی است خبر دادند اما حالا و با وجود گذشت دو سال از آن وعده‌ها نه تنها خبری از تک نرخی شدن ارز نیست بلکه شاهد افزایش بی سابقه قیمت دلار و عبور آن از رکوردهای قبلی هستیم».

در حال حاضر قیمت دلار به حدود ۵۲۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که ۲۶ دی ماه ۹۴ -روز اجرای برجام-قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود. نکته قابل توجه اینجاست که پس از تبلیغات گسترده دولت و رسانه‌های اصلاح طلب درباره گشایش‌های اقتصادی در پسابرجام، عده‌ای با اسکناس یک دلاری آمریکا و هزار تومانی و پانصد تومانی ایران در خیابان‌های تهران جشن گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • پیچ در پیچ DE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    65 38
    اصلاح طلبان در واکنش به رفتارهای زیاده خواهانه آمریکا تنها یک پیشنهاد دارند و آن اینکه یکطرفه امتیاز بدهیم و انتظار امتیازگیری هم نداشته باشیم. خرج که از کیسه مهمان بود - حاتم طائی شدن آسان بود.تا از جیب مردم بره خیالی نیست. کلا اصلاح طلبان در هر موضوعی که فشار بیاورید جا میزنند فقط موشکی نیست.بند را اب دادند رفت .
    • US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      6 0
      خاک بر سرشان که کشور دارن مفتی میدن بیگانه .این شاهکار بحران دیگه مذاکرات موشکی حقوق بشر هم بازندگان کردن بقایی اعتصاب غذایش کامل شده برای دشمن
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      9 0
      هر کس در برابر قدرت دفاعی و بازدارنده حرف از مذاکره بزند یا بسیار بسیار بی شعور است و یا خائن . و در هر صورت به این بدخواهان نباید اجازه پر حرفی داد
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      28 2
      هر وقتی غربی ها به تعهداتشون در برجام عمل کردند میشود با انها درباره موضوع دیگری مذاکره کرد وگرنه هیچ ابلهی با بدقول و بد عمل مذاکره نمی کند . وقتی غربی ها حتی یک مورد هم به قول خود عمل نکردند چه مذاکره ای . خدا کند این احمق برجام را پاره کند تا ما انرا اتش بزنیم و شما غرب زده ها هم خفه شوید
  • رسول ترک IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    54 5
    اینا انگل ایرانن و باید جمعشون کرد
  • مسعود FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    48 5
    خدایش چقدر پول گرفتین واسه مذاکره موشکی؟ خیلی احمقانس این تفکر وقتی اطراف کشور تا بن دندون به جنگنده های امریکایی و موشک های بالستیک چینی تسلیح شدند و بودجه دفاعی عربستان 11 برابر و قطر و حتی امارات چندین برابر ایرانه و سخن از جنگ با ایران تا 10 سال دیگه میاره یعنی که ایران با خلع سلاح موشکی هیچی برای دفاع در اسمانش نداشته باشه و نتونه حملات دشمن رو تلافی کنه و عملا ایران رو به یمن تبدیل کنند ثانیا مردم چه خیری از توافق هسته ای بردند که این بار می خواهید توی موشکی مذاکره کنید حالا جدا از بحث علاقه به نظام شما اگه لااقل وطن پرست هم بودید این حرفو نمی زدید کسی که حرف مذاکره موشکی می زند یا دیوانه است یا خیلی احمقه یا اینکه خائن و وطن فروش هست
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    1 13
    مواظب لاشید
  • محسن IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    36 2
    خدا مارا از شر وطن فروشهای بی دینی مثل شما نجات دهد
  • پویا US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    41 2
    به نظر شما غیر از وطن فروش چه واژه ای میتوان برای گوینده جمله برجام موشکی اطلاق کرد
  • جنبش سبز ۸۸ IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    3 60
    بالأخره باید یه جوری با آمریکا و متحدانش کنار بیاییم اونم با برجام موشکی #درود_بر_روحانی #درود_بر_اصلاحات
    • سید IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      43 1
      همان طور که قاجاریه و پهلوی با آنها کنار آمدند! واقعاً که حماقت اصلاح طلبان تهوع آور انتهایی ندارد!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      37 0
      درود برهمه ایرانیها باشرافت صنعت پیشرفته ی هسته ای برای اعتماد سازی تعطیل شد ؟ ایران به پنجاه سال پیش عقب رانده شد. ایا امریکا واروپا پایبند برجام بودند ؟ صنعت نظامی و موشکی ایران یک صنعت بومی دفاعی میباشد ، ایا اگر ساختار دفاعی از ایران گرفته شود ، دشمنان یک لحظه در حمله واشغال ایران تردید بعمل می اورند؟
    • سینا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      51 0
      به وقتش ناموس و بعدش جون شما رو هم میخوان.
    • محمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      3 0
      برو کودتو بخور
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    58 0
    با برجام هسته ای با آمریکا و اروپا کنار اومدی خیلی چیزها بهت داد حالا نوبت برجام موشکی است. وطن فروشها؟!
  • محمدعلی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    68 0
    به این وطن فروشان بگید خفه شوند این تو بمیری از اون تو بمیری از نیست
  • مهماندار هواپیما IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    50 0
    صد رحمت به دولت شاه اگر باج میداد امکانات هم می گرفت اما این اقایان برای ویزا و گرین کارت خانواده هایشان کشور را می فروشند و مردم هم کف می زنند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    21 2
    به اسرائیل حمله باید کرد هرچه سریعتر
  • شریف زاده IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    29 0
    روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:باید با مذاکرات موشکی با اروپایی‌ها، بهانه زدایی کنیم !!!؟؟؟ (( لطفا دهان کثیفتان ببندید. و قلم مسمومتان را غلاف کنید و آیه یاس کمتر به خورد مردم دهید. )) بجای این کار. برای مردم امید ایجاد کنید ، کارکنید و قدردان این مردم باشید.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      15 0
      با مذاکرات موشکی می خواهید خیانتتان را تکمیل کنید ای نوکران آمریکا ، ولی کور خوانده اید.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    30 0
    مگر موشک ورق پاره و حرفهای بی مقدار روزنامه شماست که بی ارزش باشد - موشک ابزار دفاع از نوامیس مردم است و اختیار آن در دست فرماندهان نیروهای مسلح است خلع سلاح نیروهای مسلح یعنی عملیات موفق دشمن در شکست و اضمحلال نیروها مشخص کنید شماها به عنوان ستون پنجم دشمن دارید عمل می کنید یا نمی دانید بدانید مسلما مجازات شماها اعدام است.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    58 0
    روزنامه آرمان سگ کی باشه که بخواد بزرگتر از آرمانش حرف بزنه نوکر آمریکایی ! باش . خود فروخته ای ! باش . مرعوبی ! باش . غلط میکنی وطن فروشی کنی . غلط میکنی هم آواز دشمن بشی . غلط میکنی ... غلط میکنی ......
    • NL ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      43 0
      خب آرمانش آرمان خدمت به آمریکا وانگلیس واسرائیل است نه اسلام وانقلاب.اینها از کفار بدترند.
    • رحمان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      1 3
      قرصهای آرامبشخت رو نخوردی ها
  • محمود IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    43 0
    برجام موشكى اخرين انها نخواهد بود امريكاييها فهميده اند كه در ايران جاده صاف كن دارند وبه همين صورت ادامه خواهند داد اما سؤال اينجاسىت كه اين اقايان چه كاره هستند كه راجع به امنيت حيثيت ومنافع ملى كشور اينگونه اظهار فضل ميكنند تدبيرى كه تاكنون بخرج داديد بس است متاسفانه سياست برمبناى ترس راعقلانيت قلمداد كرديد ونتيجه اش به كشور تحميل شد ولى بعد از اين برمبناى نيست عين وطن فروشيست
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    57 0
    جریان به اصطلاح روشنفکر اصلاح طلب بدون هیچگونه اراده ای از خود تمام خواسته های غیر مشروع و مداخله جویانه ی طرف غربی اروپایی را بصورت مرغ مقلد تکرار میکنند
    • NL ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      61 0
      وطن فروشی شاخ ودم ندارد.بابا عده ای تو جامعه خیلی عقب مانده هستند که به این خائنین اصلاح طلب دل بستند.
  • علی حسین IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    5 83
    ایران چه دارد که اروپا باید به جای آمریکا طرفش را بگیرد.همین هم که تا الان با ما کنار اومده زیادی است.
    • NL ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      43 0
      عجب بی غیرتی
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      51 0
      شما شرافت را می شناسی؟ وجدان را چطور؟ ...؟...؟ ..!!!!! خودت فهمدیده ای چی نوشته ای
    • رستم SE ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      51 1
      ایران شرف دارد غیرت دارد مرز دارد حدود دارد دین دارد قوای نظامی بی اندازه دارد فرهنگ دارد تاًثیرگذاری دارد اسمان دارد خورشید تابان دارد نفت دارد گاز دارد کشاورزی دارد خاک دارد معادن دارد جوانان دانشمند دارد استقلال دارد ناموس دارد و خیلی چیزهای دیگر که اربابان غربی شما خیلی بهتز از مغز فسیل شده شما به ظاهر اصلاح طلبان از انها باخبرند.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    92 0
    تفاوت این جماعت با وثوق الدوله ها ی اشرافی چیست و چه فرقی میکنه؟ اینا هم مانند اونا دارن باج میدن.
  • احمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    61 0
    اگر بعد از برجام موشکی ایرانی باقی بماند ، اصلاح طلبان به دنبال برجام نفتی ( تقدیم میدان های نفتی به امریکا ) خواهند بود نخند ، مگر باورت میشد قبل برجام یک عده گفتند بعد هسته ای نوبت موشکیه که حالا باورت نشه بعد موشک نوبت نفته!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    73 0
    اگر دادسرای نظامی و دادستان کل ابن جاسوسان و عوامل دشمن در تهدید نوامیس مردم در همراهی با دشمن برای خلع سلاح نیروهای مسلح را مجازات نکننند مردم راسا اقدام خواهند کرد و مسؤلیت آن متوجه سیستم دادرسی بی توجه کشور به مصالح ملی است
  • NL ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    47 0
    این اصلاح طلبان آمریکای واسرائیلی عجب بی غیرت وبی ناموسند.
  • یک جانباز IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    9 0
    میشه از این جلو افتادگان فرهنگی و امید غربی ها برای مدتی ساکت شوند تا مردم تکلیف غرب را یکسره کنند اینها پولدار که هستند باز هم حکومت به این سینه چاکان آمریکا وام بدهد تا از این مملکت بروند و برای همیشه غربی ها نا امید بشوند و در انتظار امتیازهای یکطرفه نباشند
  • بی نام AE ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    60 0
    این آقایان نه تنها ترسو بلکه کم فکر هستند دقیقا مثل پادشاهان قاجار
  • حیدر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    چطوره برای بهانه زدایی کشور رو تقدیم امریکا کنیم؟:) یا حتی میتونیم خودمون خودمونو نابود کنیم که کلا نباشیم و بهانه دست امریکا ندیدم
  • فریبا IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    این وطنفروشان خائن مملکت رو با ترسشان از تهدیدات هر بزمچه ای به فنا دادند ای لعنت بر این تفکر لیبرالی سازمان مسلکی
  • سید رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    تاکی میخواهید بفکر رضایت دوشمن وگول زدن خود وملت باشید،؟؟؟؟برجام و......ووضعیت لیبی وبد عهدیهابس نیست؟بخدا جواب اعمالشان را خائنین میدهند
  • اصلاحات IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    0 2
    باز ساندیسی ها نمیذاره برجام موشکی اجرا شود حماقت ساندیسی ها انتهایی ندارد
  • محمدصادق رهسپار. IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    واقعا كه همتون مزدور آمريكا بودين و هستين .اما تا رهبر عزيزمون زندس نميزاره ايران عزيز زير يوغ كدخداي شما بره و ب ياري خدا اين آرزو رو ميبرين تو كفنتون.اين مطالب منحط و منحرف هم كارايي نداره و مردم واقعا ديگه شناختنتون كه فقط شعارين و شعار و شعار و طبل تو خالي و پوچ و ي كرم وابسته و غرب گرا كه خودشو هيچ ميدونه و ميگه بدون كدخدا ميميرم.بقول جان كري كدخداتون:براي نوه هاتون تعريف كنيد كه ب چه راحتي و مث آب خوردن ظريف و تيمش را فريب دادم!!!!شما اينا هستين.اما ايشالا رهبر عزيز سايش بالاسرمونه و ايران آزاد و امن و هميشه مستقل ميمونه و ب دانشمندا و جوونا و نخبه هاي علمي خودش متكي هس كه در همه عرصه ها همه ي كشورا آرزوي ي لحظشون رو دارن.اونوقت شما ميشي اين!!!!
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    یعنی در هیچ کشوری نمی توان به این راحتی بر ضد منافع ملی و امنیتی صحبت کرد و راحت بود.همچین بلایی سر آدم میارن که کلا اضهار نظر از یادش بره.
  • حمید US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    اسهال طلبان باید قرص غیرت بخورند تا میکروب وطن فروشی در باطن و ذاتشان از بین برود
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    خداوند شر اصلاح طلبان را از سر ملت ایران کم کند که کمتر از شر شیطان نیست
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    1 0
    تو نجسی اول اصلاح طلب دوم اسراییلی سوم سگ یعنی جلو اینها سگ عین طهارته
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    63 0
    ملت ایران اجازه نمی دهد که برجام تکرار شود
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    45 0
    فقط اقتصاد مقاومتی
  • SE ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    75 0
    چقدر خاک بر سر و حقیراند کسانی که برای بقا در قدرت و چریدن در ثروت حاضراند مصالح دفاعی و امنیتی کشور را فدا کنند در واقع اینها از رجوی و صدام هم دشم تر و پست تر هستند
  • مهران IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    61 1
    بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست .
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    بعضیها در هر چیزی آخر باشند در وطن فروشی تو دنیا نظیر ندارن
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    در قضیه موشکی عقب نشینی کردیم چی گیرمان اومده‌.. که از عقب نشینی در قضیه موشکی گیرمان بیاید؟!!!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    در روز اجرای توافق، همه تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی و حتی موشکی و تسلیحاتی بالمرّه (یکجا) برداشته خواهد شد.....واقعا باید بخندی یا گریه کنی...
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    اصلاح طلب ها برای بقدرت رسیدن ودر قدرت ماندن استقلال کشور را ازبین خواهند برد
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 0
    رفتار این آدم ها انسان را یاد خائنین قاجار و پهلوی می اندازد که این کشور را به بیگانه سپردند وقرار دادهای ننگین امضاء کردند .
  • جاسم IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    2 0
    بعضی مسئول نماها روی شاهان قاجار که عهدنامه نگین ترکمنچای وگلستان را امضا کردند سفید کردند خدا لعنتشان کند از مسببان فتنه تا وارثان ان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس