کد خبر 843861
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
معصومه آقا پور علیشاهی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قطعاً نرخ تورم در سال 97، تک رقمی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، «معصومه آقاپور علیشاهی» در خصوص نرخ تورم در سال 97 اظهار داشت: در مقاله‌ای آمده بود که اقتصاددانان کشور قریب به اتفاق نرخ تورم برای سال جدید را 12 تا 15 درصد پیش‌بینی کردند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: اما برای پیش بینی نرخ تورم در سال جدید باید در خصوص قیمت دلار، شرایط اقتصادی ایران و سهم آن در جهان بحث کنیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نرخ تورم ایران به عوامل متعددی بستگی دارد، یادآور شد: تورم در کشور به مسائلی چون جایگاه اقتصاد ایران در جهان بستگی دارد و دو موضوع اساسی نقش به‌سزایی در میزان تورم اقتصاد ایران دارد.

آقاپور با بیان اینکه تورم روانی نیز در ایران نقش‌آفرینی می‌کند، توضیح داد: تورم روانی که با افزایش قیمت دلار و سایر هزینه‌ها از جمله افزایش حقوق کارگران، تکنولوژی‌های تک اتفاق می‌افتد، تأثیر بیشتری از تورم واقعی دارد و شاهد هستیم که این نرخ بیش از تورم واقعی روند صعودی را طی می‌کند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تا امنیت کسب و کار و سرمایه‌گذاری تقویت نشود و زنجیرها از پای تولیدکننده داخلی باز و با بازار جهانی تعامل برقرار نشود، پیش‌بینی تورم پیش‌بینی بی‌مورد است، بنابراین اول این موارد را باید بر طرف کنیم تا بتوانیم در باره نرخ تورم و کنترل آن کار کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچقدر این عوامل بیشتر باشند، قاعدتاً نرخ تورم بالاتر خواهد بود، گفت: قطعاً نرخ تورم در سال 97 تک رقمی نخواهد بود، چراکه تأثیر افزایش نرخ دلار در بهمن و اسفند سال گذشته، از اردیبهشت در شاخه تولید خود را نشان خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 0
    از كرامات شيخ ما اين است شيره را خورد و گفت شيرين است! كرامات شما در كنترل تورم مصداق عيني گفتار فوق است... بيچاره مردم...
    • US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      0 0
      مشرق در مورد افزایش قیمت خودرو در سال 97 ی مطلب بزن
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    1 0
    الان که تورم تک رقمیه پدر ملت را در آوردید خدا رحم کنه بعه 15 درصد خدا لعنت کنه کسی را که برای میز با حیات ملتی بازی می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس