کد خبر 843603
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
فوتبال

در حالی که پنج هفته تا پایان لیگ دسته اول باقی مانده، پنج تیم برای صعود به لیگ برتر شانس بیشتری دارند.

به گزارش مشرق، تنها پنج هفته تا پایان لیگ دسته اول فوتبال و رونمایی از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر باقی مانده است. پنج هفته‌ای که برای تیم‌های دارای شانس صعود،‌ به خصوص پنج تیم اول جدول،‌ از اهمیت زیادی برخوردار است. نگاهی به هفته‌های باقی‌مانده و سرنوشت‌ساز لیگ دسته اول می‌اندازیم جایی که از 5 تیم مدعی دو تیم جواز صعود به لیگ برتر هجدهم را کسب خواهند کرد؛ البته هنوز تیم‌های رده‌های ششم تا دهم جدول، یعنی اکسین، ملوان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان روز کاغذ شانس صعود دارند،‌ اما پنج تیم اول جدول، گزینه‌های اصلی صعود به شمار می‌روند.

1-نفت مسجدسلیمان - 57 امتیاز

صدرنشین رقابت‌ها،‌ بیشترین بخت صعود به لیگ برتر را دارد. شاگردان محمود فکری،‌ سه امتیاز با تیم دوم و پنج امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارند. این یعنی نفتی‌ها برای بازگشت به لیگ برتر پس از وقفه‌ای چهار ساله، به 11 امتیاز از 15 امتیاز باقی مانده فاصله دارند. آنها البته کار راحتی در پنج مسابقه باقی مانده نخواهند داشت. نفت باید مقابل نساجی و بادران، دو مدعی اصلی صعود بازی کند و در البرز به مصاف اکسین، بهترین تیم دیدارهای خانگی برود. با این حال نفت را باید صاحب بیشترین شانس صعود دانست.

هفته سی‌ام (15 فروردین): نفت مسجدسلیمان - برق جدید شیراز
هفته سی‌ویکم (21 فروردین): اکسین البرز - نفت مسجدسلیمان
هفته سی‌ودوم (28 فروردین): نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران
هفته سی‌وسوم (4 اردیبهشت): بادران - نفت مسجدسلیمان
هفته سی‌وچهارم (10 اردیبهشت): نفت مسجدسلیمان - مس رفسنجان

2-خونه‌به‌خونه بابل - 54 امتیاز

شاگردان دراگان اسکوچیچ به دلیل حضور در فینال جام حذفی، شرایط متفاوتی نسبت به سایر مدعیان دارد. فینالیست جام حذفی که در سه دیدار متوالی متوقف شدند و فرصت صعود به صدر جدول را از دست دادند، پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای دوباره به رده دوم جدول بازگشتند. مصاف با تیم‌های پایین جدولی مانند برق جدید شیراز، شهرداری تبریز و شهرداری ماهشهر می‌تواند نوید دهنده صعود تیم متمول بابلی پس از سه سال تلاش برای رسیدن به این هدف باشد.

هفته سی‌ام: خونه‌به‌خونه مازندران - شهرداری تبریز
هفته سی‌ویکم: ملوان بندر انزلی - خونه‌به‌خونه مازندران
هفته سی‌ودوم: خونه‌به‌خونه مازندران - شهرداری ماهشهر
هفته سی‌وسوم: اکسین البرز - خونه‌به‌خونه مازندران
هفته سی‌وچهارم: خونه‌به‌خونه مازندران - برق جدید شیراز

3-فجر سپاسی شیراز - 52 امتیاز

زردپوشان شیرازی سال گذشته در آخرین روز از سقوط به لیگ دسته دوم نجات یافتند و این فصل یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند. فجر که در نیم‌فصل اول با نتایج متوسط خود در میانه‌های جدول به سر می‌برد، با سه بردی که در چهار هفته گذشته به دست آورد، خود را تا رتبه دوم جدول بالا کشید. حساس‌ترین دیدار فجر در هفته‌های آینده، مصاف با نساجیِ متحول‌شده در قائمشهر خواهد بود که می‌تواند یکی از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر را مشخص کند.

هفته سی‌ام: فجر سپاسی - اکسین البرز
هفته سی‌ویکم: شهرداری تبریز - فجر سپاسی
هفته سی‌ودوم: فجر سپاسی - مس کرمان
هفته سی‌وسوم: نساجی مازندران - فجر سپاسی
هفته سی‌وچهارم: فجر سپاسی - صبای قم

4-نساجی قائمشهر- 51 امتیاز

پس از برکناری پاشازاده از هدایت قرمزپوشان قائمشهری به دلیل اختلاف با مدیران باشگاه، داود مهابادی نتوانست انتظارات را برآورده کند و نتایج ضعیفی با نساجی کسب کرد. اخراج مهابادی و حضور جواد نکونام روی نیمکت نساجی اما، شروع دوباره‌ای برای «شهر خسته» در راه صعود به لیگ برتر بود. نکونام با نساجی به سه پیروزی و یک تساوی دست یافته و دو دیدار سخت مقابل نفت و فجر برای صعود پیش رو دارد. نساجی در پنج هفته آخر،‌ با تیم‌های سقوط کرده صبا و راه‌آهن بازی دارد که 6 امتیاز این دیدارها، کمک شایانی به پایان دادن به حسرت 24 ساله صعود به لیگ برتر خواهد کرد.

هفته سی‌ام: صبای قم - نساجی مازندران
هفته سی‌ویکم: نساجی مازندران - ماشین‌سازی تبریز
هفته سی‌ودوم: نفت مسجدسلیمان - نساجی مازندران
هفته سی‌وسوم: نساجی مازندران - فجر سپاسی
هفته سی‌وچهارم: راه‌آهن - نساجی مازندران

5-بادران - 49 امتیاز

نارنجی‌پوشان تهرانی در 6 دیدار اخیر خود تنها یک پیروزی به دست آورده و کاملاً از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند. شاگردان محمد ربیعی که نیم‌فصل اول را با رتبه دوم به پایان رساندند، در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی کسب نکردند و اکنون در جایگاه پنجم لیگ دسته اول جای دارند. مدیران باشگاه بادران که حسابی برای تیم خود خرج کرده‌اند، به کمتر از صعود راضی نخواهند شد و نمی‌خواهند دوباره در رسیدن به این مهم ناکام بمانند. حساس‌ترین دیدار بادران که در تعیین سرنوشت صعود نقش بسیار مهمی دارد، مقابل نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

هفته سی‌ام: بادران - مس رفسنجان
هفته سی‌ویکم: مس کرمان - بادران
هفته سی‌ودوم: بادران - صبای قم
هفته سی‌وسوم: بادران - نفت مسجدسلیمان
هفته سی‌وچهارم: ماشین‌سازی تبریز  - بادران

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس