محمدبن سلمان نمایه

ولیعهد عربستان گفت که اگر صلح محقق شود منافع مشترک زیادی میان اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در تازه ترین اظهارات خود گفته است: ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر صلحی برقرار شود، سود زیادی میان اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهایی مانند مصر و اردن ایجاد می شود.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که قصد دارد بر آن حکمرانی کند.

بن‌سلمان در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» در توضیح این مثلث شرارت، مدعی شد: «اولین ضلع این مثلث رژیم ایران است که می‌خواهد ایدئولوژی افراطی خود را رواج دهد...در مثلث شرارت،‌ آنها قصد دارند با توسل به قدرت، یک امپراطوری ایجاد کنند».

وی در ادامه ادعاهایش علیه ایران افزود: «انقلاب اسلامی در سال 1979 رژیمی بر پایه یک ایدئولوژی شرورانه ایجاد کرد...ما با ایدئولوژی رژیم ایران مشکل داریم. مشکل ما این است که از نظر ما آنها حق دخالت در امور ما را ندارند».

ولی‌عهد سعودی درباره رویکردهای «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهور پیشین و فعلی آمریکا علیه ایران گفت: «اوباما تاکتیک متفاوتی داشت. اوباما معتقد بود اگر به ایران فرصتی برای گشایش بدهد، آنها تعییر می‌کنند. اما رژیمی با چنین ایدئولوژی به این زودی‌ها باز نخواهد شد.

ما در تلاش هستیم تا اقدامات ایران در منطقه را خنثی کنیم. ما این را در آفریقا، آسیا، مالزی، سودان، عراق، یمن و لبنان انجام داده‌ایم. اعتقاد داریم اگر فشار بیاوریم، مشکلات به داخل ایران برمی‌گردد. نمی‌دانیم که رژیم آنها فرو می‌پاشد یا نه اما این مشکل خودشان است».

بن‌سلمان سپس در پاسخ به این سوال که آیا اعتقاد دارد یهودیان بتوانند کشوری برای خود داشته باشند، گفت: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند. اما باید یک توافق صلح داشته باشیم تا ضمن ارائه ثبات برای همه‌گان، روابط نیز عادی‌سازی شود.

ما البته نگرانی‌های دینی درباره سرنوشت مسجدالاقصی در قدس و درباره حقوق مردم فلسطین داریم. این معضلات ماست. ما هیچ مشکل دیگری با هیچ کسی (اسرائیلی‌ها) نداریم».

وی با تاکید بر اینکه عربستان هیچ مشکلی با یهودیان ندارد، ادامه داد: «ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر توافق صلح حاصل شود منافع بسیار بیشتری بین اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و کشورهایی مانند مصر و اردن به‌وجود خواهد آمد».

ولی‌عهد سعودی در پایان ادعاهایش ایران، حزب‌الله، حماس، القاعده و داعش را تهدیدات علیه عربستان برشمرد.

بن‌سلمان همچنین درباره احتمال برقراری مجدد روابط دوستانه با قطر نیز توضیح داد: «این امر روزی باید رخ دهد. امیدواریم سریعتر اتفاق بیافتد. این به آنها بستگی دارد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    32 12
    شرور خودتی و پدر بی شرفت و اجداد حقیرت
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      50 2
      فقط 4 تا شیر بچه فاطمی کافیه که سرجات بنشونندتون
  • احدی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    49 6
    ببین چقدر وضع شهر شده خراب که موشها هم میخورند شراب این احمق باورش شده عددی است اگه اسرائیل قدرتی بود برای خودش فکری میکرد حالا این تازه وارد به اونها دخیل بسته
  • ناشناس IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    23 9
    روزی میرسه که امریکا مثل صدام این پست فطرت های وهابی را قتل عام میکند اینها نمی فهمند .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 48
    از مدتی که امده اقداماتی مهمی برای کشورش انجام داده و با تمام جنایاتی که در یمن انجام داده توانسته تمام دنیا را بر علیه ما تحریک کند. فقط به فکر کشور و منافعش می باشد
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      5 1
      پسرجان کمتر فریب این خبرگزاری های روباه پیر رو بخور و کمی به فکرت مراجعه کن این مردک هم بزودی رفتنی است و قرص های داعشی مغزش رو خراب کرده همون قرص هایی که در صربستان تولید میشه و به داعشی ها برای قتل عام بیگناهان داده میشه و این مردک شدیدا مشتری اون هست پس محلش نذارید برای یک ایرانی افت داره به وراژی های این ابله جواب بده ما شخصیتمان ایجاب نمی کنه با انسان های بدوی دهان به دهان کنیم این وهابی ها نجس در نجس هستند از خوک هم کثیفترند ولشون کن به حرفشون هم اصلا اعتماد نکن ؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      5 1
      با پول همه رو خریده محدودیت های اسلام رو هم رعایت نمی کنه در جنایت
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    21 2
    جرثومه فساد از محور شرارت حرف می زند درست مثل جرج بوش. اما ایران ماند و جرج بوش از منطقه با خواری بیرون رفت چه بماند به این میکروب گنده.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    15 2
    از سوسک سیاه به خرمگس!!! آخه جوجه پاییزی نو کی هستی که خودت را با دیگران قاطی می کنی؟!!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    15 2
    سعودی حرامزاده شرور تویی و خاندان کثیف نجس وهابیت
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    17 1
    شما جلوی حوثی ها بگیرید ایران پیش کس، حوثی ها با چندتا کلاش خواب از شما گرفتن
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    5 1
    ابله آن کس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست این ابله داره پله های حماقت رو چهار تا چهار تا بالا میره وقتی زمین بخوره صدای شکستن استخوناش تاریخی میشه چیزی شبیه به صدام و قذافی شایدم بدتر
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 1
    اینها همه نتیجه دیپلماسی خنده و زانوزدن جلوی این خبیثهای خودفروخته است
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    4 2
    عربستان بعد برجام قدرت اول منطقه شده
  • علیرضا مومنی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    بن سلمان از ترس ایران به اسرائیل پنا برده تا حمایت آمریکا را نیز داشته باشد و آمریکا هم ازخدا خواسته درآمد سر شاری بجیب میزند و عربستان را تا زمان فقیر شدنش بازی خواهد داد در اصل ایران هراسی و ایران است که ناخواسته پولهای عربستان را به جیب گشاد آمریکا سرازیر کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس