فیلم/ حمله نوبخت به یک رسانه منتقد

همشهری می‌نویسد: امکان ندارد نوعی توافق و مصالحه میان تهران و ریاض، بدون کوتاه آمدن طرفین و دست کشیدن از برخی منافع صورت بگیرد و متاسفانه در هیچ یک از این دو کشور چنین آمادگی به چشم نمی‌خورد.

سرویس سیاست مشرق - می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از ویژه نامه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** نوبخت: جیغ و داد مردم برای گرانی منصفانه نیست

«محمد باقر نوبخت» سخنگوی دولت در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری گفت:

«اینکه عده‌ای بیایند و جیغ و داد گرانی سر دهند، نه درست است و نه منصفانه».

نوبخت در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اعتراضات دی ماه ۹۶ در پاسخ به این سؤال که «شما رقبای دولت را عامل اولیه می دانید؟» گفت:

«بله، آن‌ها بسترساز بودند. ما که نمی‌توانیم نارضایتی‌های موجود در جامعه را کتمان کنیم. نارضایتی در هر جامعه و هر کشوری وجود دارد...منتها اینکه ما بیاییم و این دولت را عامل همه مشکلات عالم بدانیم و بخواهیم دولت فعلی را عامل رشد و تحقق خواسته‌های جامعه معرفی کنیم، درست نیست».

گفتنی است «محمد علی ابطحی» معاون رئیس دولت اصلاحات- بهمن ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به اعتراضات دی ماه سال گذشته گفته بود: «روحانی...در جهت تحقق و اجرای شعارهای انتخاباتی خود تلاش نکرد. اجرا نشدن وعده‌های رییس‌جمهور مصداق نشنیدن صدای مردم است...من معتقد هستم که عملیاتی شدن وعده‌های انتخاباتی اصلی‌ترین مصداق شنیدن صدای مردم است؛ زیرا مردم در انتخابات بلندترین صدا را دارند و به کاندیدایی رأی می‌دهند که تصور می‌کنند، صدای آنها را شنیده و در راستای تحقق خواسته‌های‌شان می‌کوشد...اگر روحانی به شعارهای خود توجه کرده و وعده‌هایش را عملی می‌کرد احتمالاً شاهد چنین اعتراضاتی نبودیم».

«ابراهیم اصغرزاده» نیز- بهمن ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به اعتراضات دی ماه ۹۶ گفته بود: «بخش مهمی از معترضین ناامیدانی بودند که در اردیبهشت ماه با امید به روحانی رأی دادند و امروز از رأی خود ناامید شده‌اند».

همچنین «یاسر هاشمی»-اسفند ۹۶- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: «اگر به صورت واقع بینانه به وضعیت جامعه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در شرایط کنونی پایگاه رأی آقای روحانی نسبت به انتخابات ۹۶ با ریزش جدی مواجه شده است. به همین دلیل در مرحله نخست دولت باید با یک رویکرد آسیب‌شناسانه دلایل این ریزش آرا را مشخص کند تا در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه نشود. هنگامی که مردم مشاهده کنند دولت آقای روحانی به وعده‌هایی که به آنها داده عمل نکرده و یا اینکه در راستای تحقق این وعده‌ها حرکت نمی‌کند به صورت طبیعی پایگاه اجتماعی آقای روحانی با ریزش مواجه خواهد شد...دولت آقای روحانی ارتباط عمیق و دقیقی با مردم ندارد و این مسأله می‌تواند در آینده برای دولت چالش‌های بیشتری به وجود بیاورد».

روزنامه اصلاح طلب بهار-آذر ۹۶- در گزارشی به اشاره به سیر صعودی انتقادات و اعتراضات از عملکرد دولت، نحوه مواجهه رئیس‌جمهور و دولتمردانش با این مسئله را طی سال‌های گذشته مبتنی بر «بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی» و «پاسخگویی کلیشه‌ای» عنوان کرد و نوشت: «حسن روحانی و دیگر اعضای دولت دوازدهم می‌توانند با این تصور که دیگر به رأی مردم نیازی ندارند از کنار نقدهای مختلفی که در سطح جامعه و فضای مجازی مطرح می‌شود عبور کرده و آنها را نشنوند. انتخاب این روش در مواجهه با منتقدان دولت که گاهی در تیم رسانه‌ای دولت و همین‌طور اعضای دفتر رئیس‌جمهور مشاهده می‌شود سبب ضربات سهمگینی به دولت در آینده‌ای نزدیک خواهد شد».

متاسفانه مقامات ارشد دولت علیرغم امکانات و اختیارات گسترده قوه مجریه، همچنان از پاسخگویی درباره عملکرد خود طفره می‌روند و نواقص موجود را به دیگران نسبت می‌دهند.

** تخت روانچی: بانک‌های بزرگ اروپایی و غیر اروپایی با ایران کار نمی‌کنند

«مجید تخت روانچی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور و عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری گفت:

«آمریکایی‌ها با شیطنت و خباثت بانک‌های بزرگ را از همکاری با ایران می‌ترسانند...بانک‌های بزرگ اروپایی‌ها و غیر اروپایی‌ها نگران هستند و مقداری کار با دست انداز مواجه است. از این جهت که اگر پروژه بزرگ داشته باشید، بانک‌های کوچک یا متوسط نمی‌توانند موضوع نقل و انتقالات مالی آن را حل کنند، بنابراین مجبور هستید بانک‌های بزرگ را درگیر کنید و بانک‌های بزرگ به دلیل ترس و نگرانی و مشکلات فنی، اظهار علاقه نمی‌کنند».

گفتنی است «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- مهر ۹۶- در نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ گفته بود: «ما هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم».

«سید احمدخانی» مدیرکل روابط عمومی گمرک- اسفند ۹۶- در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفته بود: «به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان انتقال پول صادرات به داخل ایران وجود ندارد؛ بنابراین در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از محورهایی که برای توسعه صادرات به آن توجه شده، کشورهای آفریقایی بوده‌اند. طبیعی است که وقتی ما به این کشورها صادرات داریم، در مواردی امکان انتقال ارز از این کشورها به ایران وجود ندارد و ناچاریم که از آنها کالا وارد کنیم».

«مهدی پازوکی» کارشناس اقتصادی حامی دولت نیز- اسفند ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد گفته بود: «تحریم‌ها موجب شده که مبادلات ارزی کشور ما دچار مشکل باشد و ناچار به تجارت با کشورهایی هستیم که جایگاهی در اقتصاد جهان ندارند...ما به آفریقا نفت می‌دهیم و در ازای آن کالا وارد می‌کنیم».

«اصغر فخریه کاشان» قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی نیز چندی پیش اذعان کرد: «متأسفانه شرکت‌های سازنده قطعات هواپیما و تجهیزات هوایی زیادی هستند که به‌دلیل ترس و وحشت از تحریم‌ها و جرائم آمریکا حاضر نیستند به آسانی به ایران قطعه بفروشند. در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی ایران نمی‌توانند به موقع قطعات مورد نیاز ناوگان خود را تأمین و تعویض کنند».

متاسفانه علیرغم سپری شدن قریب به سه سال از امضای برجام، طرف مقابل به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نبوده است. با وجود تجربه پرهزینه برجام، اصلاح طلبان مدعی هستند که باید توافق برد-برد! برجام را در خصوص توان موشکی کشورمان نیز اجرا کنیم!

** قیمت خیلی از کالاها از قافله تورم عقب مانده و باید گران شوند

ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری در گزارشی نوشت:

«فرمول تورم اینگونه است که اگر قیمت یک کالا بیش از بقیه کالاها رشد کرد، می‌ایستد تا قیمت بقیه کالاها به آن برسد. تورم در سال ۹۷ هم از همین قاعده تبعیت می‌کند. قیمت یک سری از کالاها بسیار کمتر از بقیه کالاها رشد کرده و حالا زمان افزایش آن کالاهاست. سالانه ۱۳۰ میلیارد دلار انرژی با دلار ۷۵۰ تومان در کشور فروخته می‌شود حال زمان گران شدن انرژی است. نمی‌شود دلار انرژی ۷۵۰ تومان باشد و دلار آزاد ۴۷۰۰ تومان. حال وقت گران شدن دارو و غداست. نمی‌شود دلار غذا و دارو ۳۷۰۰ تومان باشد و دلار آزاد ۴۷۰۰ تومان. نرخ کالا و خدمات دولتی همه با نرخ دلار ۳۷۰۰ تومان است. در سال ۹۷ قیمت کالا و خدمات دولتی افزایش می‌یابد...مردم فکر می‌کنند فقط در سال ۹۷ قیمت کالاهایی رشد می‌کند که در سال ۹۶ بیشتر از همه رشد کرد، در حالی که در سال ۹۷ قیمت کالاهایی رشد می‌کند که در سال ۹۶ مثل کالاهای دیگر رشد نکرده است. قیمت خیلی از کالاها از قافله تورم عقب افتاده است و حال زمان افزایش آنهاست».

در حال حاضر برخی از کارشناسان اقتصادی حامی دولت تاکید دارند که باید سیاست رهاسازی قیمت‌ها به صورت فراگیر اجرایی شود. این در حالی است که این سیاست غلط پیش از این در دولت سازندگی اجرا شده بود.

در اوایل دهه هفتاد قیمت بنزین پنج تومانی با افزایش دو برابری در سال ۱۳۷۴ به ۱۰ تومان رسید؛ اتفاقی که با افزایش نرخ ارز از ۱۵۰ به ۴۰۰ تومان همراه شد تا در نهایت شاهد تورم ۴۹ درصدی باشیم. چنانچه «ابراهیم رزاقی»-کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه- درباره اتفاقات آن زمان اعتقاد دارد: «کاهش ارزش پول موجب افزایش تورم و بیکاری شد. از این رو بر اقشار کم‌درآمد و حقوق‌بگیر فشار  اقتصادی وارد شد  و قدرت خرید مردم کاهش یافت... تورم در سال ۷۴ و پایان دولت سازندگی به ۴۹ درصد نزدیک شد و همین مسئله موجب شکست برنامه‌های آزادسازی قیمت‌ها گردید».

دولت سازندگی به دلیل استقراض‌های خارجی فراوان، مجبور به اطاعت از دستورالعمل‌های اقتصادی برخی نهادهای مالی بین‌المللی از جمله بانک جهانی بود. یکی از این سیاست‌ها، سیاست «تعدیل اقتصادی» بود که هستهٔ مرکزی تفکر اقتصادی نخبگان دولت سازندگی را نیز تشکیل می‌داد. ممنوعیت قیمت‌گذاری توسط دولت یا رهاسازی قیمت‌ها، از جمله سیاستهای دولت سازندگی بود.

گفتنی است در روزهای اخیر قیمت دلار به ۵۲۰۰ تومان رسیده است.

** برای توافق با عربستان باید از برخی منافع چشم پوشی کنیم

ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری در مطلبی نوشت:

«امکان ندارد نوعی توافق و مصالحه میان تهران و ریاض، بدون کوتاه آمدن طرفین و دست کشیدن از برخی منافع صورت بگیرد و متاسفانه در هیچ یک از این دو کشور چنین آمادگی به چشم نمی‌خورد».

پیش از این برخی از مقامات ارشد دولت و همچنین رسانه‌های اصلاح طلب مدعی بودند که باید با مذاکره با برخی از کشورها از جمله عربستان و کوتاه آمدن از برخی منافع، به سمت «منطقه قدرتمند بجای قدرت منطقه‌ای برویم».

گفتنی است ایده «منطقه قدرتمند به جای قدرت منطقه‌ای» ایده‌ای غلط و مغایر با منافع ملی و در حقیقت همان برجام منطقه‌ای و به عبارتی برجام ۲ و ۳ و...است. این ایده در حقیقت بر لزوم کوتاه آمدن از سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه، کاهش حمایت از متحدان استراتژیک منطقه‌ای و گفت‌وگوی بی‌پشتوانه با کشورهای مرتجع منطقه تاکید دارد. حامیان این طرح غلط باید به این سؤال پاسخ دهند که در حالی که آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه آشکارا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و از لزوم کشاندن ناامنی به داخل ایران می‌گویند و با همراهی رژیم صهیونیستی در خیال راه‌اندازی ناتوی عربی علیه ایران هستند، بیان چنین مواضعی به نفع چه کسی است؟ در چنین منطقه آشوب‌زده‌ای آنچه تاکنون امنیت ایران را تضمین کرده، صرفاً مولفه‌های قدرت آن بوده است. مؤلفه قدرتی که حاصل رشادت‌های مدافعان حرم و محور مقاومت در منطقه بوده است.

لازم به ذکر است که الگوی پیشنهادی «منطقه قدرتمند بجای قدرت منطقه‌ای» پیش از این به نحو دیگری توسط کشورهایی مانند اردن و مصر در دهه‌های قبل پیاده شده که آنها را در حال حاضر تبدیل به کشورهای پیرو و فاقد قدرت و اقتدار کرده و توان بازیگری نه در منطقه و نه در جهان را دارند و همیشه آماده پذیرش قدرت‌های بزرگ در داخل کشورهای خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 132
  • amir ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    دوباره یه بررررجااام دیگه دوباره یه کلاه دیگه سر مردم ایران
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      144 5
      تاسف اینجوری حرف میزنید که رییس مرکز استراتژیک عربستان تهران را به حمله موشکی تهدید میکند مرکز بررسی های استراتژیک ما هم مشغول حمله به داخلیها و‌ شبهه افکنی هاست! و کسی هم جلودارشان نیست!
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      اونایی که ریختن سفارت تسخیر کردن کلی ضرر به ملت و مملکت زدن.این دنیا که نشد محاکمشون کنیم بمونه واسه اون دنیا
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      به IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲ کلا همیشه ما مقصر هستیم. آنها هر بلایی سر ما بیاورند حق ما است چون عقده حقارت شما همیشه هر کس را که زیر بار ذلت و زبونی نرود محکوم می کند. دولت روحانی جلوی امیر کویت زانو می زند و انتظار دارد آتش خشم مردم منفجر نشود.
    • محسن IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      17 73
      عربستان 80میلیارد دلار فقط به صدام کمک کرد یک بز مجه هم می دونه عربستان حتی از قبل از انقلاب دنبال رقابت با ایران بوده حالا بعد از انقلاب دیده ایران ضعیف شده جنگ رو نظامی هم کرد...
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      41 1
      برجام نافرجام ماند
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      7 0
      عزیز ساعت ۱۸:۳۹ بدانید و آگاه باشید که این قضیه یک بازی کثیف سیاسی بود که شما اصلاح طلبان نشان دادید هیچ تفکر و منش سیاسی ندارید و راحت بازی میخورید و بی گناهان را متهم می کنید ؟؟؟؟؟
  • FR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    واقعاً خجال نمیکشه!!! دلار توی یک سال از 3700 شده 5200. ایا اسم این گرانی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      29 94
      از 800 تومن رفت 4000 تومن کجا بودی؟اونم تو چند ماه
    • FR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      140 3
      اون که بیشتر افتضاح بود. اما این روحانی نبود که دم از ثبات قیمت ارز و آرامش فعالان اقتصادی و آرامش ذهنی مردم میزد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      21 2
      جناب18:40 دلار در دوران سازندگی 700 الی 1000شد چی داری میگی تو باخودت/
  • سلام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    162 2
    وقتی نوبخت ونزدیکانش مشکل مالی ندارند حقوق آنچنانی میگرند بایدم بگوید مردم جیغ و داد گرانی نکنند چون دستش به دل مردم که خشک سالی از یک طرف گرانی افسار گسیخته از یک طرف .نمی رسد
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      31 0
      دیشب همین حرفت رو توی جمع خونواده میگفتم .ایول حق گفتی
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    110 1
    جناب نوبخت به عنوان سخنگوی دولت توضیح دهند که چرا رئیس دولت آب خوردن را به برجام مربوط ساخته است و حالا که امکان اجرای آن وجود ندارد و مشکلات باقی مانده است چه راهکاری برای بهبود معیشت مردم دارند
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    92 1
    البته جمله دوم واسه آقای نوبخت نیست ولی جناب آقای نوبخت! لطفاً حرف های مزخرف بیان نفرمایید، بلد نیستید کشور رو مدیریت کنید کسی مجبورتون نکرده استعفا بدید بگید نمیتونیم. - اون هایی هم که تو این روزنامه همشهری این مزخرفات رو مینویسن مث توافق با عربستان و گران کردن انرژی و این چیزا یا جیره خوار دولت هستن یا احمق، آخه توافق با آل سعود جنایت کار که این همه به ما خسارت زده چه فایده ای داره ؟ شما کسی بهتون تجاوز هم بکنه میرید باهاش توافق بکنید؟ غیرت ندارید که به جووناتون تجاوز کردن صداتون هم در نیومد.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      31 0
      شما چرا این حرف ها را می زنید. مگر نمی دانید که این جماعت عاشق خدمت هستند نه تشنگان قدرت!!!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    91 3
    تنها راهش اعلام بی کفایتی دولت و عزل به اصطلاح رییس جمهور است
    • مریم IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      7 74
      میشه چرت و پرت نگی؟ روحانی بره احمدی نژاد بیاد یا رییسی ؟ هان؟
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      9 17
      اين خانه از پايه ويران است.روحاني نبود رئيسي ميومد دنيا ميگفت اهان چون اين اومد پس تحريم ها حل شد.!!!نه برادر باراك اوباما رو هم بيارن نميشه.مشكل اساسي تر از اين حرفاست.
    • US ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      59 2
      كاملا موافقم. تنها راه چاره همين است. چون مجلس هم مثل دولت بي كفايته مردم خودشون بايد اقدام كنند.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    74 38
    اقای نوبخت کسی نگفته شما از سایر دولتهای قبلی ضعیف ترین.همتون سروته یه کرباسین اتفاقا.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      95 7
      آخر بی انصافی تویی. دولتی مقتدر تر و شجاع تر از دولت احمدی نژاد و دولتی زبون تر و فشل تر از دولت روحانی بعد از انقلاب ندیده ایم.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    120 1
    اقای نوبخت خجا لت بکش برو حقوق یک بازنشسته لیسلنس با سابقه بیش از 32 سال را در سازمان بازنشستگی ببین وبررسی کن انوقت باید در مقابل خانواده انها عرق شرم برجبینت بنشیند شما مسیولین که هیچ غم وغصه ای ندارید دستتان در خزانه مملکت است و از نداری و گرانی چیزی حالیتان نیست انشاالله خدا تقاص مارا از شما بگیرد.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    61 0
    جناب نوبخت، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک عربستان امروز ایران را به نابود کردن کامل تهران با چهار موشک هسته ای تهدید کرد.الان دقیقا از چی میخواهی بگذری تا با این وهابیان تشنه به خون ایرانیان مصالحه کنی.
  • ایرانی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    103 0
    لعنت بر پدر و مادر هر چی خیانکاره به این مردم
  • نصیروند IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    62 6
    بجای رساندن قیمت خدمات ومواد غذایی به دلار 5000تومانی قیمت دلار را پایین بیاورید تا همسان شوند وشما مشکلی نداشته باشید اگه راست میگید لطفا نظر من رو برای یکبار هم که شده منتشر کنید نامردها
    • دکتر صدر IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      16 26
      شما هنوز واقعا فکر می کنی در یک اقتصاد نفتی دلار دست اینهاست؟؟؟ همان زمان برجام و بتن ریزی دولت تعلیق و بتن چقدر گفته شد دلار ربطی به هسته ای نداره...
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      10 1
      خطاب به دکتر صدر : اگه تو دکتر مملکتی پس دیگه لازمه از این کشور بریم ما !!!!!! جای موندن نیست ! دولت قیمت دلار رو بالا برده تا بتونه کاهش بودجه خودش رو جبران کنه ! متاسفم برا امثال شما
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      0 0
      برادر گرامی کسری بودجه چه معنی ای داره چون دولت در این 5 سال به اندازه بودجه 4 سال پول چاپ کرده و به اندازه بودجه 2 سال هم به بخش خصوصی و دولتی بدهی بار آورده و پس دولت هنوز یک ریال هم از درآمد مملکت در این 5 سال برداشت نکرده که بخواهد کسر بودجه بیاورد
  • نصیروند IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    10 0
    اگر مسلمان واقعی هستید منتشر کنید نظر منو
  • GB ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    41 0
    اینا از پشت خنجر می زنن خودت به خواب نزن
  • خبر IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    18 0
    هر موقع حرف زد این آقا ؛ یه مشکلی بوده ؛ چقدر دروغ باید بشنویم ، برین به بدبختی مردم برسین شما که تو ناز و نعمت هستی ؛ شما اگر مثل مرد عادی حقوق می گرفتی و زندگی می کردی میدونستی که گرونی هست یا نه ؛
  • یک معلم IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    22 2
    آقای نوبخت شماازعربستان میترسیدعربستان شمارابه نابودی تهران تهدیدکرده شماازمصالحه حرف میزنید.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    22 0
    مطالبات بحق مردم شد جیغ داد.خجالت....
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    20 0
    آقای نوبخت شما با مذاکره با مزدوران منطقه ای غرب به چیزی نمی رسید همچنانکه در مذاکرات برجام نرسیدید. این مزدوران نماینده ملت و تامین کننده منافع ملی انها نیستند.
  • طاهری IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    23 1
    تواین مملکت همه چشمشون به ماهوارست تا ببینن اونا کیوتائید میکنن بعد بهش رای بدن وگرنه در انتخابات اصلا فکرنمیکنن که به کی رای بدن چند تا دخترروبیارین توخیابون برقصونین همه شکم خالیشون یادشون میره
    • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      8 26
      هموطن گرانقدر من! نه قصد تحریف داشته باشید، نه مصادره به مطلوب و نه واقعیات را منکر شوید. چه واقعیتی؟ اگر بنویسم و بگویم مشرق منتشر نخواهد کرد، گناه مشرق را نشورم البته اما فقط به یک نکته اشاره می کنم: آقای رئیسی رفتن با امیر تتلو عکس انداختن نه؟ و در بی دینی ابتذال و انحراف تتلو شکی دارین؟ با این اوصاف اما در بی لیاقتی آقای روحانی و اهل دولت ایشان شکی نیست برقرار باشید +مشرق دست به سانسورت بالاس این روزا حواسمون هست
    • مریم IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      4 7
      مطمعنی چیزی مصرف نمی کنی؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      29 7
      به ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲ جرم تتلو فقط این است که راهش را عوض کرد. والا آن زمان که بر ی میریزید فرعونی می خواند که مشکلی از نظر شما نداشت. و حالا اصلا فرض کن رییسی خودش رفته دیدار تتلو - که نرفت و این تتلو بود که می خواست رییسی را ببیند و اگر رییسی راهش نمی داد همین شما هوار می کشیدید که دیدید با هنرمندان چه می کنند!- اما این یک مورد نقطه سیاه در مقایسه با کارنامه تماما سیاهی محض شما قابل مقایسه نیست.
  • davood US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    14 0
    تمام اين صغري و كبري چيدن ها مشللى از مشكلات مردم كم نميكنه و فقط بيشتر روشى براي فرار از پاسخ به مشكلات مردم هست
  • NL ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    16 27
    مشرق یکم کامنت هارو دست کاری و لایک هارو جابجا کن حوصلمون سر رفته
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    26 0
    آقای نوبخت سالی 10 درصد درمجموع 50 درصد گرانی ظرف 5 سال عارض زندگی مردم کرده اید- یا حساب بلد نیستید یا نان مفت می خورید
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    35 0
    امام گفتند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیوفتد منظورشان همین بوده است، نااهل و نامحرم در نظام اسلامی مسوولینی هستند که نگاه ارباب رعیتی به ملت دارند و خوی اشرافیگری آنها را استحاله نموده است.
  • فرامرز IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    33 0
    مردک از شکم سیر حرف می زند حقوق های انچنانی به قول وزیر با حقوق 9میلیونی بالاخره می سازد
  • بهروز IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    21 0
    سلام جناب نوبخت عراقچی تخت روانچی که باعث بانی تمامی گرونیها شما هستین رهبری بزرگ ما گفته بود نمیشه اعتماد کرد بشرطی مذاکره کنید تمامی تحریمها یکجا برداشته بشه که متاسفانه رفتین سویس بهترین هتل امکانات تفریح برای مردم ما فقط گرونی به ارمغان اوردید چندسال دیگه نوه من میگه عراقچی تخت روانچی کی بودن که سند ترکمنچای امضا کردند باید بگم ادمها باسوادی که با بند پارتی به اینجا رسیدن وبهترین امکانات برای خوشگذرونی براشون تا8سال مهیا بوده که اسمشون گذاشتن عراقچی تخت روانچی همینو بس برای مردم هم ارزش قائل نشدند درکنارشون بزرگ مردی بنام نوبخت که حرفهاش همه یا کاملا در وغه یا باید بری بررسی بکنی ازکجاش حرفهاشو درمیاره یاعلی مدد
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    39 0
    اصلاح جَلَبان در این 5 سال جامعه را دوقطبی کردن . یکطرف طیف طرفداراشون و عشاق غرب که اهل بی حجابی و رقص مختلط و همه جور منکراتی هستن و یکطرف مردم غیرتی و مسلمان و ناموس پرست . فرقه ضاله اصلاح جَلَبی هر بلایی سر این انقلاب و مردم آوردن دیدن انگار نه انگار حالا دیگه گازشو گرفتن که سریع تا آخر خط برن .
  • نادر IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    9 2
    منطقه قدرتمند بجای قدرت منطقه‌ای که اسراییل و پاکستان و عربستان مجهز به بمب اتمی و موشک قاره پیما یا دوربرد هم رئیس اون هستن....
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 2
    برجام یک سر خم کردن جلوی امریکا و اروپا برجام دو سر خم کردن جلوی عربستان و اسراییل برجام سه سر جم کردن جلوی ضد انقلاب برجام چهار و پنج با آمدن ترامپ های بعدی در دهه های بعد چه خواهد بود آنهم با دلار چند ده هزار تومنی و دنیای بدون عصر نفت گران!!؟
  • ناصرالدین IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    22 0
    سلام من یک بازنشسته هستم دولت فخیمه ۵سال پیش یارانه خانواده منوجزو۵۰هزارثروتمندکشورقطع کردببینیدوضع گذران زندگی ثروتمندکشوررا دراین ۵سال بعلت عدم استطاعت مالی فرزندم ودارنده رتبه دورقمی کنکوربعلت عدم تعویض عینکش دایم سردرد میکشددرماه ضیافت الهی فرزندم بعلت عدم امکان شارژکارت تغذیه اش گشنه سربربالین نهاده همسرم که اموزگاربازنشسته سنوات قبل است درحسرت زیارت اقا امام رضادربستربیماری است وهمه این ظلم هابخاطراین است تاژن های خوب اقای نوبخت وهم حزبی هایش مدت یک ربع ساعت درفرنگ عیاشی کنندوابروی کشوراسلامیان راببرنندوهیچ مرجعی هم وجودنداردکه به درددل مارسیدگی کندخداازظلم چنین افرادنگذردوبه سزای اعمالشان برساندالبته دیگرمادنبال پرکشیدن میوه ولبنیات وگوشت وگردش نیستیم فقطدنبال نان خالی هستیم ولی افرادی چون نوبخت وربیعی که کشورراملک پدری خودمی دانندانراهم ازمادریغ میکنندمن نمی دانم وقتی ما درجبهه هامشغول دفاع بودیم این حضرات چکارمی کردنندکه الان کشورراتصاحب شده اندوبه عنوان دروغ گوی دولت خدمت وانجام به اصطلاح وظیفه می کنند
  • رضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    5 7
    من نه برجام میفهمم نه موشکی و نه سیاست و نه جنگ...من اینو میفهمم کهاینجا دیگه جایه زندگی نیست..اینده تمامه بچه ها این کشور بدبختی و حرست و ارزوهای دست نیافته ست.. واینجوریممیشه که مردم جرات پول دادن به بانکها رو ندارن و بد توقع دارن خارجی ها با همین بانکها کار کنن..بی اعتباریم بی اعتبار
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      9 3
      همین که نه برجام میفهمی نه موشکی و نه سیاست و نه جنگ سبب شده در انتخابات به صورت احمقانه به لیست بی بی سی رای بدهی و انتظار داشته باشی کشورت نجات یاید. وقتی مردم ساده لوح باشند راحت فریب دشمنانشان را می خورند.
    • US ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      9 15
      مردم خودشان به اين دولت رأي دادند پس پاي رأي خود بايستند و تاوانش را پس بدهند. من خيلي خوش حالم كه تا به الان به منتخبين ليبرال ها رأي نداده ام.
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 1
      برای کامنت ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰ اشتباهی منفی زدم +
  • باران IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    46 0
    پس چی منصفانه هست آقای محترم؟ چون شما صاحب پست و منصب هستید مردم خفه شن؟ شما بیکاری و فقر رو نمی فهمی
  • م IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    46 0
    از این به بعد داد و جیغ می زنیم بجای جیغ و داد
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    25 4
    بخدا با دکترای روزانه بیکاریم. خاک تو سر دولتی که فقط زورش به مردم بدبخت میرسه. اکثر مردم فقیر و بیکارند. گرانی کمر مردم رو شکسته. چرا مسئولین استعفا نمی دهند؟ چرا روحانی استعفا نمی دهد؟ همه بمیریم خوبه؟ راضی میشین؟ برای شما که مرگ و زندگی ما فرقی نداره؟
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      10 6
      اکثر مردم فقیر و بیکارند؟ پس این چندین میلیون نفری که پشت مرز ترکیه جمع شده بودند همین فقرا بودند؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    5 1
    گرانی به نفع همین عده است که جیغ و داد میکنند برای فروختن محصولات بی کیفیت و قیمت های ناعادلانه برای خریدار و طلبکارانه برا خودشان
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    15 0
    ملت كار و اقتصاد خوب ميخوان من ٤ساله درامدم به خرجم نميخوره ديگه اينقدر شعار ندين يكم به فكر درد ملت باشين...
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 0
    مردمی که دارن ناله میکنن تا این دولت عوض بشه ! تا یک مشت کثیف برن و یک عده خدمت گذار بیان و صادقانه خدمت کنن و تلاش کنن !!!! تا زمانی که برای گرفتن حق خودتون ناله کنید همینه !!! برای گرفتن حق باید جنگید ! مثل مردم کره جنوبی یا ژاپن ! انقدر اعتراض میکنن تا دولت استعفا بده و بگه غلط کردم !!! تا زمانی که شما ناله و التماس میکنید همینه وضعیت !
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    18 2
    واقعا 4 تا آدم حسابی تو این مملکت نیست که اینها شدن وزیر ووکیل؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 0
    مزدورراتوشیشه هم فرو کنی باز هم مزدور است غربی ها یک مثال دارند تانگو رغصیدن یک نفره نمیشه
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    19 4
    حضرت علي؛؛حكومت با كفر ميماند با ظلم نه.خدا لعنت كنه بانيان وضعي كه مردم گرفتارش شدن
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      14 4
      متاسفانه مردم خودشون این آقارو انتخاب کردن و به حکومت غربگرای لیبرال اشرافی رای دادن از ماست که بر ماست
  • US ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    14 0
    تنها راه نجات كشور اين است كه مردم خودشان اين دولت را استيضاح كنند و خواهان انتخابات مجدد باشند تا بتوان فرد با تقوا كه وابسته به هيچ جناهي نباشد سر كار آورد. دولت قدرتمندي كه به توليدات داخلي تكيه كند و از هيچ دولت طاغوت و زورگويي نترسد.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    22 0
    واقعا که سنگ پای قزوین رو ( رو سفید) کردید جناب نوبخت . از شما پر رو تر و بی عرضه تر خودتونید.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    14 0
    شما از قدرت و مقام خودتون چشم پوشی نمی کنید چطوری ملت باد از منافعشون چشم پوشی کنند؟
  • سالار IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    19 0
    بجای معذرت خواهی طلبکار هستید جیغ و داد نیست خودتون پولتون از پارو بالا میره اصلا درد مردم و نمی فهمید
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    20 0
    اقای نوبخت شما در برابر مملکت داعش در باره چه چیزی می خواهید کوتاه بیایید؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      6 0
      کوتاه میان در برابر همه جنایات آل سعود از 31شهریور59 تا به امروز/ حتی دریغ از یه شکایت به سازمان ملل و نهادهای مربوطه
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 1
      میگویند تاریخ تکرار میشود. قبول ندارید؟ کتاب "تماس" دکتر حسن عباسی را دانلود کنید و بخوانید. موضوعات مذاکرات و نتایج عجیب به هم شباهت دارند.
  • SE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    12 1
    سیاست های کلی نطام ربطی به تو نداره، شما حکم یک کارمند را داری کارت را درست انجام بده و پا برهنه نه دو وسط دنیای سیاست
  • مهدی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    16 0
    سلام به چه زبانی باید بکوبیم آقای روحانی ار اینکه به شما رای داده ایم تا قیامت شرمنده هستیم . شما را به خدا دست از سر ملت ایران بردارید .دروغ تا می
  • US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    11 0
    جناب ميداني چرا بنظر شما داد و فرياد مردم براي گراني بي جهت است ؟ چون جنابعالي نفس تان از جاي گرم مي ايد در حقيقت جاي فوق العاده گرم كه مردم از ان به بهره هستند لطفا نمك روي زخم هاي مردم نپاچيد ، اگر درمان نيستي لااقل درد نباش جناب عاليقدر !!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
      5 0
      عالیجاه مینوشتی بهتر از عالیقدر بود
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    24 0
    چرا یکی این رو خفه نمیکنه
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    19 0
    وقتی که رای دادن مردم احساسی بشه و لیستی اخرش اینه یه دولت لجن و یه مجلس لجنتر از دولت من خودم به روحانی را ندادم ولی از ماست که بر ماست
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    13 0
    علی لعنت الله علی القوم الظالمین
  • نرگس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    13 0
    اگر عرضه ندارید برید کنار ، لازم نیست اینقدر منافع و منابع مملکت را به حراج بذارید
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    10 0
    دلار شد 5200 تومان. علی برکت الله
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    9 0
    متاسفانه دولتمردان مرتب مردم را تحقیر می کنند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    6 0
    ادبیات فاخر دولت تدبیر و امید.جیغ و داد مردم،بزدل،ترسو،عصرحجری،متوهم و...
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    6 0
    عده ای می خواهند با افزایش گرانی،برجام موشکی و منطقه ای را به مردم تحمیل کنند. زهی خیال باطل
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    5 1
    با روحانی تا ۱۴۰۰ با دلار ۵۰۰۰ تومانی
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    6 0
    هنوز گلابی های برجام نرسیده؟
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      14 0
      گلابی ها تحریم و توهین ملت بود
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    9 0
    آزادسازی قیمت ها یکبار در دولت سازندگی اجرا شد و با تورم ۵۰ درصدی باعث فشار سنگین به مردم شد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    8 0
    ملت ایران اجازه نمی دهد که برجام موشکی اجرا شود
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    4 1
    همه مشکلات اقتصادی کشور به دلیل بی توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی است
  • حسین IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    0 0
    جناب آقای مشرع لطفا یکم دوگوله رو بکار بنداز حقا که اصلاح طلبی
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    7 0
    حال رفقای نجومی بگیرت و ذخائر انقلاب چطوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 0
    جناب نوبخت آنچه مورد علاقه شماست یه گله گوسفنده این مردم میفهمند و حق اعتراض دارند این چه ادعایی است که شما دارید یعنی مردم در برابر این همه مشکلات نگاه کنند و لبخند بزنند جنابعالی و دولت مطبوعتان راضی میشوید؟؟؟!!!
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    3 0
    ماله مدل 97 هم رسید .
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    2 0
    شما آن قدر در ناز و نعمت هستيد كه معني انصاف را هم فراموش كرده ايد. اگر شما در اروپا كار كنيد بهتر متوجه خدمت كردن به مردم را درك ميكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس