کد خبر 842936
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا کمک‌های مالی این کشور برای بازسازی سوریه را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه‌وله، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که کشورش به زودی از سوریه خارج می‌شود. اکنون گزارش شده که دونالد ترامپ کمک‌های مالی خود برای بازسازی سوریه را نیز به حال تعلیق درآورده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز  پنجشنبه (9 فروردین) در جریان یک سخنرانی در ایالت اوهایو اعلام کرد کشورش به‌زودی از سوریه خارج می‌شود. یک روز بعد از این سخنرانی، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، ترامپ از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته است کمک نقدی 200 میلیون دلاری برای بازسازی سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

بیشتر بخوانید

«ترامپ» خواهان خروج فوری نیروهای آمریکا از خاک سوریه است

بن‌سلمان: نیروهای آمریکایی باید در سوریه بمانند

دولت آمریکا به تازگی مجوز اختصاص مبلغی برای کمک به بازسازی سوریه را صادر کرده بود، اما به نوشته وال‌استریت ژورنال ترامپ پس از آنکه گزارش مربوط به اختصاص 200 میلیون دلار دیگر برای کمک سوریه را در رسانه‌ها خواند از وزارت خارجه خواست این کمک‌ها را متوقف کند.

پولی که ترامپ دستور تعلیق آن را صادر کرده، رکس تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده در ماه فوریه در جریان نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش وعده داده بود. ماموریت رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه امروز، شنبه 31 مارس 2018، پایان می‌یابد.

تعلیق کمک مالی به بازسازی سوریه یک روز پس از اعلام ترامپ برای خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه انجام شد. ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه خود در اظهاراتی که برای بسیاری از ناظران غیرمترقبه بود گفت: «ما به‌زودی سوریه را ترک می‌کنیم. بگذاریم از این پس دیگران کار را در آنجا ادامه دهند.».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما صد درصد آنچه را به خلافت اسلامی (داعش) تعلق داشت خیلی زود پس می‌گیریم، و از آنجا خارج می‌شویم و به کشور خودمان، ‌جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.»

ارتش آمریکا در سوریه حدود 2 هزار نفر نیرو دارد که بیشتر در مناطق شمال شرقی سوریه و در منطقه زیر کنترل کردهای سوریه مستقر هستند. در ماه ژانویه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که کشورش برای مبارزه با بقایای گروه "دولت اسلامی"، حضور نظامی خود در سوریه را گسترش خواهد داد.

تیلرسون تاکید کرده بود که حضور نظامی و سیاسی آمریکا در سوریه برای منافع ملی کشورش بسیار با اهمیت است. او هم‌چنین گفته بود آمریکا در مورد سوریه نباید اشتباه سال 2011 را تکرار کند. او با "زودهنگام" خواندن خروج ارتش آمریکا از عراق تاکید کرد که این کار نباید در مورد سوریه هم تکرار شود.

تاکنون پنتاگون نیز موضعی مشابه وزیر خارجه برکنار شده داشت. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیشتر از آماده‌سازی لشکری متشکل از 30 هزار نفر از افراد بومی و عمدتا کرد برای حفاظت از مرزهای سوریه خبر داده بود. این خبر با واکنش تند ترکیه مواجه شد، واکنشی که در نهایت به ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه و به‌دست گرفتن کنترل منطقه کردنشین عفرین منجر شد.

وزارت دفاع آمریکا هنوز درباره مواضع تازه دونالد ترامپ در باره سوریه اظهارنظری نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    1 0
    آمریکایی از ترس تکرار حملات استشهادی منیف اشمر ها دارند پا به فرار می گذارند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    1 0
    اگر مردی در عراق وجود داشت باید حمله ای انتحاری علیه پادگان نظامیان امریکایی اشغالگر عراق انجام می داد تا امریکا از عراق نیز پا به فرار بگذارد و دست از تجزیه عراق نیز بردارد
  • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    0 0
    به نظرم این سیاست زیرکانه روسیه و ایران بود که به طریقی ترکیه را در مقابل نیروهای تحت حمایت آمریکا قرار داند... و باعث شدن موقعیت آمریکا در سوریه به شدت تضعیف بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس