کد خبر 84293
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۰

زمانی که امام خمینی فرزندانش را به عرصه عشق و خون فراخواند، سربازانش یکی یکی دنیا را زمین گذاشتند و به دنبال رستگاری ابدی رهسپار میدان جنگ شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، زمانی که امام خمینی فرزندانش را به عرصه عشق و خون فراخواند، سربازانش یکی یکی دنیا را زمین گذاشتند و به دنبال رستگاری ابدی رهسپار میدان جنگ شدند. نفس مسیحایی امام چنان زنده‌شان کرده بود که جز خدا هیچ کس را نمی‌دیدند.
و اگر جز این بود آب و خاک و آسمان جوانانی مخلص و پاک را به خود نمی دید که بی‌ادعا و در گمنامی پرپر می‌شدند. مردانی که رزمشان و شهادتشان جهانی را متحیر ساخت. تصویری که مشاهده خواهید کرد چهره کسانی است که جز خالق را ندیدند و ابدی شدند.


شهید علی عابدینی
به سال ۱۳۴۳ در روستای کورگه استان گیلان به دنیا آمد
. علی که تا کلاس سوم راهنمایی درس خوانده بود، مدرسه را رها کرده و در مغازه‌ای که برای خود دست و پا کرده بود در سازی می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی شهید عابدینی به جبهه رفت و پس از مدتی فرماندهی گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله را بر عهده گرفت. علی سرانجام در چهارشنبه ۱۸ دی سال ۱۳۶۵ در شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

شهيد مهدي عرب نژاد در روستاي ملك آباد (حميديه) کرمان متولد شد. مهدی در رشته تحصيلي راه و ساختمان فارغ التحصيل شد و مدتی از اتمام درسش نمی‌گذشت که با شروع جنگ گوش به فرمان امامش به جهاد در راه خدا برخاست. شهید عرب نژاد با آنكه تنها فرزند ذكور خانواده بود از همه دلبستگی‌های دنیای دل کند و وارد بسیج شد. سرانجام این سرباز امام خمینی در سال 65 در عمليات كربلاي 4 در جزيره ام الرصاص بر اثر اصابت تركش به جمع شهيدان پيوست و در گلزار شهداي خانوك به خاك سپرده شد.

شهید محمد قنبري سال 1342 در یکی از روستاي لاهيجان رفسنجان به دنیا آمد. محمد با شروع جنگ تحمیلی در سن 15 سالگي به عنوان پاسدار، به جبهه اعزام شد. اين شهيد بزرگوار در عمليات كربلاي4 و در منطقه ي شلمچه به درجه ي رفيع شهادت نائل گرديد. اما خانواده محمد توانستند بعد از 14 سال دوری او را در آغوش گرفته و در زادگاهش به خاک بسپرند چرا که در طول این سالها شهید قنبری مفقودالاثر بود .

روحمان با یادشان شاد




از راست: شهید علی عابدینی، شهید مهدی عرب نژاد و شهید محمد قنبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام بر ارواح پاک شهیدان یا لیتنا کنا معهم میشه توضیح بدین این عرصه عشق که میگین با ترویج اخباری گری تو این فضا چه نسبتی داره؟ از مکتب اخباری‌ها( منظورم تفکیکی ها یا دیگر نحله ها نیست دقیقا اخباری هایی مثل مهدی نصیری) کسی میستونه پا به عرصه عشق بذاره؟ تو طول تاریخ شیعه گذاشته؟
  • حامد ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    روحشان شاد خوشا بحالشان که سبکبال و عاشق در مسیر الهی قرار گرفتند و با مجاهدت و نیایش به ملکوت اعلا پرواز نمودند. خداوندا ما را هم در سلک و مسیر آنان موفق بدار و عاقبت ما را هم به شهادت ختم بفرما. آمین رب العالمین
  • علیرضا396 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    ان شاالله بتوانیم کاری کنیم که شرمنده شان نشویم
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم یا من بابه مفتوح لطالبین . هر کسی طالب باشد واصل است . شهدا طلب کردند و خداوند نیز آنان را به وصل رساند . یکی از نقاط قوت مشرق این است که یاد شهدا را با این خاطرات زنده نگه می دارد .
  • سردار تنها ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    یک سال و نیم پیش بود... که آمدی و خودت را دل ما جا کردی در ایران و اروپا و امریکا شکوفا کردی هر وقت که طلوع کرد آفتاب از سوی مشــــرق یادم آمد خبری در راه است از کوی مشــــرق.. جـهـادتـان که واقـعا اســـلامـی ایست مقاومت،همچو جنگ و بچه حزب ا.. ایست.. از شما آموختم که دین از سیاست جدا نیست از نظر ها پیداست که سـیـد علـی تنها نیست تیترهای انحرافی و جوانفکر و بقایـــی کـارهای نه چـندان جـالب مشایـــی... آری با این تیترها بود که در دلم جا شدی در زمان انـحـراف بود که پیدا شدی... تقديم به تمتام مشرقي ها و آقاي..... majnon44.mihanblog.com
  • محمدی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    اتفاقی سخن شهید همت را هم دیدم که چنین گفتند: برای اینکه خدا لطفش و رحمتش و آمرزشش شامل حال ما شود باید خالص بود.برای اخلاص سرمایه می خواهد که از همه چیزمان بگذریم و برای گذشت از همه چیز باید شبانه روز دلمان و همه چیزمان با خدا باشد.برای خدا قلم برداریم، برای خدا حرف بزنیم و ... و اما سخنی از سالار شهیدان اهل قلم در سفرهای زمینی پاها خسته می شوند و در سفرهای آسمانی دلها مجروح میشوند (سلام و درود خدا بر شما ای شهیدان شلمچه، هویزه، طلائیه، دهلاویه،اروندکنار ،...)
  • مسعود ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    لطفا" اصلاح فرماييد:شهيد عابديني متولد روستاي كورگه(در نزديكي روستاي لاهيجان) از توابع رفسنجان مي باشد
  • یک بنده ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    درود خدا بر تو
  • حسن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    فقط مي گويم شهدا شرمنده ايم
  • بهنام ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    0 0
    شهیدمحمدقنبری دایی مامانم هست ومن نتوانستم ان راببینم ولی میگن یک مرد واقعی بودویک برادربناماحمدداشت که اوهم شهیدشده ویک برادرداره که اوزنده است بنام حسین
  • زنبق ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    برای شهدا هر چقدر کار شود کم است حالا که در جایگاهی هستی می توانی کار کنی شهدا تورا فرا می خوانند فقط گوش بسپار چه می شنوی حرکت کن من الله توفیق
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    0 0
    روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس