پرنس چارلز

ولیعهد انگلیس در اقدامی نادر به جای مادرش ملکه الیزابت پیام عید پاک را خواند و موجی از گمانه زنی‌ها درباره به دست گرفتن سکان خاندان سلطنتی را ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، پرنس چارلز ولیعهد ۶۹ ساله انگلیس در اقدامی غیرمرسوم در صفحه تلویزیون  ظاهر شد و به جای ملکه الیزابت دوم، پیام سلطنتی عید پاک مسیحی را  خواند. مدتهاست موضوع جانشینی ملکه انگلیس در پی کهولت سن او مطرح است و نشست نمایندگان کشورهای مشترک المنافع بریتانیا یا همسود در اواخر سال گذشته نیز به این گمانه زنی‌ها دامن زده است.

چارلز فلیپ ارتور جورج ۶۹ ساله، مشهور به پرنس چارلز پسر ارشد ملکه الیزابت دوم است که از سه سالگی به عنوان وارث سلطنت در انگلیس معرفی شد و اکنون ۶۶ سال  ولیعهد انگلیس و در انتظار سلطنت است.

 بر اساس قواعد خاندان سلطنتی انگلیس، چارلز پسر ارشد ملکه پس از فوت یا کناره گیری ملکه، گزینه نخست برای تکیه زدن بر تخت سلطنت در انگلیس است. همانگونه که ملکه انگلیس مادر چارلز رکورد دار سلطنت است او نیز رکورد دار ولیعهدی است و با سابقه‌ترین وارث تاج و تخت در انگلیس محسوب می‌شود.  

الیزابت دوم که ماه آینده وارد ۹۲ سالگی می‌شود با ۶۵ سال سلطنت در انگلیس و در اختیار داشتن ریاست تشریفاتی کشورهای مشترک المنافع یا همسود، رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت را در تاریخ انگلیس شکسته است. پیش از این جدش ملکه ویکتوریا رکورد دار سلطنت در انگلیس بود.

 الیزابت دوم در سال ۱۹۵۲ و  پس از فوت پدرش جورج پنجم به سلطنت رسید و دوره طولانی سلطنت را تجربه کرد. پرنس فلیپ همسر ۹۷ ساله ملکه نیز چند ماه پیش خود را از انجام وظایف مرتبط با خاندان سلطنتی رها و بازنشست کرد؛ تصمیمی که مورد حمایت ملکه الیزابت نیز قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس