جنگنده

روزنامه الجریده کویت اخیرا مدعی شده که دو جنگنده «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند که نشریه تخصصی «اوییشنیست» با ارائه دلایلی پوچ بودن این ادعا را اثبات می‌کند.

به گزارش مشرق، اخیرا رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل  از یک روزنامه کویتی مدعی شده اند به تازگی دو جنگنده «اف-۳۵» رژیم صهیونیستی  با عبور از آسمان روسیه و عراق و بدون هیچگونه رهیابی شدن وارد حریم هوایی ایران شده‌اند و دوری هم در آسمان بندرعباس، اصفهان و شیراز زده اند.

بیشتر بخوانید:

خیالبافی صهیونیست‌ها روی آسمان ایران

نشریه تخصصی حوزه دفاعی و امنیتی Aviationist، با انتشار گزارشی این ادعای عجیب روزنامه کویتی و بدنبال آن رسانه های صهیونیستی را پوچ و کذب خوانده است.

سردبیر این پایگاه تخصصی با اشاره به خبر کذب ورود جنگنده های صهیونیستی به آسمان ایران، می نویسند این یا یک خبر جعلی است یا یک عملیات جنگ روانی.

اف-۳۵ بدون سوخت گیری هوایی امکان پرواز به ایران را ندارد

در این گزارش ضمن اشاره به ادعای الجریده و انتشار آن از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی آمده است: در اینجا چند مورد عجبی و متناقض وجو دارد؛ اولا بر اساس چندین منبع روزنامه الجریده اغلب برای برنامه های پروپاگاندای اسرائیلی و پیام‌های جنگ روانی استفاده شده است و قبلا هم اخباری از این دست منتشر کرده است، مانند خبر چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای ترور سردار سلیمانی" که بلافاصله توسط رسانه های صهیونیستی بازنشر داده شده است.

براساس گزارش نشریه تخصصی اوییشنیست،  نیروی هوایی اسرائیل بیش از ۷ جنگنده اف-۳۵ (دست‌کم ۹ جنگنده) را عملیاتی کرده که  برد دو هزار کیلومتری آن ها، امکان به این جنگنده‌ها اجازه عملیات مخفیانه را نمی‌دهد (بدون مخزن سوخت خارجی) که دو مرتبه و بدون توقف و یا سوخت‌گیری هوایی بتوانند به سمت ایران پرواز کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: و مهمتر ازهمه اینکه اگرچه پس از عملیاتی شدن نخستین جنگنده اف-۳۵ «عدیر» اسرائیل در روز ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷، بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که شرکت اف-۳۵ در مأموریت‌های واقعی «قریب‌الوقوع» است اما چنین مأموریتی بسیار غیر محتمل بوده و در صورت وقوع چنین امری، این مأموریت بسیار زود افشا خواهد شد.

این نشریه تخصصی در ادامه نوشت: در این مورد به پرواز در آوردن دو هواپیمای جدید اف-۳۵ برای یک عملیات ساده شناسایی  ارزش خطرپذیری آن را ندارد و هدف از انجام این مأموریت و برملا کردن اخبار آن می‌تواند چه چیزی باشد؟ یک «نمایش قدرت» برای بازدارندگی؟ یا به رخ کشیدن این مطلب برای جهانیان و مخالفان منطقه‌ای که نیروی هوایی ارتش اسرائیل به صورت آزادانه می‌تواند در حریم هوایی سوریه و ایران عملیات انجام دهد، به خصوص پس از ساقط شدن جنگنده اف-۱۶ ارتش اسرائیل در اوایل سال ۲۰۱۸؟ 

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به احتمال تسریع در احتمال بکارگیری جنگنده اف-۳۵ در مأموریت‌های واقعی از سوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی جنگنده اف-۱۶ در سوریه و موانع موجود بر سر راه این امر آمده است: حضور سنگین رادارهای روسیه و سامانه «الینت» در سوریه موجب بروز نگرانی‌هایی می‌شود؛ روس‌ها در حال حاضر قادر به شناسایی هرگونه رواز از پایگاه‌های اسرائیلی هستند و ممکن است با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده جنگنده اف‌-۳۵ را در طول موج‌های خاص ردیابی کنند مانند آنچه درباره جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکا انجام شده است.

در بخش دیگری از این گزارش ضمن اشاره به نحوه ردیابی هواپیماها از طریق سامانه‌های پدافند هوایی روسیه آمده است: کاملا می‌توان این فرض را پذیرفت که سیستم‌های ضدهواپیمای روسیه در حال رصد جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیل هستند.

اوییشنیست می‌نویسد: شایعاتی تأیید نشده مبنی بر استفاده از جنگنده اف-۳۵ برای هدف قرار دادن اهدافی در سوریه استفاده شده است اما هیچ‌گونه تأییدی بر این مطلب که این جت‌ها در مأموریت‌های رزمی استفاده شده‌اند وجود ندارد، مأموریت بر فراز آسمان ایران نیز به نظر می‌رسد که دقیقا یکی از همین موارد است؛ یک ادعای ساختگی که به عنوان بخشی از جنگ روانی و با هدف تهدید منتشر شده است.

در پایان این گزارش ضمن اشاره به افزایش احتمال استفاده اسرائیل از جنگنده اف-۳۵ آمده است: اما به نظر می‌رسد که این موضوع دست‌کم درباره ایران و در حال حاضر مطرح نیست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    84 74
    حرفشون که مزخرف بوده ولی ما نباید سوخو 35 بخریم ؟؟
    • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      48 35
      سوخو 35؟ خخخخخ
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      53 13
      سوخو35 ده سال پیش باید خریداری میشد الان باید توی فکر خرید نسل 5 بود
    • US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      45 6
      من تحقیق کردم با مخزن داخلی خود هواپیما تا 1090 کیلومتر شعاع عملیاتی داره. و تا 2200 کیلومتر برد.
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      11 3
      الان باید پکفا بخریم
    • امیر IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      30 43
      جناب 23:30 میشه بفرمایید جنابعالی از کجا تحقیق کردید؟!!!! یعنی اطلاعات جنابعالی در این زمینه از مجله تخصصی هوانوردی بیشتره؟!!!! در ضمن محض اطلاع شما ، چون اف 35 رادارگریزه، مخزن اضافی سوخت نداره و برای همین هم بشعاع عملیاتی محدودی در حدود 800 کیلومتر داره و برای حضور احتمالی در آسمان ایران احتیاج به استفاده از هواپیماهای سوخت رسان است، همه می دانیم که هواپیماهای سوخت رسان موجود در جهان هم در آسیب پذیر هستند، چون از رادارهای لامپ خلاء با تکنولوژی پنجاه سال پیش استفاده می کنند.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      15 9
      میسازیم ایشالا
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      21 18
      فکر نکنم با وجود این تحریم ها و اینها بشه چیزی خرید, ایشالا همون قاهر خودمون تولید میشه و تو این حوزه هم مثل موشکی و پهباد و دریایی مستقل میشیم
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 0
      سال حمایت از کالای ایرانی هستش و انشالله به یاری خدا می سازیم
  • محمد AE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    87 45
    دقت کنید که نباید دشمن رو دست کم گرفت... باید احتمال درست بودن این خبر رو جدی تلقی کنیم و برای مقابله با چنین رویدادی آماده باشیم...
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      49 73
      اینکه RQ170 رو سالم میشونیم و u2 رو تو فضا اخطار میدیم رو یادت رفته؟ چرا داری شایعه رو داغ میکنی؟ خجالت نمیکشی؟ کدوم ابلهی هواپیمای جنگی رو واسه دوردور میفرسته داخل کشور دشمن؟ اونا قطعات f14 به شدت از بین بردن تا یه پیچش دستمون نیفته، بعد میگی ریسک میکنن f35 میفرستن داخل کشور؟
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      آماده ایم نترس. اصلا برا همچین روزایی ساخنه شدیم. 25 سال آینده...
  • غضنفر US ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    97 89
    سلام دوستان اینکه اف35 رادارگریزه شکی نیس.اولن رادارهای کیهانی ما حتی پروازهای روزانه عادی اسرایل و دیگر شرکای جنایتکار منطقه ایش بصورت ثانیه ایی رصد و ردیابی میشن.مطم باشه امریکا و سگ نگهبانش بداند هیچ غلطی نخواهند کرد
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      9 10
      رادارا ما کیهانی نیست بین کهکشانی هستن . خخخخخ
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      90 63
      آخه این رادار کیهانی ایران چرا حملات به سوریه را نمی تواند رصد کند در حالی که ادعا می کند بصورت ثانیه ای رصد می کند
    • غضنفر GB ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      11 7
      مبینم که یک عده وطن فروش خاعن توانمندیهای خدشان به دست کم میگیرن.اخه اول بفهم رادار کیهانی چیه بعد ...بده.
    • غضنفر GB ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      3 4
      البته افراد معدودی خاعن و دستپرورده استعمار هستن اینهام هیچ غلطی نخواهند کرد به حول قوه الهی.
  • Reza IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    82 34
    این خبر میتونه واقعی باشه اگر f35 ها از هواپیماهای مسافربری عبوری از ایران سوختگیری کرده باشند ، میتونن پرواز کنند ، چنین عملیاتی نهاجا در حمله به اچ 3 علیه عراق اجرا کرد ، پس شدنیه
    • US ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
      69 3
      دور ایران رو متحدان اسرائیل گرفتن و اینکه امریکا توی عراق پایگاه نظامی داره. و ممکنه از هر جایی به پرواز در اومده باشه. شعاع عملیاتی این جنگنده 1090 کیلومتر هست.
    • رامتین IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      7 41
      آقا رضا، در عملیات اچ3 که هواپیماهای سوخت رسان روی اآسمان عراق که سوخت گیری نکردند، در آسمان ایران این کار انجام شد، در ضمن هواپیمای سوخت رسان با هواپیمای مسافربری فرق دارد و پدافند هوایی کشورمان این تفاوت را به راحتی تشخیص می دهد، در ضمن میشه بفرمایید ، چطور می خواهند در برابر سیسستم یکپارچه پدافند هوایی ایران سوخت گیری کنند؟!!!!( حتماً در منطق شما ،سامانه پدافند هوایی ایران هم سوخت گیری اف 35 را تماشا می کنه و هیچ کاری نمی کنه!!!) ، جنابعالی کمی در مورد عملیات اچ3 مطالعه عمیق( نه سطحی) ، انجام بده که چنین قیاس مع الفارقی انجام ندیف در ضمن بهتره جنابعالی کمی به صحبت های کارشناسان نشریه تخصصی هوانوردی توجه کنی و از خودت نظریه بیرون ندی( چون من و شما کارشناس نیستیم جناب).
    • صالح ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      4 27
      این حرفت خیلی خنده داره که هوپیمای مسافربری بتونه سوخت رسان هم باشه معلومه که یه چیزی همینطوری نوشتی که نوشته باشی!!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    21 39
    با باک یدک و بدون تسلیحات میشه
    • امین IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      19 34
      چون رادارگریزه، باک یدک نداره دانشمند جان.
    • احسان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
      0 0
      تنها هواپیمای مسافربری بویینگ747 قابلیت سوخت رسانی داره
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    67 13
    بخاطر سوختگیری میگین نمیشه !!!! منطق صفر مطلق .
    • الف IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      42 3
      امکان ورود اف 35 به ایران بدون سوختگیری حتمی است چون تمام کشورهای حوزه خلیج فارس پایگاه های خود را در اختیار اسراییل قرار داد و می دهند.این جنگنده ها میتوانند قبلا از طریق آسمان عربستان وارد و پس از سوختگیری در آنجا وارد ایران شوند . به همین سادگی. تکذیبیه صادره هم عملیات روانی است
    • IT ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      3 19
      نه پس امثال شما نشستن پشتش هل دادن تا مثلا رسیده به ایران
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      12 27
      به فرضم که اومده بود یه دوری هم زده بود تازه یه بمبی هم انداخته بود. وقتی میخواست برگرده دیگه اسرائیلی وجود نداشت که بشینه
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      8 28
      تو با ماشینت از بندر عباس میتونی بری تا آذربایجان بدون بنزین زدن!؟ هواپیما هم یه چی داره به اسم سوخت! پس منطق تو زیر صفر!
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      10 39
      مجله تخصصی میگه نمیشه تو میگی میشه استاد؟!!
  • فرزند شهیده.. IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    5 6
    اسراییل و امریگا هیچ غلطی نمیتوانن بکنن..ولی نباید هم دس کمشون گرفت
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    3 3
    امیدوارم بیاید تا انشالله یکی را شکار کنیم هرچه امریکاه به اسراییل بدهد اوج تکنولوژی امریکاه است
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    62 6
    ار بابا شما رادارتون پشه هارم رصد میکنه و با موشک میزنین که وارد خونه ها نشن و ایجاد مزاحمت برای اهل خانه نکنن اف 35 که دیگه به اون گندگی واسه دسر میخورینش . ی اس 300 مال 27 سال پیش نمیتونه راداراش ی اف 35 2015.16 ببینه اینم ی بچه دبستانیم میتونه بفهمه شاید پیش دبستانی.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    30 6
    انقد کامنت ها و لایک هارو دستکاری نکن ، رسوااا فقط ابروی خودتو میبری
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    39 3
    برد اف 35 2200 کیلومتر با مخازن داخلی و 1090 کیلو متر شعاع عملیاتی داره
    • رضا US ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      50 8
      اره دقیقا. ولی نمیدونم چرا ی عده اصرار دارن بگن شعاع عملیاتیش 800 کیلومتره! اسراییل مدل ای اف-35 رو داره ک شعاع عملیاتیش 1090 کیلومتره.
  • محمد GB ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    9 18
    نباید دشمن رو دست کم گرفت. شاید پروازی انجام شده باشه. صهیون ها هر عملیاتی رو لو نمیدن که به گوش رسانه ها اون هم از نوع عربی برسه. چون صهیون ها میدونن که ما با اونها شوخی نداریم! فرضیه دیگه ای هم هست که احتمال داره رسانه عربی به مغرضانه این خبر رو چاپ کرده باشه.
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    37 8
    تحلیل آبکی ، مثلا از کجا فهمیدی نمیتونه از هواپیماهای امریکایی در عراق و ترکیه و آذربایجان و خلیج فارس و .... سوختگیری کنه ؟! کلا معلوم نیست این مقالات آبکی رو کی مینویسه ... احتمالا مقاله نویس چیزی از سوختگیری نمیدونه ...
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    29 4
    اونوقت خود اسرائیلی ها که این جنگنده رو دارن با اون نیروهوایی مدرن از این موضوع خبر ندارن و شایعه غلط درست میکنن ولی یه نشریه خبر داره؟؟؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    29 4
    طرف تنها دانشی که در مورد هواپیما داره مربوط میشه به ساخت هواپیمای کاغذی تو دوران طفولیت که اونهم دو متر بیشتر نمی تونست پرواز کنه الان یه جوری در مورد F-35 تحلیل می نویسه که خود شرکت سازنده این پرنده چنین قابلیت هایی رو برای متصور نیست. نکشیمون خلبان کاغذی
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    8 39
    اگر هم به ایران برسد توسط صاعقه و آذرخش نابود می شود نهایتش قاهر۳۱۳ وارد عمل میشه پس جای هیچ نگرانی نیست
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      25 3
      اونا که فعلا تاکسین
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    4 20
    حالا اگه اومده باشن آیا ما نباید در پاسخ به این تجاوز حیفا را با موشک بزنیم؟!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    22 48
    RQ170 هم رادار گریز بود .هیکلش هم از این خیلی کوچکتر. مردم عزیز مطمئن باشند اگر یه مگس اطراف ایران پرواز کنه .خط و مسیر پروازیش رو واضح تر از خود خلبانش رهگیری میکنیم . تنها منطقی که این ادعا دروغ هست اینه که گزارشی از اصابت و سقوط هرگونه هواگرد بیگانه در این چند وقت اخیر نرسیده. این ادعا نشون از میزان حماقت و درماندگی دشمنان ایران عزیز هست.
    • رضا US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      22 12
      دوست عزیزs300 هم نمیتونه اف-35 رو شناسایی کنه. اگه s400 بود باز ی چیزی. دیگه دوره s300 و s200 و ... گذشته
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    76 11
    برادرهای که مدعی اند ما پرواز هر پرنده ای را به طور لحظه ای رصد می کنیم، لطف می کردند محل سقوط پرواز تهران-یاسوج آسمان را اعلام می کردند، تا تیم‌های متعدد یه هفته دنبالش نگردند.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      22 43
      صدقه سری دولت تدبیر ماهواره ها رو کردن تو لوله
    • DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      11 9
      دوست عزیز برواز سقوط کرده در رادار مشخص نمیشه ولی برنده در حال برواز صد میشه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    36 5
    آقا f22 بردش 2960 کیلومتره ، اون وقت این F35 اگر هم اندازه f22 هم بردش باشه که هست ، میتونه راحت تا اصفهان بیاد و برگرده
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    23 2
    گزارش یک سایت . نویسنده معلوم الحال را که فقط گزارشات مسخره کننده و تحقیر آمیز در مورد ایران می نویسد را به عنوان نشریه تخصصی هوانوردی اعلام میکنید؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    5 1
    به نظر من که مولفه های قدرت یه کشور داشتن 2 تا هواپیمای خاص نی ،
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    3 1
    دمشون گرم .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    18 3
    کی گند این بی کفایتی شما در بیاد
    • US ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      7 1
      با MQ-25 اف 35 براحتی میتواند سوختگیری کند نه خودش شناسایی میشود نه MQ-25 رادارگریز!!...دوستان خواب تشریف دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس