کتاب روزی روزگاری القاعده  - کراپ‌شده

مطالب این کتاب پرشور که بدلیل شخصیت ایمن دین به عنوان راوی داستان بین دروغ و حقیقت نگاشته شده است، نه تنها از ارزش آن نمی‌کاهد، بلکه به درک پیچیدگی شخصیت او و افراد پیوسته به گروه‌ها افراطی می انجامد.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - حمیدرضا حامدی در صفحه شخصی اش نوشت:

خیلی کتاب باید خواند ولی از این خیلی‌ها باید بر چند کتابِ روز - که داستان تاثیرگذار مخاطرات تروریستی چهار دهه اخیر بر زندگی تباه شده ما در خاورمیانه را به عنوان زیستگاه تروریست روایت می‌کند - تاکید بیشتری کرد.
از جمله: روزی روزگاری القاعده، کتابی مهیج و پر کشش و روایتی دست اول از یک جهادگر القاعده که بعدها به سرویس های اطلاعاتی انگلیس در منطقه می‌پیوندد. این کتاب از یک سو داستان یک تحول شخصیتی چند لایه است که جذابیت دراماتیک منحصر بفردی را در یک جوان باهوش و پر شر و شور عرب رقم می‌زند. و از دیگر سو تحلیل رفتار سیاسی و فرهنگی خرد و کلان کسانی که با نیت جهاد، به تروریسم کشیده می‌شوند...

کتاب روزی روزگاری القاعده از انتشارات نارگل


مطالب این کتاب پر شور که بدلیل شخصیت ایمن دین (نام مستعار) به عنوان راوی داستان - و یک فرد اطلاعاتی - بین دروغ و حقیقت نگاشته شده است، نه تنها از ارزش آن نمی‌کاهد، بلکه به درک پیچیدگی شخصیت او و رفتارهای افراد پیوسته به گروه‌ها و فرقه های افراطی مذهبی می‌انجامد. کاری که این کتاب و ساعت‌های خوش مطالعه آن به من ثابت کرد. بویژه ترجمه زیبای وحید خضاب که واقعا به خاطر دقت نظرهایی که در ترجمه و توضیحات زیرنویس از خود به جا گذاشته قابل تحسین است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس