دلار برجام

حامیان روحانی در انتخابات سال ۹۶ درحالی مردم را با دلار ۵ هزار تومانی تهدید و بیان می کردند اگر رقبای وی رای بیاورند دلار گران می شود.

سرویس سیاست مشرق – قیمت دلار در تعطیلات نوروز ۹۷ رکورد شکنی کرد و از مرز ۵ هزار و ۱۰۰ تومان به راحتی گذشت، این درحالی بود که پیش از این، «حسن روحانی»، رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلویزیونی که با مجری گری «رضا رشیدپور» انجام شد، درباره رشد قیمت دلار بیان کرد:

« مشکلی از بابت قیمت دلار وجود ندارد و مردم خیالشان راحت باشد.»

اما بالا رفتن قیمت دلار بیشتر حامیان رئیس‌جمهور و بخصوص سلبریتی‌هایی که برای وی در انتخابات ریاست جمهور سال ۹۶ رای جمع کردند نگران شدند و واکنش‌های جالبی از خود نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

چرا روحانی عصبانی شده است؟

دلار ۴۰۰۰ تومانی بعد از ۴ سال مذاکره با آمریکا!

«حمید فرخ‌نژاد»، بازیگر سینما و تلویزیون با کنار هم قرار دادن اسکناس‌های ۵ هزار تومانی و یک دلاری نوشت: «علی برکت الله به این می گن عزت اقتصادی! برسد به دست رئیس جمهور

گلایه یکی از حامیان اصلی روحانی درباره افزایش قیمت دلار

«احسان خواجه امیری»، خواننده پاپ نیز در این رابطه بیان کرد:

«دلار از پنج هزار تومان رد شد. من یه خدا قوت به هموطنان عزیز می گم. سعی کنید لبخند بزنید اینطوری سختیش کمتر میشه. خدا بخواد قرار هست در سال جدید در شرایط شعب ابی طالب زندگی کنیم.»

شوخی تلخ خواجه امیری با مردم

«علی کریمی»، پیشکسوت فوتبال نیز با قرار دادن اسکناس ۱۰ هزار تومانی و دلار نوشت: «خوب عیدی به مردم دادین. کار به تراول چک نکشه صلوات.»

افزایش قیمت دلار و واکنش علی کریمی

«امیر مهدی ژوله»، طنز پرداز نیز با حالت طنز گفت: «دکترجان جلوش رو که نتونستی بگیری لااقل پشتش رو بگیر با همین فرمون بریم جلو.»

انتقاد طنز آمیز ژوله به حسن روحانی

گلایه سلبریتی‌های حامی روحانی از رکورد شکنی قیمت دلار درحالی است که در انتخابات ریاست جمهوری تیم تبلیغاتی وی علیه رقبا همین موضوع را به عنوان یک تهدید مطرح می کرد و با بیم دادن افکارعمومی نسبت به پیروزی رقبای روحانی و وخیم شدن اوضاع کشور می‌نوشت:

 «با جمعی بندی این موارد می تواند انتظار داشت در صورت انتخاب آقایان رییسی یا قالیباف به عنوان رییس جمهور آینده ایران، فارغ از گرایش های سیاسی شان ما دوباره شاهد نوسانات و تنش بالا همانند سالهای ٩٠ و ٩١ در بازار ارز کشور باشیم و نظام ارزی ایران همچنان چند نرخی باقی می ماند و به نظر نگارنده در سناریو انتخاب یکی از این دو کاندیدا به عنوان رییس جمهور آینده ایران، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان همین سال ١٣٩٦ به راحتی می تواند بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد.»

تهدید افکارعمومی درباره رای آوری رقبای روحانی با دلار ۵ هزار تومانی!

با این حال به وضوح دیده می شود که پیش بینی تیم تبلیغاتی روحانی به طور بلعکس به وقوع پیوسته و در پایان سال ۹۶ می بینم که در دولت وی قیمت دلار به راحتی مرز ۵ هزار تومان را درنوردیده است.

البته افزایش قیمت دلار در دولت روحانی چندان هم موضوع عجیب وغریبی نیست؛ چراکه در چندین نوبت این موضوع به سبب اینکه به نگرانی افکارعمومی و رسانه‌های اقتصادی تبدیل شده بود، از «محمد باقر نوبخت»، سخنگوی دولت مورد سئوال قرار گرفت.

نوبخت در یکی ازهمین موارد با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه امروز نیز با وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، ادامه داد:

«آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.»

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه باید قیمت ارز کنترل شود و برای این کار دولت باید در بازار مداخله کند، افزود:

«برای اینکه بتوانیم تقاضای بازار را متعادل کنیم باید ارز تزریق کنیم ولی متاسفانه بانک مرکزی اگر ارز بیشتری داشت قطعا ورود می کرد.»

همچنین پیشتر، نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دولت معتقد است نرخ واقعی دلار ۵ هزار تومان است و تصمیم دارد قیمت ارز به این نرخ نزدیک کند، گفت: «خیر ما دلار را با این قیمت قبول نداریم.»[۱]

نمودار نوسانات نرخ ارز در روزهای آغازین سال ۹۷

با این حال اگر قبول کنیم که دولت نمی‌خواهد قیمت دلار تا به این حد افزایش یابد اما این نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت دوازدهم عملکرد بسیار ضعیفی در این رابطه داشته است. جالب اینجاست که پیش از این «ولی الله سیف»، رئیس بانک مرکزی این موضوع را به دلالان وسوداگران بازار نسبت می داد و بیان کرد که دیگر اجازه دلالی نمی دهیم و مشخص نیست دولت چه برنامه ای برای این موضوع دارد.


[۱] http://www.bartarinha.ir/fa/news/۶۱۲۳۱۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    141 9
    اگر خدعه کنی به خودت برمیگردد. مکروا و مکرالله
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      62 3
      حیله گر ترین دولت در تاریخ دولت روحانی
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    موشک ها را هم بدهید برود بلکه دل آمریکا به رحم آید و دلار ارزان شود!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      91 3
      مثبت دادم بخاطر طعنه اش! البته آنوقت دلار نه بلکه جان ارزان میشود با حمله اسراییل و سعودی
    • تهرانیان IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      56 0
      قصه دلار و مدعیان اصلاحات منافع ملی یا تعصب حزبی؟ لطفا به شعور مردم توهین نکنید! موشکی رو هم بدیم دلار ارزون نمیشه ! چون آنوقت دلار نه بلکه جان ارزان میشه با حمله اسراییل و سعودی! پس از وادادگی بیایید بیرون فکر اساسی بکنین! خدا کمک میکنه اگه از کدخدا دست بکشین
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      69 1
      هسته ای هم که رفت دیدیم چه طور دلار از 2950 تومن سال 92 تا 5000 تومن رفت بالا...
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      52 1
      1400 برجام هم که باشه دلار خدا می دونه چند بشه
    • پری خانم IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      64 3
      دلار در 8 سال احمدی نژاد شد 3 هزار تومن در 4 سال روحانی رفت روی 5 تومن 4 سال دیگر رو خدا به خیر کنه آنهم با برجام تاریخی:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • AE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    105 4
    از دولتی که کود انسانی از ترکیه وارد میکند چه انتظاری دارید ؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    51 3
    احتمالا بخاطر همین بالا بردن ارزش دلار است که هر چه برای امریکا مرگ را فریاد می زنیم ناراحت و دلخور نمی شود .
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    56 3
    جاده صاف كن هاي ديروز حالا منتقد شده اند، شما در ايجاد اين وضعيت شريك هستيد.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    47 2
    وقتی صدای اندیشمندان و صاحب‌نظران توسط دولت خفه بشه اینها باید هفت تیر کش بشوند
  • رضا NL ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    57 1
    سلام در خبرها آمده که در شهر وان ترکیه به دلیل بسیار زیاد بودن مسافران ایرانی هتل ها جا ندارند و ایرانیان را در خانه ها اسکان میدهند با این فرمان برویم اقتصاد ضد مقاومتی در کشور رتبه اول میشود و اقتصاد مقاومتی جز در حرف نخواهد بود
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      27 3
      تاسف بار تر اینه که همین جماعت از خدا بی خبر وقتی به ایران برمیگردن به سفرهای زیارتی گیر میدن که چرا ااا پول سفر زیارتی رو نمیدین فقرا؟!! در حالیکه مثلا زائران خانه خدا فقط شصت و هشت هزار نفر بودن ولی مسافران ترکیه و انتالیا و ... نزدیک دو میلیون نفر.
  • amir IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    27 67
    وقتی هیچ کشوری در دنیا از ترس آمریکا جرات نداره روابط اقتصادیش رو با ایران توسعه بده همین میشه دیگه ... حالا بازم با تمام دنیا سرشاخ بشید
  • آقای دولتی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    12 41
    انشاالله بعد از برجام2 (برجام موشکی) مشکلات حل خواهد شد.
    • زهرا IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      19 5
      جالبه این اصلاح طلبا طرفدار کارایی هستن که نه عقلی که خدا بهمون داده تاییدشون میکنه نه خدا و پیامبر آخرشم میگن ان شاالله (اگر خدا بخواد) :)))))
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    17 23
    خاطرم هست حدود 10 سال پیش سال 2009 که تازه نفت ایران تحریم شده بود تفکر عمومی سیاستمداران کشور بر این بود که تحریم نفت ایران و تحریم های علیه روسیه باعث برهم خوردن آنچه اون رو پترودلار می خوندن می شه و آمریکا با این کار در دراز مدت داره سلطه اقتصادی خودش رو به چالش می کشه و دلار آمریکا رو تضعیف می کنه. حالا بعد از 9 سال ما فقط دیدیم که ریال و روبل دارن تضعیف می شن. انشالله تو یک سال دیگه همه چیز بر می گرده و یهویی تغییر می کنه و آمریکا از هم می پاشه!!!
    • نصیر IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      27 1
      بی ارزش شدن پول ایران علتش چاپ ریال در اثر نفت در برابر کالا و غذا و گرفتن ریال معادل اون دلار صادرات نفتی از مردم بیچاره داخل هست..الان نقدینگی رکورد بعد از انقلاب رو شکسته
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      6 1
      به نصیر- اتفاقا بزرگترین مشکل کشور ما کمبود نقدینگی است و همین مساله تولید کننده را بدبخت کرده است. منتها بانکها اجازه نمی دهند سود بانکی کاهش یابد و نقدینگی به تولید کننده برسد. بانکها با تزریق پول به بازار ارز و سکه دولت ها را مجبور می کنند که با افزایش سود بانکی موافقت کنند.
    • نصیر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      0 2
      تولید وقتی به صرفه نباشه نقدینگی سمت تولید نمیره میره توی دلالی مثل دلار...شما آمار بانک مرکزی رو نگاه کن در زمان روحانی نقدینگی رکورد بعد از انقلاب رو شکسته!...هر سال هم صد هزار میلیارد اوراق قرضه و صد هزار بدهی روی بدهی قبلی!
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      2 0
      به نصیر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ اتفاقا دلیل به صرفه نبودن تولید هم سود بانکی بالا از یک سو و واردات گسترده از سوی دیگر است. نقدینگی خودش گناهی ندارد.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    8 4
    خواهش میکنم لطف کنین به سمت خدا رای بدین به این دلیل که شب فیروزه ای جون زیر نظر شهرداری اداره میشه به ترویج افکار لیبرالی وضد دینی این نهاد مشغوله خداییش 2قسمت ببینین یه بار میگه سیاه افسردگی اوره یه بار میگه فقط خنده تامرز لودگی یه بار میگه باید یه طوری بشه راحت بزنیم برقصیم خواهش میکنم برای مخالفت با چنین برنامه ای کد *162*431#
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      4 1
      برو بابا دلت خوشه.كي نگاه مي كنه اخه
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    21 3
    واقعا چه روئی دارند این جماعت بی جنبه که تعدادزیادی را با سطحی نگری دنبال خودشان کشیدند حالا دست پیش گرفته اند و وای بحال بیچاره هائی که بجای دنباله روی از احکام الهی این افراد را الگوی خود کرده و آخرتشان را به سراب اینان گره زده اند
  • اصلاح طلب IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    11 46
    انشاالله برجام موشکی را برای برقراری صلح و آرامش ،دمکراسی و حقوق بشر در منطقه استارت خواهیم زد و با آمریکا و اسرائیل ارتباط دوستانه با رعایت موازین سیاسی و حقوق بشری برقرار می کنیم درود بر روحانی
    • ماهان IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      25 2
      IQ برجام هسته ای برای چی بود؟؟؟؟ بتن ریزی هسته ای به اون مهمی نتونست هیچ غلطی بکنه شما حرف از فروش امنیت ایران می زنی برو بخواب کنارش
    • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      25 3
      فعلا بشین کودای وارداتی اربابت میل کن بی رگ ریشه
    • US ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      11 3
      شتر در خواب بيند پنبه دانه! فقط داري خواب مي بيني جونم. البته توهم زدي تو خواب.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
      3 0
      برو گمشو اسراییل
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      3 9
      تنها راه نجات رابطه با امریکاست.مقایسه کره شمالی و جنوبی ضرری نداره.مطالعه کنید
  • sadeq IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    20 2
    کجان اونایی که برا رای اوردن حزب باد، خودشونو به زحمت انداختن؟ حالا تا 1400 صبر کنن، منتظر فتنه های دیگری هم از طرف حزب باد باشن... اینجاست که رهبر گفت هر برگه رای حق الناس است.
  • شریف زاده IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    12 0
    می شه با آقای آشنا یک مشاوره در باره مطلب زیر بگیرید .(( انتخاب یکی از این دو کاندیدا به عنوان رییس جمهور آینده ایران، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان سال ١٣٩٦ به راحتی می تواند بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد.)). که با انتخاب کاندیدای مورد نظرشان که از این مزر گذشت. چه جوابی خواهند داد. لابد این را هم حواله به دولت های قبل خواهند نمود. فعلا با افکار مردم بازی کنید. فعلا جا دارد که در میدان بازی باشید. چون سوت داور در دست شماست.
  • MOJTABA CA ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    21 1
    اگر خدعه کنی به خودت برمیگردد. مکروا و مکرالله
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    36 0
    حال و روز ملتی که دنبال حرف چارتا سلبریتی بی سواد میفته و حرف دلسوزان و نخبگان سیاسی کشور رو میزاره تو پستو بهتر از این نمیشه! سلبریتی ها دست پیش گرفتند پس نیفتند!
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    27 3
    آقای علی کریمی که راس تمام انتقاداتی! ولعت برای رای آوردن آقای روحانی و تخریب رقباش هنوز یادمونه! کمتر از یکسال پیش بود مثل اینکه. حالا پیش نشستی پس نیفتی؟! شما که سواد سیاسی ندارید چرا دخالت سیاسی میکنید و تبلیغ کردید و حالا پشیمونید؟!!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    11 0
    برنامه دولت برای افزایش دلار مشخص بود و قبلا کارشناسان گفته بودن و سوال از نوبخت که تکذیب کرد خودش نشون می ده
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    9 16
    من که خوشحالم چون یکی دوسال سختی میکشیم بعد شاهد ی تغییر بزرگ در ایران عزیزمون خواهیم بود
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      12 0
      و خیلی هم خوبه که الان ترامپ سر قدرت هست و میدونه باید چحوری باید رفتار کنه با اینا
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
      0 0
      عین لیبی و افغانستان و عراق و...
  • دکتر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    11 2
    دلار چند ماه پیش تا 5100 هم رفته بود بالا که به صورت دستوری با فشار دولت پایین آمده بود ربطی هم به برجام یا بدون برجام نداره اصولا اقتصاد نفتی یکی از عوارضش همین بی ارزش شدن پول ملی به خاطر چاپ ریال در اثر نفت در برابر غذا و کالا هست...
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      12 2
      بله مشکل از اقتصاد مشکل دار ماست. و کلا هر دولتی بیاد همینه مگر اینکه اقتصاد اصلاح بشه و تولید ملی رونق بگیره
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    16 2
    مشکل مملکت ما فقط دروغگوییه و بس
    • كميسرمتهم مي كند IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      7 0
      دروغگويي كار بديه. و دروغگو ميره جهنم درك. و بس!!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    22 1
    اینا که پارسال همین موقع ها واسه این ارباب دروغ خودشون رو جررررررررررر میدادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟
  • صغرا خانم در حال آشپزی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    23 2
    یک نفر به بنده بگه برجام برای چی بود؟؟ زمان احمدی نژاد بعد از هشت سال دلار سه هزار تومن شد همه جیغ کشیدن الان دلار از سه هزار شده پنج هزار تازه چهار سال دیگه از دولت مانده خدا به داد !!
    • كميسرمتهم مي كند IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      3 0
      دارم مي گم من همون ينفرم!! برجام يا jcpoa يك برنامه اي بود كه پس از13 سال سمينار و خرج كردن و رفت و امد و تقديم فرش و دعوت عهد وعيال اتباع خارجي و ... داراي چند بند بود. امريكا دشمن ماست و بدعهدي كرد و زد زير قولش وسيزده سال بروبيا سلفي گرفتن خانم موگريني با نمايندگان مجلس و بازهم سه نقطه رفت در هوا . ادامشو بعدا عرض مي كنم.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    5 16
    من که میگم بریم با اسرائیل ببندیم، کل کره ی زمین رو تصرف کنیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      14 0
      وایسا تو صف. اونایی که قبل تو با اسراییل بستن هنوز 6 دهه است منتظرن دنیا را بگیرن نشده.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    11 1
    به من پول بدید همین صادقی مجلس با بزرگان سلبریتی تبلیغ میکنم اینها پول می گیرند بازی می کنند وهیچ انتظاری نباید داشت
  • اصلاحات IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    8 37
    این ساندیسی ها طبل های تو خالی اند فقط صدای هارت و پورتشون بلند شده برید با رئیسی تون خوش باشید
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      19 3
      آخرای کارتونه خودتونم میدونید!
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      18 1
      فعلا که ریش و قیچی دست شما ها افتاده و دیدیم که گند زدید به زندگی و اقتصاد و فرهنگ مردم
    • زهرا IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      11 1
      آره با هارت و پورتمون داعشو نابود کردیم
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      11 1
      جوجه اصلاحاتی وای بروزی که کاسه صبرمون لبریز بشه ، می کنیمتون تو همون کیسه ساندیس خفه بشین رقاصها
    • US ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      9 1
      باز به اين ها كه يك سانديس بهشون داده شد شما ها كه نه تنها چيزي نگرفتيد با انتخابتون اقتصاد كشور رو هم نابود كرديد.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    13 0
    سال جدیدروخداکنه. قبلادلارحالت شل کن ،سفت کن داشت الان دلارفقط توفازه سفت کنه .
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    14 2
    امریکا اگه راست میگه به فکر اوضاع اقتصادی خودش باشه هر روز دلارش داره گرون تر میشه
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      8 3
      دمت گرم اینو یکی قبلا گفته که اگه بگم چاپ نمیکنه
    • كميسرمتهم مي كند IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      6 0
      واقعا دلار 5000 تومن باشه وهيچكس نتونه كاري بكنه كه برگرده بشه هر دلار 700 تومن !!
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      1 0
      آمریکا به فکر 20 تریلیون دلار بدهیش باشه
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    5 1
    علت سود دروغی بانکها در 4 سال اخیر بود 4سال مردم سر کار رفتن تا یک عده به قدرت برگردن و چپاول را شروع کنن
  • سید جواد IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    1 3
    دلار ۸۰۰۰ تومان سلامتون میکنم
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    3 0
    سه گروه باعث تورم و گرانی دلار در ایران هستند گروه اول پست دارها با همان مدیران در سطوح مختلف چون مدیریت نمی دانند با گرانی فعلا کشور را اداره می کنند گروه دوم پولدارها و افراد دوزیست که سرمایه کشور را به کشور خارج محل زندگی آینده خود انتقال می دهند گروه سوم دلال ها و عده ای مردم که دنباله رو هستند و دلسوز کشور نیستند
  • محمد IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    5 4
    سالها دشمن دشمن کردیم تا بی کفایتی حاکمان را آشکارسازیم.آیا وقت آن نرسیده تا کار به کاردان بسپاریم. چه شد که دلار 7 تومانی 5200 شد؟
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      3 1
      جناب کاردان. توضیح می دهی چطور در حالی که دلار 7 تومن بود و به زعم شما این نشانه ارزانی بود، خرید یک پیکان 90 ماه حقوق یک نفر را می طلبید؟ یا چطور 28 درصد از مردم شهری و نزدیک به چهل درصد مردم روستایی ایران در فقر بودند؟ چطور الان این آمار زیر 12 درصد است و بد است، اما 30 و چهل درصد فقر نشان کاردانی است؟
  • محمد IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    1 1
    چرا پس نظر من درج نشد؟
  • خون دل IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    5 1
    با فریب از بین بردن سایه جنگ و تحریم هسته ای رو نابود کردن و حالا با بهانه تحریم و وصول پول نفت می خوان موشک ها رو بدن بره من مرده شما زتده
  • US ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    9 1
    من هم به نوبه ي خودم از رأي دهندگان به اين دولت فقط بخاطر داشتن آزادي به معني رقص و پايكوبي بي بندو باري تشكر مي كنم. ممنون كه با رأيي كه داديد اقتصاد كشور را نابود كرديد!
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    6 0
    اقاي فرخ نژاد : شما بوديد كه اب درياچه اروميه رو سركشيديد شما بوديد رمالي راه انداختيد و ... (گشت ارشاد2) الان براي ما اسكناس رو مي كني.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    5 0
    هرروز بدتر از دیروز تاکی باید تحمل کنیم هرچی میکشیم از خودمونه
  • مجید IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    1 2
    اصلاح طلبان = فرصت طلبان
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    2 0
    امیر مهدی ژوله لیاقت مردمی که برای آروغ دختر تو دست و جیغ و هورا میکشن همینه!
  • رضا شیرین IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    3 0
    اصلاح طلبان مایه شرمساری کشور هستند ، معلوم نیست چه چیزی رو میخواهند اصلاح کنند که نام خودشان را گذاشته اند اصلاح طلبان !!! از آنها می پرسم با وجودی که بیش از بیست و پنج سال کشور در دست شما بوده ، تاکنون چه چیزی رو اصلاح کردید؟ اقتصاد رو ؟ فرهنگ رو ؟ مسائل اجتماعی رو ؟ عزت به پاسپورت ایرانی رو ؟ کدامیک از اینها رو اصلاح کردید ؟ شاید هم میخواستید خودتون رو اصلاح کنید ، نه تنها موفق نبودید بلکه بارها و بارها در این خصوص رفوزه شدید . مثل حقوق های نجومی ، مثل اعتماد به دشمن ، مثل تخریب دیگران برای محبوب شدن خودتون ، مثل فرار به جلو از ترس پاسخگوئی و مثل خیلی چیزهای دیگر که مجال اون در این چند سطر میسر نیست...
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      2 0
      خیر. دقیقا 32 سال کشور در دست آنها بوده است.
  • ختم کلام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    1 0
    ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    0 0
    دلالان ارز کجایند . آن بزرگ مردان کجایند آن بلند قامتان کجایند آنان که هستی خود برای آرمانی بزرگ بخشیده اند کجایند .کجایند
  • حامد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    3 0
    از دوات وارد کننده مدفوع مردم کشور ترکیه تشکر میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس