گردشگران در آرامگاه سعدی

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور گفت: در بازه زمانی ۲۷ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین سال ۹۷ در مدت ۶ روز ۱۷ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۵ نفرشب اقامت در کشور ثبت شد.

به گزارش مشرق، محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: ۱۹ میلیون و ۴۵۰هزار و ۱۵۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور در همین بازه زمانی شش‌روزه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در فاصله زمانی ۲۸ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین نیز ۱۵میلیون و ۷۳۲هزار و ۸۱۳ نفرشب اقامت در کشور ثبت شد و حجم بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور در این بازه زمانی نیز به ۱۶میلیون و ۷۶۸هزار و ۹۶۷ بازدید رسید.

 محب خدایی بیان داشت: حجم اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و مراکز اسکان نیز با رشد ۱۰درصدی تا سوم فروردین مواجه شد و در همین زمان نیز میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور ۱۶درصد رشد داشت.

وی افزود: ۲۱ هزار و ۵۰۷ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌ها و واحدهای خدمات رسان به گردشگران نوروزیانجام شده است. از مجموع بازدیدهای نظارتی ۶۴۰ واحد به‌دلیل خدمات‌رسانی خود به مسافران و گردشگران نوروزی مشمول تشویق شدند و ۱۶۲۹ واحد نیز تذکر و اخطار گرفتند و بخشی از آن‌ها نیز تعلیق و تعطیل شدند.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور بیان داشت: در فاصله زمانی ۲۷ اسفند سال قبل تا سوم فروردین سال ۹۷، ۱۸۲ شکایت نسبت به کاستی‌های خدمات‌رسانی نوروزی به ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر ارسال شد. بازدید نظارتی در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا سوم فروردین ۹۷ نیزانجام شد که به تشویق ۵۶۴ واحد و صدور ۱۶۵۲ تذکر و تعلیق و اخطار و تعطیل برخی واحدها انجامیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس