شورای حقوق بشر

در ادامه واکنش‌ها به تصویب ۵ قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در حمایت از فلسطینیان، انتقاد و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، نماینده تل‌آویو در سازمان ملل این شورا را تهدید کرد.

به گزارش مشرق، پس از بیانیه شدیداللحن نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه تصویب ۵ قطعنامه در حمایت از فلسطینیان و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، حالا همتای صهیونیستی او هم اظهارات تندی علیه شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد.

در پایان نشست روز جمعه شورای حقوق بشر سازمان ملل و در ادامه انتقادها و محکوم کردن‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی، این شورا ۵ قطعنامه علیه اقدامات این رژیم تصویب کرد.

اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهارات شدید اللحن نماینده آمریکا در سازمان ملل و تهدید وی مبنی بر خروج واشنگتن از شورا را به دنبال داشت.

حالا نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم به تصویب این قطعنامه‌ها واکنش نشان داد و اظهارات تندی علیه شورای حقوق بشر ایراد کرد.

۵ قطعنامه مصوب در نشست شورای حقوق بشر به شرح ذیل هستند:

۱- حقوق بشر در جولان اشغالی سوریه
۲- حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود
۳- وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین از قبیل قدس شرقی
۴- شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین شامل قدس شرقی و همچنین جولان اشغالی سوریه
۵- اطمینان یافتن از پاسخگو بودن و عدالت برای همه نقض‌های قوانین و حقوق بین‌المللی در اراضی اشغالی فلسطین از قبیل قدس شرقی.

حالا امروز یکشنبه نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، ضمن اتهام زنی دوباره به شورای حقوق بشر درباره داشتن «تعصبات ضد اسرائیلی»، اظهارات تندی علیه شورا مطرح کرد.

«دنی دانون» مدعی شده که به دلیل تصویب این قطعنامه‌ها، «عواقب قابل ملاحظه و شدیدی» در انتظار شورای حقوق بشر خواهد بود.

این مقام صهیونیستی افزود: «در حال کار با دوستان و متحدانمان هستیم و با هم، به این اقدامات پوچ و مزخرف شورای حقوق بشر پایان خواهیم داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس